Auteur |
Onderwerp |
|
johangeorge
Netherlands
143 berichten |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 12:41:39
|
beste forumleden , ik heb een probleem wanneer ik een 2e detectieprint aansluit op m'n baan , deze geeft namelijk een konstante bezetmelding aan , ik ben zelf nog niet zo lang bezig met koploper , en heb een soortgelijke baan , zoals de testbaan uit de malibaancursus , in eerste instantie had ik genoeg aan 1 print ( 16 detectiepunten ) ,maar omdat ik er nog 2 extra blokken bij wilden , had ik er ook een 2de print voor nodig , alles keurig aangesloten ,en in koploper ook ingevuld ( aantal bezetmelders 2 ) maar het wil niet ? ik gebruik rosoftprinten s88-N SD16N ,heb ze ook getest dus daar ligt het tot nu toe niet aan , ook de volgorde van de richtingspijlen aangehouden , met en zonder patchkabel geprobeert , ? moet ik misschien iets in m'n intellibox veranderen ? |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 13:36:13
|
Johan of George,
Is het een kleine moeite om je berichten wat meer te verdelen in losse zinnen met punten, comma's en hoofdletters? Maak het lezen van je vraag een stuk makkelijker. Ik kreeg bij deze lange zin ademnnood om het tot het einde te kunnen lezen.
Zal zonder meer iets simpels zijn in de instellingen maar heb helaas geen ervaring met de IB.
Gr. Eric |
|
|
Syntus
Netherlands
99 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 13:47:48
|
Hallo johangeorge,
Ik weet het niet zeker maar volgen mijn moet je in de intellibox ook het aantal beztmelders opgeven. Zie het handboek, ik dacht blz. 30.
Groet Adrie |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 14:22:32
|
Beste Johan,
Maak je misschien dan ook gebruik van een s88LN, zodat de s88SD16-n via het LocoNet met de Intellibox is verbonden? Als dat zo is, heb je dan aan de s88LN doorgegeven dat hij nu 32 contacten moet lezen en doorgeven aan de Intellibox? Oftewel heb je deze op de juiste wijze geconfigureerd?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 14:45:41
|
Hallo Wim nee , ik maak geen gebruik van de s88ln ,wel van het verloop s88rj45 ,ik heb overigens een IB 2 ,op de clubbaan werkt alles wel naar behoren met dezelfde detectieprinten ,verschil is dat dat met een IB 1 werkt ,en REMUNJ sorry van de ontbrekende ,,, en ...
gr. George |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 14:55:47
|
Johan,
Dan zal het met de IB1 ook werken. Zal er hoogstewaarschijnlijk toch net even iets anders zijn aangesloten. Koploper zet in de IB automatisch het juiste aantal te lezen terugmeld modules. Er vanuitgaande dat je de IB via P50x aanstuurt. Doe je het via een LocoNet-Interface, dan moet je zelf het aantal te lezen modules instellen op de Intellibox, en zet deze dan maar gewoon op 31 modules, is het voor de toekomst voorlopig goed.
Een foto spreekt meestal boekdelen.
Mvg Wim.
Bewerkt door Wim Ros op 06 nov 2011 15:04:23 |
|
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 15:07:32
|
Hallo Wim , ja dat klopt ook , ik kan na dat ik 2 bezetmelders heb aangegeven in koploper , de detectiepunten 2.01 enz... tot 2.16 invoeren , gaat allemaal goed , alleen op m'n baan houd het alles bezet wat ik op de 2de print aansluit ,dus ik hoopte dat er nog een andere oplossing is , wat mogelijk heeft te maken dat ik met een IB 2 rijd , ( ik bedoel dus net zoiets als ,bij IB2 eerst een lok aanmaken in koploper , anders werkt de communicatie niet )
gr. George |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 15:55:01
|
Johan,
Dan zou ik bijna zeggen kijk in de handleiding van de IBII en volg de stappen die daarin staan. Zal eens kijken voor je of er iets over te vinden is, zo niet dan is het inpluggen en werken.
Mvg Wim.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 16:54:58
|
Hallo Wim oke dank je voor het meedenken , ik ga dat eens 1 voor 1 proberen , ik laat het nog wel even weten ,hoe het is afgelopen
gr. George |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2011 : 19:50:55
|
Hoi Johan,
Mocht het niet lukken, kun je altijd nog een PB sturen. Op de clubbaan is het ook gelukt.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|