Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 187 / Bezoekers Vandaag: 341
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 187
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 detectieprint , geeft konstant bezetmelding ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

johangeorge

Netherlands
143 berichten

Geplaatst - 06 nov 2011 :  12:41:39  Toon profiel  Reageer met citaat
beste forumleden , ik heb een probleem wanneer ik een 2e detectieprint aansluit op m'n baan , deze geeft namelijk een konstante bezetmelding aan , ik ben zelf nog niet zo lang bezig met koploper , en heb een soortgelijke baan , zoals de testbaan uit de malibaancursus , in eerste instantie had ik genoeg aan 1 print ( 16 detectiepunten ) ,maar omdat ik er nog 2 extra blokken bij wilden , had ik er ook een 2de print voor nodig , alles keurig aangesloten ,en in koploper ook ingevuld ( aantal bezetmelders 2 ) maar het wil niet ? ik gebruik rosoftprinten s88-N SD16N ,heb ze ook getest dus daar ligt het tot nu toe niet aan , ook de volgorde van de richtingspijlen aangehouden , met en zonder patchkabel geprobeert , ? moet ik misschien iets in m'n intellibox veranderen ?

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  13:36:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Johan of George,

Is het een kleine moeite om je berichten wat meer te verdelen in losse zinnen met punten, comma's en hoofdletters?
Maak het lezen van je vraag een stuk makkelijker. Ik kreeg bij deze lange zin ademnnood om het tot het einde te kunnen lezen.

Zal zonder meer iets simpels zijn in de instellingen maar heb helaas geen ervaring met de IB.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Syntus

Netherlands
99 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  13:47:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo johangeorge,

Ik weet het niet zeker maar volgen mijn moet je in de intellibox ook het aantal beztmelders opgeven. Zie het handboek, ik dacht blz. 30.

Groet Adrie
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  14:22:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Johan,

Maak je misschien dan ook gebruik van een s88LN, zodat de s88SD16-n via het LocoNet met de Intellibox is verbonden?
Als dat zo is, heb je dan aan de s88LN doorgegeven dat hij nu 32 contacten moet lezen en doorgeven aan de Intellibox?
Oftewel heb je deze op de juiste wijze geconfigureerd?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

johangeorge

Netherlands
143 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  14:45:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim
nee , ik maak geen gebruik van de s88ln ,wel van het verloop s88rj45 ,ik heb overigens een IB 2 ,op de clubbaan werkt alles wel naar behoren met dezelfde detectieprinten ,verschil is dat dat met een IB 1 werkt ,en REMUNJ sorry van de ontbrekende ,,, en ...

gr. George
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  14:55:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Johan,

Dan zal het met de IB1 ook werken. Zal er hoogstewaarschijnlijk toch net even iets anders zijn aangesloten.
Koploper zet in de IB automatisch het juiste aantal te lezen terugmeld modules. Er vanuitgaande dat je de IB via P50x aanstuurt.
Doe je het via een LocoNet-Interface, dan moet je zelf het aantal te lezen modules instellen op de Intellibox, en zet deze dan maar gewoon op 31 modules, is het voor de toekomst voorlopig goed.

Een foto spreekt meestal boekdelen.


Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 06 nov 2011 15:04:23
Ga naar bovenaan de pagina

johangeorge

Netherlands
143 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  15:07:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim , ja dat klopt ook , ik kan na dat ik 2 bezetmelders heb aangegeven in koploper , de detectiepunten 2.01 enz... tot 2.16 invoeren , gaat allemaal goed , alleen op m'n baan houd het alles bezet wat ik op de 2de print aansluit ,dus ik hoopte dat er nog een andere oplossing is , wat mogelijk heeft te maken dat ik met een IB 2 rijd , ( ik bedoel dus net zoiets als ,bij IB2 eerst een lok aanmaken in koploper , anders werkt de communicatie niet )

gr. George
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  15:55:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Johan,

Dan zou ik bijna zeggen kijk in de handleiding van de IBII en volg de stappen die daarin staan.
Zal eens kijken voor je of er iets over te vinden is, zo niet dan is het inpluggen en werken.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  16:02:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wat je wil weten staat op blz 35 en blz 36 van de Intellibox II handleiding, de fabrieks instelling is het lezen/opslaan en doorgeven van 31 modules is 496 contacten.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  16:15:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
En als dat allemaal niet helpt haal dan de verbinding tussen de eerste en tweede module eens los, kijk wat er dan gebeurd, nog steeds alles bezet, of is nu alles vrij?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

johangeorge

Netherlands
143 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  16:54:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim
oke dank je voor het meedenken , ik ga dat eens 1 voor 1 proberen , ik laat het nog wel even weten ,hoe het is afgelopen

gr. George
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 06 nov 2011 :  19:50:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Johan,

Mocht het niet lukken, kun je altijd nog een PB sturen. Op de clubbaan is het ook gelukt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina