Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 198 / Bezoekers Vandaag: 357
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 198
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Remgegevens en routes weg??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 14 nov 2011 :  20:27:58  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Al geruime tijd aan het rijden met KL. Er zijn 2 zaken, die lijken (ik zeg met opzet “lijken”) op te treden. Na een middag rijden, laat ik mijn treinen (via F7) naar de opstelblokken rijden (allen in het schaduwstation). Daarna op F6 gedrukt en vervolgens met het rode spiegelei de verbinding met de ECoS verbroken.

De volgende dag de zaak weer opgestart. Het groen spiegelei ingedrukt en dan op F8 gedrukt. Dan gebeuren er 2 zaken: na korte tijd krijg ik “runaways” en het lijkt of de remgegevens weg zijn. Locs, die reeds vele malen in blok hebben gestopt en keurig op de juiste plaats stopten, rijden ineens te ver door.

De enige optie is dan: alle standen schonen en de locs opnieuw aanmelden voor automatisch rijden. Dan geen runaways en remmen gaat wel goed.

Iemand enig idee, waardoor dit fenomeen ontstaat, na het afsluiten en opnieuw opstarten? Mijn database is bijgevoegd.

Groeten,

Bar


Download Attachment: BarJoDam.bck
262,65 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 14 nov 2011 :  21:45:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bar,

Met uitzondering van het gebruik van F6 zie ik in de beschrijving van je verhaal geen rare dingen. Je kunt als alle treinen stilstaan in de opstelblokken ook meteen op het rode spiegelei drukken.
Doen de beschreven problemen zich elke dag voor of soms wel en soms niet. Het lijkt zo op het eerste gezicht op het niet goed doorkomen van bezetmeldingen. Je zou eens kunnen kijken of de bezetmelder ook echt oplicht als de trein de bezetmelder binnenrijdt. Als dat niet zo is kan dat wijzen op slechte stroomopname van sommige assen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 15 nov 2011 :  10:32:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Met dank voor de reactie.
Het probleem doet zich alleen voor, als ik de locs op de baan laat staan, KL afsluit (zoals beschreven), de ECoS en de computer afsluit en de 220 Volt naar mijn baan volledige afschakel. Alle onderdelen staan dus compleet spanningsloos.

Daar mijn baan nog in opbouw is, haal ik, na wat uurtjes rijden, al mijn rijdend materieel van de baan (procedure: indrukken F5, wachten tot de locs stilstaan en de spiegeleieren kleuren, stuk voor stuk uit het blok verwijderen en alle handmatig blokkades weghalen, verbinding met ECoS verbreken en KL sluiten op computer). Als daarna de locs weer een keer op de baan worden gezet en rijden, werkt alles normaal en remmen de locs normaal.

Zover ik kan nagaan, lichten alle bezetmelder op, zodra een loc de railsectie oprijdt. Alle railsecties en wisselstraten (met uitzondering van een paar “losse” wissels) worden gevoed én gedetecteerd via de bezetmelders. De losse wissel worden gevoed via een brugcel. De kortste railsecties (stopmelders) zijn minimaal 30 cm. lang.
Als slechte stroomopname de oorzaak zou zijn, moet een loc ergens in een railsectie moeten stilvallen door gebrek aan voedende spanning. Anderzijds zijn de secties zolang, dat de kans, dat een loc er ongedetecteerd “over heen schiet” nihil is.

Mogelijk nog andere suggesties in welke richting ik kan zoeken??

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 15 nov 2011 :  20:39:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Misschien iets met schrijf rechten binnen Windows Vista bij het afsluiten van KL?

Ik rij met XP dus heb er verder geen ervaring mee, maar dit is vaker genoemd op het forum.

Groet Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 15 nov 2011 :  22:45:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bar,

Waarom verwijder je de locs uit Koploper. Dat is niet nodig. Je kunt rustig fysiek de locs van de baan halen en de locs in Koploper laten staan. Zolang Koploper denkt dat er een loc in een blok staat, controleert Koploper dat niet fysiek.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de locs niet elke keer uit Koploper verwijdert. Formeel zou het geen verschil moeten maken, maar je weet het nooit.

Het kan ook een rechtenprobleem zijn binnen Vista. Vanaf die versie vindt meneer Gates dat we niet meer in C:/Progam Files schrijven. Als daar toevallig je database staat, kan dat probleem opleveren. Je kunt de database beter neerzetten op de D:-schijf of op de C:-schijf in Gebruikers bij je eigen folder.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 16 nov 2011 :  10:08:14  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry


Het probleem doet zich alleen voor, als ik de locs op de baan laat staan, KL afsluit , de ECoS en de computer afsluit en de 220 Volt naar mijn baan volledige afschakel. Alle onderdelen staan dus compleet spanningsloos.



Bar,
Wanneer je het bovenvermelde doet.
Dus helemaal "afbouwen"ttz. F7 wachten, rode pannenkoek, koploper sluiten, computer uit, maar lokomotieven laten staan waar ze staan, dan koffie gaan drinken en dan terug start.
Is koploper dan ook alles vergeten ?
Indien Ja, dan verdenk ik de plaats waar jij de database wil saven..Vista probleem.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 16 nov 2011 18:32:01
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 16 nov 2011 :  16:13:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Snelle recaties en goede tips.
Ik ga het controleren, maar ik denk, dat inderdaad mijn database wordt weggeschreven naar C:\Program Files. Sowieso zal een plek kiezen op de D-schijf.

Ook zal ik gaan proberen, door de locs in KL te laten staan en alleen fysiek van de baan te halen, kijken of er dan een probleem blijft.

Ik laat weten wat het resultaat is.

Groeten,

Barry




N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 17 nov 2011 :  20:21:23  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

De database stond inderdaad in C:\Program Files. Inmiddels verhuisd naar de D-schijf.
Is het raadzaam om alles te opslaan/wegschrijven naar de D-schijf?? Ook datgene, dat in C:\Program Data wordt weggeschreven??

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 17 nov 2011 :  22:36:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Nee, doe dat alleen maar voor koploper. Ook kan je overwegern het gehele programma op de D schijf te installeren.
Als je verder geen problemen hebt met programma's dan zou ik niet daar aan iets te veranderen.

Mvg Ab Boezerooij

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 18 nov 2011 :  10:39:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab,

Er is nu een nieuwe versie van KL (7.4, build 4).
Indien ik deze download en installeer op de bijv. de D-schijf en dan mijn database ook daarheen kopieer, ben ik dan gegevens kwijt?
Indien geen probleem, weet ik in ieder geval zeker, dat eventuele vreemde effecten waarschijnlijk niet het gevolg zijn van het schrijven in C:\Progran Files. In ieder geval één mogelijke oorzaak uitgeschakeld.

Groeten,

Barry



N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 18 nov 2011 :  11:13:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Als je het goed doet ben je geen gegevens kwijt.
Je kunt voor de zekerheid in je huidige versie een back-up maken.
Met locomotief standen. Er van uitgaande dat je datbase nog redelijk
goed is, kan je deze backup importeren in de nieuwe versie van koploper op je D schijf.
Als de datbase toch niet compleet is, kan je deze aanpassen zoals het moet zijn.
En als het goed is, dan is dat ook eenmalig.
Draai eigenlijk al van het begin af aan op een andere partitie, en onder vind geen problemen.
Succes.
Mvg Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 18 nov 2011 :  17:39:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab,

Bedankt voor de info. Ik ga het ergens dit weekeinde proberen en laat weten of het lukt.

Groeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 20 nov 2011 :  10:16:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Inmiddels enige zaken geprobeerd en KL en de bestanden buiten c:\Program Files gezet. Echter, ik heb de indruk, dat onder Vista toch remgegevens verloren gaan na het volledig afsluiten en opnieuw opstarten van alle systemen.
Dat leid ik af uit het volgende: ik volg het "Leer remmen" in de Logging. Van 2 locs lees ik daar (na de nodige stops), dat 3x goed geremd is. Daarna komen er dan ook geen logging-gegevens van die locs meer in beeld (op datzelfde blok) bij "Leer remmen".
Als de zaak dan is afgesloten en opnieuw is opgestart, zie, dat de betreffende locs in datzelfde blok weer bezig zijn met "Leer Remmen". Ook is dan zichtbaar, dat de locs weer op andere plaatsen stoppen. Pas na enige tijd is het remmen weer geleerd.

Ik heb KL nu geïnstalleerd op een computer met Windows XP (uit voorzorg buiten C:\Program Files) en heb daarna de database overgebracht. Na aanpassing in de database van alle locaties voor het wegschrijven van bestanden, ben ik opnieuw met dezelfde locs gaan rijden. Weer constateer ik, dat er geleerd wordt te remmen.
Echter nog geen tijd gehad om alles uit te sluiten en opnieuw op te starten. Ik laten weten wat het resultaat is. Dit laatste kan even duren, want over een paar dagen zit ik een paar weken in het buitenland.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 20 nov 2011 :  10:38:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Barry,

Voordat jij zelf allemaal conclusies gaat trekken, heb jij wel gekeken hoeveel remrecords er in je database zitten en verminderen deze echt? Kijk eens in menu algemeen / systeem informatie. Hierin staat in kader divers genoemd hoeveel remrecords er zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 20 nov 2011 :  22:17:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Als de indruk bestaat, dat ik te snel conclusies trek in betrekking tot jouw onvolprezen programma, mijn excuses daarvoor.
Via een zeer uitgebreide mail van Jack van der Weert begrijp ik, dat het remmen voor elke decoderstap moet worden geleerd. Voor het nu berijdbare deel van mijn baan betekent dit (zonder ook maar verder iets te wijzigen aan instellingen, wisselstraten e.d.), er voor 45 locs x 52 blokken x 28 decoderstappen x 3 goed remmen er tenminste 196.560 gestopt moet zijn om alles goed te krijgen.
Zoals jij al aangaf, heb ik in KL gekeken en zeer duidelijk is, dat ik dat aantal remrecords onder Vista nog lang niet gehaald. Dat nog niet overal goed geremd werd, is daarom wel duidelijk.

Waarom knaagde er tot voor kort toch iets bij mij? Dezelfde loc leek in hetzelfde blok (na goed geremd te hebben) steeds weer door te schieten, als ik de zaak had afgesloten en de volgende dag opnieuw had opgestart.
Wat ik geprobeerd heb, is te kijken naar de remrecords van 1 specifieke loc in steeds hetzelfde blok en de wijze van remmen op de baan. Deze loc reed dan alleen op de baan. Daarbij viel mij op, dat de loc in dat specifieke blok (een stationsblok), na de nodige rempogingen, op enig moment keurig afremde en stilstond op de juiste plek. Alles prima en perfect.
De volgende dag opnieuw dezelfde loc alleen op de baan en dezelfde route laten rijden.
Steeds weer schoot de loc in eerste aanleg meer of minder door en na een aantal remmingen, was de zaak weer perfect. Dat ging al een tijdje zo en ik begreep/begrijp maar niet wat daar de oorzaak van was.
Via dit forum werd de oorzaak mogelijk het besturingssysteem Windows Vista gelegd.

Daarom nu het besluit genomen om over stappen op een computer met als besturingssysteem Windows XP. Duidelijk is, dat XP stabieler is en KL zich daarin beter thuis voelt. Ook bewust besloten overnieuw te beginnen met het leren remmen van de locs om ui te sluiten dat eventuele fouten uit Vista worden meegenomen.
Ik ga nu proberen om weer met 1 loc te starten, deze dan een kleine route te laten rijden en dan te kijken of het aantal remrecords afneemt. Daarnaast nog belangrijker: of mijn computer de gegevens ook vasthoudt.

En Paul, als ik hier (op een publiek forum) echt onzin zit te zwammen, hoor ik dat ook graag. Een mens is nooit te oud om te leren. Op voorhand bedankt voor je inspanning.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  12:16:04  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Inmiddels Koploper op een andere PC met Windows XP draaien. De 1e indruk is (na enige dagen testen), dat de zaak stabieler werkt als onder Vista.
Bij het afsluiten het aantal remrecords gecontroleerd. Bij opstarten kwam steeds hetzelfde aantal boven als bij het afsluiten. Ook de runaways na afsluiten en opstarten doen zich nu niet voor.

Voorzichtige conclusie: problemen bij het wegschrijven van gegevens onder Vista.

Nog 2 vraagjes met betrekken tot remmen en remrecords:
1. Hoeveel remrecords mag ik verwachten bij een baan met 75 blokken en 50 locomotieven?
2. De pendeltrein gebruikt 3 blokken, die nergens op de hoofdbaan zijn aangesloten. Na enige tijd zijn in de logging geen remrecords meer waar te nemen. Toch stopt de loc soms op de verkeerde plaats (zowel te vroeg als te laat). Enig idee wat daar de oorzaak van is??

Groeten,

Barry



N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  13:30:28  Toon profiel  Reageer met citaat
1) 75 * 50 * 28 * 2 = 210.000 en dat hoeft nog niet eens het maximum te zijn

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 19 dec 2011 13:31:18
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  15:45:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry

L.S.

2. De pendeltrein gebruikt 3 blokken, die nergens op de hoofdbaan zijn aangesloten. Na enige tijd zijn in de logging geen remrecords meer waar te nemen. Toch stopt de loc soms op de verkeerde plaats (zowel te vroeg als te laat). Enig idee wat daar de oorzaak van is??




Ja, omdat jij niet begrijpt wat en welke informatie je bekijkt.
Als er geen nieuwe records aangemaakt worden, zal je die ook niet zien.
Laat koploper dat nu gewoon achter de schermen voor je regelen en maak je daar nu gewoon geen zorgen over. Hoe meer je daarop ingrijpt hoe langer het duurt dat koploper weet hoe hij netjes moet remmen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  16:39:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barry,

Ik zie inderdaad ook wel eens dat treinen, die waarschijnlijk al lang horen te weten, hoe er gestopt moet worden, dat soms ineens vergeten lijken te zijn. Dat gebeurt zeker bij een harde ingreep van buitenaf, zoals een door kortsluiting geïnduceerde noodstop, maar ook wel eens tijdens de gewone bedrijfsvoering.
Ik heb dat altijd geweten aan een slechte samenloop van omstandigheden, waardoor de PC net even wat te langzaam schakelt. Over het algemeen is het bij incidenteel en gaat het daarna gewoon weer goed. Een echte verklaring heb ik er dus niet voor.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  20:16:10  Toon profiel  Reageer met citaat
@ Paul:
Helder, dan weet ik ook, dat ik nog even vooruit kan, want dat aantal haal ik nog bij lange na niet.

@Wim:
Wat geeft jou de indruk, dat ik wil ingrijpen? Je doet aannames, die nergens door gestaafd worden. In alle mij stukken heb ik het nooit over ingrijpen gehad. Ik probeer alleen te volgen wat er gebeurt en dit enigszins te doorgronden. Blijkbaar is dat in jouw optiek voor anderen niet nodig. Maakt mij wel nieuwsgierig hoe jij ooit aan de kennis over Koploper bent gekomen. Kennelijk wist jij alles in één keer en heb jij nooit dingen fout gedaan.
Wat jouw opmerking betreft: als er geen records worden aangemaakt, kan ik ook niets zien: een statement, dat nergens op slaat en voegt helemaal niets aan de discussie toe.
Ik heb alleen de vraag gesteld hoe dit kan en of er een mogelijke oorzaak is, maar kennelijk mag ik dat al niet meer vragen.

@Dirk:
Duidelijk. Uiteraard gebeurt er wel eens wat, waarom er een noodstop optreedt. Ook een samenloop van zaken kan ik begrijpen.
Ik zal eens kijken of enigszins kan ontdekken, wanneer het fenomeen optreedt.

Groeten,

Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  22:14:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk/Barry,

Van mijn kant nog 1 aanvulling: indien noodstop actief wordt zal er GEEN wijzigingen worden aangebracht in het remgedrag. De tijd van het uitgesteld remmen is dan allang verlopen en geeft alleen maar hele scheve beelden.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 19 dec 2011 :  22:30:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Sorry wist niet dat je zulke lange tenen hebt en zo'n kortlontje.

Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 20 dec 2011 :  08:05:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Grappig, weer een aanname.
Maar ja, ook nu geldt:
Regel 1: Wim heeft altijd gelijk.
Regel 2: Als Wim geen gelijk heeft, treedt regel 1 in werking.

Groeten,


Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

Bewerkt door Barry op 20 dec 2011 11:33:07
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 dec 2011 :  14:12:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Barry,

Dat is geheel een aanname voor jouw eigen rekening, maar man ga lekker met je treintjes spelen in plaats van de mensen die je proberen te helpen af te zeiken.

Wim.

Ps: Alvast een vredige Kerst

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 20 dec 2011 :  16:07:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik trek jouw kennis niet in twijfel en geloof onmiddellijk, dat je mensen wilt hebben bij hun hobby.
Waar ik wel verschrikkelijk veel moeite mee heb, is de wijze, waarop jij communiceert op dit forum en de bewoordingen, die jij gebruikt in je posts.

Volgens mij zou jij nog veel sterker kunnen overkomen, als je meer vanuit een coachende en stimulerende rol zou communiceren, in plaats van met een belerende toon en daarbij soms het beeld op te roepen, dat vragenstellers maar hele domme mensen zijn en naar de bekende weg vragen.

Met vriendelijke groet,

Barry




N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 dec 2011 :  16:19:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Barry



dat vragenstellers maar hele domme mensen zijn en naar de bekende weg vragen.

Met vriendelijke groet,

Barry




Ook deze aanname is voor jouw rekening, maar Barry kijk eens in de spiegel en vraag je eens af waar je nu zelf mee bezig bent.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina