Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 131 / Bezoekers Vandaag: 3929
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 379
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Vrijgave wisselstraat i.c.m. alternatieve stopplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Modelspoorkelder

Netherlands
66 berichten

Geplaatst - 01 aug 2011 :  21:33:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede-Koplopers,
Er zijn hier al diverse vragen gesteld over alternatieve stopplaatsen, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden op iets wat me bezit houd. Stel je het volgende voor: er zijn 3 blokken. Je kunt rijden van blok 1 naar blok 2 of van blok 1 naar blok 3. Achter blok 1 ligt dus een wissel.
Blok 2 is een lang blok en heeft een aantal alternatieve stopplaatsen.
Bij de wisselstraat van blok 1 naar 2 staat aangegeven dat het wissel vrijgegeven wordt bij het bereiken van de laatste bezetmelder, oftewel de stopmelder. Volgens mij is dat ook de standaard instelling.
Maar wat gebeurt er nu, wanneer een kortere trein stopt op een alternatieve stopplaats en dus de laatste bezetmelder niet bereikt? Wanneer wordt dan de wisselstraat vrijgegeven? Of is Koploper zo "slim" om dan de alternatieve stopplaats als laatste bezetmelder te beschouwen? Wie weet hier een zinnig antwoord op?
Met vriendelijke groet,
Daan

Central Station 60212, Märklin C en K rails, Viessmann Ks seinen, Märklin seinen bauart 1969. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 7.3 build 3).

Modelspoorkelder

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 01 aug 2011 :  22:44:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ben,
Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp dat je zelf gebruik maakt van alternatieve stopplaatsen, en dus even hebt kunnen controleren wanneer bij jou de wisselstraat wordt vrijgegeven? Koploper is dus echt een slim programma...
Ik had deze vraag gesteld, omdat ik voor een deel mijn baan nog aan het ontwerpen ben en vooraf meteen met van-alles-en-nog-wat probeer rekening te houden. Zodoende kwam ik meteen op dit 'probleem'.
Als er nog anderen zijn met tips & trucs m.b.t. alternatieve stopplaatsen, dan hoor ik dat hier graag!
Gr,
Daan

Central Station 60212, Märklin C en K rails, Viessmann Ks seinen, Märklin seinen bauart 1969. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 7.3 build 3).

Bewerkt door Modelspoorkelder op 01 aug 2011 22:45:34
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina