Auteur |
Onderwerp |
|
uermend
Netherlands
27 berichten |
Geplaatst - 27 jul 2011 : 21:33:44
|
Hallo Collega's,
Ik heb een probleem met automatisch rijden. De treinen weigeren naar blok 5 te gaan. Als ik een trein voor blok 5 zet en hem naar 5 stuur krijg ik een melding dat het blok bezet is. Echter kan ik niet vinden waardoor.
Wie kan me helpen? Ik zie het niet!!!
Groetjes Sander
Download Attachment: swentiboldbaan.bck 129,42 KB
Marklin 6021, met 6051 interface. Marklin C-rail, volledige detectie. Koploper aansturing. Wissel aansturing via K83's. Viessmann 5217 terugmelders. na 20 jaar hobby weer opgepakt. |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 27 jul 2011 : 21:50:56
|
Even "snel" gekeken.
Je hebt bij bijna "alle blokken" aangekruist: bij een te lange trein vorig blok en wisselstraat bezet houden.
Wanneer je één zeer lange trein hebt, in één van de blokken rond blok 5, blijft je wisselstraat daarom bezet. Ook al is die trein niet te lang , maar koploper denkt dat hij zo lang is.
Ik zie ergens een trein van 999 cm, best lang. Die kan dus een wisselstraat bezet houden terwijl er geen reden voor is.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
uermend
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 27 jul 2011 : 22:02:43
|
Theo,
Bedankt voor je snelle reactie. De Lange trein heb ik al een aantal maanden niet meer op mijn baan gehad, heb ik uitgeleend aan mijn neefje. Dus dat kan het niet zijn.
Kan ik ergens in een logging zien waar de bezetmelding vandaan komt?
Groetjes Sander
Marklin 6021, met 6051 interface. Marklin C-rail, volledige detectie. Koploper aansturing. Wissel aansturing via K83's. Viessmann 5217 terugmelders. na 20 jaar hobby weer opgepakt. |
|
|
uermend
Netherlands
27 Posts |
Geplaatst - 29 jul 2011 : 13:52:10
|
Probleem gevonden.
De database was corrupt. Ik had een backup teruggezet zonder resultaat. Dezelfde backup op een andere pc werkte wel goed. Vervolgens heb ik een nieuwe Bingo.
Het werkte weer.
Iedereen een prettig weekend. Ik ga lekker treinen met dit weer.
Groetjes Sander
Bewerkt door uermend op 29 jul 2011 13:52:42 |
|
|
|
Onderwerp |
|