Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 399 / Bezoekers Vandaag: 6608
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 668
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vragen over baan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Karel

Netherlands
14 berichten

Geplaatst - 12 dec 2011 :  14:15:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden.
Ik ben een jaar terug begonnen met het simpele baantje. Daar het inhaalspoor in gemaakt en de zaak aan de praat gekregen. Op basis van dit baantje verder gaan werken en de baan uitgebreid met meerdere sporen en wissels.
De meest gebruikte wissel op een dekoder aangesloten. Bij het testen doet alles het, terugmelders geven goed aan, aangesloten wissels worden gezet.
Ga ik nu rijden met enkele locs dan gebeuren er rare dingen. Blok 6 en 7 worden gezamenlijk als bezet aan gemerkt (rode lijn). 2 loks rijden in het zelfde baanvak. Soms wordt aangegeven dat een lok stilstaat in een blok maar deze rijdt al in een ander blok.
Kortom er zit iets niet goed in mijn database of ik heb instellingen niet goed gezet. Ik heb dagenlang alles weer nagelopen maar kan de fout niet vinden.
Door de vele bomen zie ik het bos even niet meer.
Wie wil er een frise blik op werpen en mij even op het goede pad helpen.
Alles is enkel sporig en rijdt met de klok mee.
De onderste 3 sporen en de twee opstelsporen liggen er wel maar zijn nog niet fysiek aangesloten op de baan. Ook een paar wissel (die toch opengereden worden) wachten nog op aansluiting op een wisseldekoder.
Graag lees ik waar ik de fout ben ingegaan.

Karel

Download Attachment: Wittevenerbaan.bck
17,78 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  14:23:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Karel,

Als je een melding krijgt van een stilstaande lok terwijl hij toch aan het rijden is, dan bereikt de trein de bezetmelder niet welke hij verwacht. Oftewel hij rijdt een verkeerde weg, of de volgorde van de bezetmeldpunten komen niet overeen met de plaats in het blok en op de baan. Dat is iets wat jij op je baan moet bekijken dat kunnen wij niet aan of in de database zelf zien, of tenminste heel erg moeilijk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  14:33:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Karel,

Dat van die lijnen dat klopt helemaal die heb je wel erg vreemd aan de blokken toegekend.

Verder zie ik dat je de s88XPressNetLI gebruikt, heb je die wel verteld dat hij het aantal terugmeldmodules moet lezen welke jij op de baan in gebruik heeft, anders gezegd ontvangt koploper de terugmeld informatie wel?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Karel

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  15:41:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb in het baanontwerp inderdaad lijnen aan andere blokken gekoppeld zag ik. Dat heb ik zojuist hersteld. Iedere lijn is nu gekoppeld aan het bloknummer wat er bij staat. Ik ga zo de zolder op te kijken wat dat voor resultaat heeft.
De s88XPressNetLI weet dat er 2 terugmeldmodules zijn. Dat hebben we gecommuniceerd via de Rosoft site.
Alvast bedankt voor het kappen van enkele bomen.

Karel
Ga naar bovenaan de pagina

Karel

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  16:04:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Je had het bij het goede eind. De loks lopen nu zoals het moet en de goede lijnen veranderen van kleur. Nu nog even achter de wisseldekoder aan dan kan de rest ook aangesloten worden en gaan we verder testen. Mocht ik nog wat tegenkomen dan open ik dit draadje wel weer.
Bedankt en ook iedereen bedankt die nog zou willen kijken naar de database.

Karel
Ga naar bovenaan de pagina

claudiov

20 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  21:09:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Je schrijft: "Verder zie ik dat je de s88XPressNetLI gebruikt, heb je die wel verteld dat hij het aantal terugmeldmodules moet lezen welke jij op de baan in gebruik heeft, anders gezegd ontvangt koploper de terugmeld informatie wel?"
Kun je uitleggen hoe je dat moet doen? Geldt dit alleen voor terugmeldmodules, of ook voor wisseldecoders?

Groetjes,
Claudio
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  21:49:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Claudio, voor het instellen van de s88XPressNetLI is er een configuratie programma beschikbaar, waarmee je kunt aangeven/ instellen hoeveel s88 modules er aangesloten zijn op de s88XPressNetlI, verder vertel je in Koploper hoeveel melders er gelezen moeten worden en met welke terugmeldadressen. Ook vul je daar het aantal wisseldecoders in eveneens met de adressen waarop de decoder is ingesteld.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 12 dec 2011 21:56:48
Ga naar bovenaan de pagina

claudiov

20 Posts

Geplaatst - 12 dec 2011 :  22:24:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Dank voor je snelle reactie; in koploper heb ik e.e.a. reeds ingesteld, maar wist niet dat het ook in de s88XPressNetLI moest.
Ik ga er mee aan deslag.

Groetjes,
Claudio
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina