ik wil nu beginnen met het bouwen van een nieuwe baan op zolder. Bij het aanleggen van de baan wil ik meteen de blokken en terugmeldsecties voorzien en éénzijdig isoleren. In de handleiding voor beginners staat dat bij HO de lengte van een terugmeldsectie minimaal 30 cm moet zijn. Mijn baan is N-spoor, en de vraag is welke lengte ik bij deze schaal best kan aanhouden voor die secties? Groetjes en bedankt voor de info. Dany
Heb je al eens de zoek functie gebruikt. Ik denk dat minstens 50% van de onderwerpen alhier gaan over lengte afremmen en hoeveel melders per blok. Doe even wat moeite en je zult een schat aan informatie vinden.
Ik zou zeker de raad van Wim even opvolgen en de informatie nalezen. Zelf zou ik voor N op 20 - 30 cm gaan zitten voor de lengte van bezetmeldstukken. Ik ben wel een aanhanger van de groep, die lange bezetmeldstukken gebruikt. De andere school is voorstander van korte stukken van bv 10 - 15 cm. Het beste is een proefbaantje bouwen en kijken wat jou het beste bevalt.