Auteur |
Onderwerp |
|
BartT
Netherlands
135 berichten |
Geplaatst - 16 nov 2011 : 22:43:42
|
Hallo,
gesimpliceerd voorbeeld: Twee lange kopsporen (45 en 47) hebben 3 bezetmelders en een kort kopspoor (43)heeft 1 melder. ze zitten allen vast aan een engels wissel waar natuurlijk ook het toegangsspoor (23)aan vast zit. Als een lange trein binnenrijdt wil ik dat deze tot het einde doorrijdt. Soms wil ik echter dat bv een losse lok juist voorbij de wissel stopt op 45 of 47 om dan de wissel om te zetten om naar kopspoor 43 te rijden. De lok rijdt echter (onnodig) door tot het einde en kan daar pas keren. Hoe los ik dit op? Ik werkt via het externe tableau.
groeten en alvast bedankt,
Bart
DB 1980 - 1983 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 16 nov 2011 : 23:10:58
|
Hallo Bart,
dit kan met een vaste route ingesteld worden, hier kan je alternatieve melders opgeven om te stoppen,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
BartT
Netherlands
135 Posts |
Geplaatst - 17 nov 2011 : 18:52:22
|
bedankt Wim en Walter,
Ik zal er dadelijk mee gaan experimenteren.
groeten,
Bart
DB 1980 - 1983 |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 17 nov 2011 : 20:12:05
|
Waarom moeilijke dingen bedenken als je datgene kan gebruiken wat daarvoor gemaakt is.
Kies bij blokken voor alternatieve stopplaats.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
BartT
Netherlands
135 Posts |
Geplaatst - 17 nov 2011 : 23:32:51
|
Bedankt voor de tips
Ik heb het uitgeprobeerd met blok 45 dat over de engelse wissel vanuit 23 of 43 doorgaand te bereiken is. Blok 45 is 225cm lang. als eerste stopplaats geef ik aan het vrijkomen van 2.12 (dat is de wissel) bij lengte < 25cm de tweede is op de middelste bezetmelder 6.02 "normaal" bij lengte <150cm Een langere trein zou dan op 6.01 moeten stoppen. Ik heb 6.03 niet gebruikt als stopplaats. De optie kort/lang stoppen toegestaan bij treintype is aangevinkt. Bij een treinlengte van 20cm verwacht ik dus dat hij direkt na de wissel zal stoppen. Echter hij rijdt door tot tegen de stootblok en rijdt daar zelfs nog. Vroeger stopte hij tenminste nog voor het stootblok. Ik puzzel me kapot maar ik kom er niet uit. Ik test met lok 212.
groetjes
Download Attachment: schaduw2.bck 224,31 KB,
Bart
DB 1980 - 1983 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 nov 2011 : 01:27:49
|
Tja, Bart je moet het me maar niet kwalijk nemen, maar 2.14 is toch helemaal geen melder van dat blok. De alternatieve stopplaats is een plaats wat NA de aankomstmelder ligt, het kan dus nooit een melder zijn dat gemeenschappelijk wordt gebruikt en het is ook nooit de aankomstmelder. Zou zeggen lees eens aandachtig de help.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
BartT
Netherlands
135 Posts |
Geplaatst - 18 nov 2011 : 22:51:51
|
Bedankt Wim.
Nee, ik neem je niet kwalijk (-; Ik had beter moeten lezen. Maar omdat het normaal gesproken super werkt om op het vrijkomen van een bezetmelder van een wisselstraat iets te laten gebeuren had ik hier ook geen problemen verwacht. Ik heb jouw tip ter harte genomen en nu werkt het wel goed.
groeten,
Bart
DB 1980 - 1983 |
|
|
|
Onderwerp |
|