Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 314 / Bezoekers Vandaag: 4942
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Handmatig bezet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wutens

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 02 dec 2011 :  19:30:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede forumleden,
Ik heb het volgende "probleem":Ik heb op mijn baan een opzet/afneemspoor met 2 bezetmelders ( 1 blok bij mij blok 1 ) hierna komt een stukje spoor zonder bezetmelders en dan weer diverse sporen met melders ( en blokkken ).Staat er niets op het spoor dan is er een witte lijn (handmatigbezet)is niet aangevinkt op het menutje (rechts klikken op nummer betreffende blok (=1))
Staat een lok op het opzetspoor(blok 1)dan geeft koploper keurig de bezetmelding weer ( blauwe lijn )Ik kan gewoon alles doen, vaste routes, handmatig rijden en rijden met de Mä 6021. Kort gezegd: staat niets op het spoor=lijnkleur wit, wel iets blauw. Nog iets vreemds:
gisteren gewoon gereden niets aan de hand ( backup gemaakt, doe ik altijd )vandaag het boven beschreven probleem, gerestored, probleem blijft. Verder niets gedaan aan de baan als alleen gereden.
Willy Utens, Mä6021-Bezetmelders Digirails-Koploper 7.4 bld 4

Download Attachment: BAAN-7.bck
140,86 KB. Alvast bedankt voor de reactie

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  19:55:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willy,

Kan er niets aan ontdekken, er is ook geen treinlengte ingevuld, die eventueel het blok ook bezet had kunnen houden. Het gaat toch om blok 1, overigens is er geen enkel blok wit.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  20:13:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Reactie op mijn vraag:

Als de lok tussen W1 en W16 komt (W=wissel) dan kleurt blok 1 wit, alle andere blokken leveren geen probleem op. Nogmaals een backup gemaakt en op een andere comp. gezet en inderdaad geen witte lijn.Raar zeker als je verder nergens aan bent geweest. Overigens alles functioneerd zoals altijd "perfekt", ook koploper !

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  20:28:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willy,

Ik neem aan dat dit veroorzaakt wordt door 1 van de vele vaste routes. Dus even specifief kijken bij welke trein en bij welke route dit gebeurd.
Heb even geen zin om al de routes door te worstelen.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  21:16:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, alle routes ,handmatig rijden, met de 6021, zelfs geprobeerd zonder te rijden met loks, alleen met een los wagentje waar ik de bezetmelders mee controleer, alles: in blok 1 blauw wanneer"spul"in het blok is, wit als blok helemaal leeg is. Tussendoor even die stukken grondig schoon gemaakt of er soms een miniscuul draadje tussen de rail zit. Feit is dat woensdag alles goed was en vandaag kuren vertoond. Overigens functioneel werkt alles goed alleen het verkeerd kleuren van het blok :wit moet zijn zwart.
groeten w.utens

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 02 dec 2011 :  21:47:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willy, aan je koploper bestand kan ik niet ontdekken. Kan zijn dat je harde schijf problemen geeft, en de boel verminkt.
Probeer eens een andere PC als dat mogelijk is.

Wit geeft aan dat het handmatig bezet is.
Als het uit een bezetmelder komt moet het blauw zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  00:16:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Willy,

in je vaste route's wordt niks opgeslagen, Wim als je de Excel optie gebruikt hoef je niet alle route's te openen.

Mogelijk is de route geblokkeerd wit door treinlengte opgeslagen, met rechter muisknop gebruiken als de muisaanwijzer boven een blok staan. Staat er een puntje bij alle blokkade's dan is er mogelijk een treinlengte opgeslagen in het blok, deze is simpel te verwijderen door alle blokkade's te openen, en treinlengte op 0 te stellen.

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Bewerkt door Wissels op 03 dec 2011 00:17:33
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  08:36:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Willy,

Ik geloof er niets van dat alles goed werkt met deze database. Je basis is al niet eens goed. Onderhouden blokken; als voorbeeld blok 13: hier is nergens aangegeven dat er gekeerd moet worden. Als voorbeeld als je uit blok 2 komt rijden en je gaat weer naar 2 dan moet toch echt het vinkje "keer loc" zijn aangegeven. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld komen rijden uit blok 12.

Zorg eerst dat de basis goed is en ga dan pas met vaste treinroutes aan de gang en niet eerder. Vaste treinroutes verbergen je fouten in onderhouden blokken.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  11:09:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul en Walther,

Ik ga eerst "even" mijn database in orde brengen.
Zal wel even duren. Als alles in orde is kom ik er op terug met het resultaat.
Alvast bedankt voor de tips.

Prettig weekend,

Willy Utens

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

wutens

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  15:47:10  Toon profiel  Reageer met citaat
OPGELOST !!
A: reactie Walther is juist, treinlengte opgeslagen, waarom weet ik niet misschien bij het opheffen van de handmatige blokkade met de muis "gespeeld"
B:Paul, ga toch alle blokken goed nakijken ( heb al enkele gevonden )
Allebei hartelijk dank voor jullie bijdrage.
Willy Utens

wutens
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  15:52:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willy,

Kijk eens naar het eerste antwoord Had bij jouw een belletje kunnen laten rinkelen.

Mvg
Wim.
PS. Bijna al je blokken zijn onvolledig of verkeerd ingevuld en m.n. het keer vinkje.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 03 dec 2011 15:54:21
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina