Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 181 / Bezoekers Vandaag: 4654
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 voorbeeld van een database
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 31 aug 2011 :  17:23:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Ik ben nu dus aan het stoeien met koploper, en de acties lijkt me een leuke speeltuin. Maar eerst wil ik wat meer te weten komen van de routes. Ik wil eens proberen om die te integreren vooralleer ik met de acties begin. Nu zou ik graag wat voorbeelden hebben zodat ik die eens kan bestuderen. bvb hoe kan ik mijn reizigers treinen verplichten aan een bepaald perron een x aantal tijdseenheden te stoppen. Ervoor zorgen dat mijn goederen niet via bepaalde sporen door mijn station rijden,(dat heb ik denkelijk al uitgevogeld, hoe krijg ik een bepaalde lok (treintype) op een bepaald opstelspoor, en nog meer dingen die via routes mogelijk zijn. Ik lees wel in de helpfile, maar met voorbeelden is het toch wat gemakkelijker om eea te snappen. Is er hier op het forum een mogelijkheid om databases te delen? een database van databases? of zijn er personen die denken dat hun database wel enkele mooie voorbeelden bevat?
Ik zie wel wat de reacties zijn.

mvg

Dirk

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 31 aug 2011 :  21:34:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dirk,

Volgens mij staat het forum vol met databases. En er zijn er vele met de dingen die je voor ogen hebt en wil bereiken. Recent nog een verwijzing geplaats, naar een database met heel veel toeters en bellen.
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3238&whichpage=2
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3257

De draadjes ook even lezen dan weet je waar het omgaat in de database.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 31 aug 2011 21:40:06
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 01 sep 2011 :  09:36:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok, dit zijn prima voorbeelden, hier kan ik eens in gaan sneuken. Is wel van categorie "professional" heb ik de indruk, maar prima. Moest er nog iemand zijn die wil delen maar dan de categorie "beginner" Graag dan.

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina