Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 425 / Bezoekers Vandaag: 5446
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 vaste treinroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BIEN

Belgium
9 berichten

Geplaatst - 15 aug 2011 :  09:30:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
ik heb sinds kort een vaste treinroute aangemaakt nu blijkt dat de trein 1 rondje goed gaat en bij het tweede rondje een variable treinroute kiest.wat doe ik verkeerd.
2de vraag ik zit nog met koploper versie 6.3 als ik de nieuwe versie wil downloden moet ik dan veel veranderen aan mijn bestaande route's
Eddy

Bewerkt door BIEN op 15 aug 2011 20:23:21

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 15 aug 2011 :  10:23:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bien,

Antwoord op vraag 2: Helemaal niets, koploper is zo slim dat hij precies weet wat hij zelf moet aanpassen in het geval van een overgang naar een nieuwere versie. Om die rede kun je ook niet meer terug naar een eerdere versie, of je moet een backup van die oudere database hebben.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 15 aug 2011 :  11:48:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BIEN

ik heb sinds kort een vaste treinroute aangemaakt nu blijkt dat de trein 1 rondje goed gaat en bij het tweede rondje een variable treinroute kiest.wat doe ik verkeert.


Ik kan zo ff gauw 3 dingen verzinnen op het tabblad "Stamgegevens" van de vaste route:

Achter "na laatste blok" moet "automatisch verder rijden" niet staan aangekruist.
"Eenmalige route" moet niet staan aangevinkt.
Als je echt de route steeds opnieuw wilt laten rijden, kun je "herhaal route" aanvinken.

Mvg,

Henk



Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF
Ga naar bovenaan de pagina

BIEN

Belgium
9 Posts

Geplaatst - 15 aug 2011 :  20:27:03  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt het is gelukt met deze tips nu moet ik nog uitzoeken hoe ik in bepaalde blokken geluid kan krijgen tips zijn wederom welkom.
Eddy
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 15 aug 2011 :  20:52:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Eddy,

Dat hangt een beetje af welke geluiden je wilt. Als je wav-files wilt afspelen, kun je dat doen met een speciale actie en dan kiezen voor "afspelen van een geluid".
Als je geluiden in een locdecoder wilt afsplen, moet je dat regelen met "functies uitgebreid" bij [Onderhouden Locomotieven] en dan instellen in het betreffende blok.
Je hebt daar echter wel versie 7.3build3 nodig.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina