Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 145 / Bezoekers Vandaag: 2437
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 twee treinen laten pendelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

claudiov

20 berichten

Geplaatst - 23 okt 2011 :  23:02:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste medespoorders,

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met koploper. Aan de hand van de Maliebaancursus ben ik al een eind gekomen. Op een apart stuk spoor ben ik nu zover dat ik een trein automatisch kan laten rijden (heb het nog niet op de baan kunnen proberen) het is de bedoeling dat in de blokken 1 t/m 6 twee treinen, heen en weer pendelen.
Die 2e trein lukt me maar niet! Wat zie ik over het hoofd of wat heb ik verkeerd ingesteld.
Graag jullie adviezen.

Met vriendelijke groet,
Claudio

Download Attachment: eigenbaan.bck
22,09 KB

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 okt 2011 :  23:27:17  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:

Die 2e trein lukt me maar niet! Wat zie ik over het hoofd of wat heb ik verkeerd ingesteld.




Even snel gekeken: Tweede lok mag blijkbaar geen enkel vaste route nemen, er staat geen vinkje.

Het "waarom" van die extreem korte vaste route ontgaat mij volledig. Als je die wegkiepert moet het ook lukken. Maar wel even blokken bijwerken voor alle richtingen bv. blok 1 ook uit 3 niet alleen uit 2. En waarom alleen NAAR 7 en nooit terug ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 23 okt 2011 23:32:58
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 okt 2011 :  00:39:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hi Claudio,

Probeer het zo eens helemaal zonder vaste en of variabele routes.
Ze pendelen naar hartelust. Op deze manier.

Download Attachment: eigenbaanClaudio.bck
23,81 KB
Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 okt 2011 :  10:28:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Zomaar...
Wat mij opvalt is dat de leerlingen van de Maliebaancursus allemaal beginnen met vaste routes...
Dit terwijl je met "vaste" routes snel "vast" loopt.
Zit er een eigen benadering in die cursus, of is het de volgorde van de hoofdstukken ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 24 okt 2011 :  10:45:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Daar lijkt het wel op. Maliebaan stelt dat als je alles hebt ingesteld je nog één ding moet doen om te kunnen rijden en dat is routes aanmaken (vast of variabel). Dat is dus niet juist, want Koploper rijdt juist beter zonder routes. Als er dan teveel dingen gebeuren, die je niet wilt kun je dat gaan beperken door variabele en vaste routes. Wellicht dat daar nog eens goed naar gekeken moet worden in de Maliebaancurus.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 okt 2011 :  11:02:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door dentheo

Zomaar...
Zit er een eigen benadering in die cursus, of is het de volgorde van de hoofdstukken ?



Inderdaad daar zit een eigen benadering in, en een foutieve voor de beginners. Je wordt er mee op het verkeerde been gezet, en het doet koploper ernstig te kort, geeft een verkeerde indruk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

claudiov

20 Posts

Geplaatst - 24 okt 2011 :  20:46:26  Toon profiel  Reageer met citaat
allemaal bedankt voor de reacties!!!
Zoals gezegd ben ik nog maar net begonnen met koploper en was het e.e.a. aan het uitvogelen. ik was met de vaste route begonnen, maar had die niet afgemaakt vandaar de korte vaste route (was vergeten deze er weer uit te halen) Ik was bij blok 7 gebleven, maar had die op handmatig geblokkeerd gezet om eerst blok 1 t/m 6 werkende te krijgen.
Wim harstikke bedankt voor het bestand; de treinen pendelen er inderdaad lustig op los; nu kan ik weer verder

Groet,
Claudio
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina