Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 358 / Bezoekers Vandaag: 14999
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lengte terugmeldsectie?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dany

Belgium
30 berichten

Geplaatst - 30 jan 2012 :  07:06:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen,

ik wil nu beginnen met het bouwen van een nieuwe baan op zolder. Bij het aanleggen van de baan wil ik meteen de blokken en terugmeldsecties voorzien en éénzijdig isoleren. In de handleiding voor beginners staat dat bij HO de lengte van een terugmeldsectie minimaal 30 cm moet zijn. Mijn baan is N-spoor, en de vraag is welke lengte ik bij deze schaal best kan aanhouden voor die secties?
Groetjes en bedankt voor de info.
Dany

Dany

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 30 jan 2012 :  10:41:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dany,

Heb je al eens de zoek functie gebruikt. Ik denk dat minstens 50% van de onderwerpen alhier gaan over lengte afremmen en hoeveel melders per blok. Doe even wat moeite en je zult een schat aan informatie vinden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2546 Posts

Geplaatst - 30 jan 2012 :  19:25:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dany,

Ik zou zeker de raad van Wim even opvolgen en de informatie nalezen. Zelf zou ik voor N op 20 - 30 cm gaan zitten voor de lengte van bezetmeldstukken. Ik ben wel een aanhanger van de groep, die lange bezetmeldstukken gebruikt. De andere school is voorstander van korte stukken van bv 10 - 15 cm. Het beste is een proefbaantje bouwen en kijken wat jou het beste bevalt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina