Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 137 / Bezoekers Vandaag: 160
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 653
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 kleur wisselstraat
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyingdocter

Netherlands
25 berichten

Geplaatst - 20 feb 2012 :  11:24:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
sinds kort ben ik bezig om koploper uit te testen op mijn schaduwstation: er zijn 10 wissels en 8 blokken met in ieder blok 2 bezetmelders.
Met drie loc's al enige tijd proef gedraaid en alles werkt perfect in mijn ogen: geen enkele dead loc of botsing .
Alleen 1 meer optisch probleem : bij het instellen van de wisselstraten krijg ik geen doorlopende gele lijn alhoewel de wissels wel goed worden geschakeld. In mijn Ecos2 staan ook de goede standen van de wissels en reageren ook goed op veranderingen . In het baanoverzicht zijn de lichtblaauwe lijntjes de huidige standen van de wissels ...
Wat doe ik fout ??
Alvast bedankt voor de reactie(s) !
groet,
Jacques

Download Attachment: gundelf.bck
43,95 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 feb 2012 :  11:37:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jaques,

Wat je niet goed doet is overduidelijk, je selecteert het symbool in de verkeerde staat, de gele lijn of de zwarte lijn geeft de wisselstand aan, de blauwe lijn geeft de open stand aan (lucht) tussen de spoorstaaf en de wisseltong.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 20 feb 2012 :  11:43:41  Toon profiel  Reageer met citaat
bij ingeven van je wisselstraten heb je wel je wissels geselekteerd maar ze worden in de verkeerde stand aangestuurd.Het gele beentje is de juiste stand (weg) zoals het wissel moet liggen in je wisselstraat.Dan krijg je doorlopende lijnen en ben je zeker dat nnormaal je issel goed ligt.Bij het tekenen is ook het blauwe beentje de afwijkende stand.Zwart been is dus de nulstand vaneen wissel.Normaal dus rechtdoor.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

flyingdocter

Netherlands
25 Posts

Geplaatst - 20 feb 2012 :  12:22:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim en John,

bedankt voor jullie reacties : heb inderdaad de verkeerde symbolene gekozen bij onderhoud wisselstraat: de contraire gekozen alles wordt nu bij V naar N mooie gele doorlopende lijntjes.
Een ander probleem is dat de locs bij starten soms de verkeerde richting uit gaan bij automatisch rijden . Hoe lossen jullie dat al voor de start van automatisch rijden op ??
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 feb 2012 :  12:45:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jacques,

Bij de allereerste start dus na het slepen van de lok naar een blok,
controleer je de rijrichting aan de hand van de brandende verlichting
Via het lokwindow kun je de verlichting aanzetten, daar kun je de richting kiezen en eventueel via de schuif voor de snelheidsregelaar kijken of de lok de goede richting opgaat.
Dit hoef je echter maar eenmaal te doen, zolang jij koploper op de juiste maniet afsluit en opstart, zal de rijrichting onthouden blijven zolang de lok in de automaat is opgenomen.
Dat wil zeggen dat de lok na iedere volgende opstart altijd in de juiste richting staat, en dat je er daarna geen omkijken meer aan hebt.

Als de lok onverhoopt toch de verkeerde kant opgaat dan ligt dat in 99,9%% van de gevallen aan een vergeten vinkje bij keren in onderhouden blokken.

Je database even verder bekeken, maar de aangemaakte variabele treinroute doet helemaal niets, en die kun je gewoon het beste verwijderen.
Het gebruik van de deadlock indicaties hebben niet echt veel effect.
Om te zeggen dat bij voorbeeld blok 7 vrij moet zijn als dat het eerst volgende blok is waar hij naar toe mag of kan, is een beetje onzinnig, dat is een controle die koploper uit zichzelf al doet, namelijk hij laat geen lok rijden naar een bezet blok.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

flyingdocter

Netherlands
25 Posts

Geplaatst - 20 feb 2012 :  15:31:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim ,
nogmaals bedankt voor je tips en snelle reactie. Heb de DB aangepast .

MVG,

Jacques
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina