Auteur |
Onderwerp |
|
ralph
Netherlands
35 berichten |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 11:07:08
|
Geachte forumleden
Misschien is deze vraag al eerder gevraagd, maar ik kan hem niet vinden, dus,..... Ik heb 3 sporen met een lengte van 1.60 mtr langs het station, hoe kan ik er voor zorgen dat 2 treinen op het zelfde spoor komen en uiterraad stoppen zonder met elkaar in botsing te komen Moet ik hier dynamische bloklengte voor gebruiken, of is er een andere oplossing hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg ralph |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 11:25:41
|
als je van dat blok 2 blokken maakt is dat zeker geen probleem.Dynamische blokken zou ik niet kunnen op antwoorden omdat ik daar niet mee werk.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4 |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 11:41:30
|
Je moet dan in ieder geval zorgen dat het perronspoor waar je twee treinen kwijt wil ook uit twee blokken bestaat. Die kun je op dezelfde manier met melders indelen als al je andere blokken, maar met dynamische blokken ben je wat flexibeler. Gebruik dan alleen geen gezamenlijke stopmelder, want dan krijg je het ongewenste effect dat de eerste trein op het spoor een stukje terugrijdt om de stopmelder vrij te krijgen, nadat ie is gestopt. Als je in de helpfile bij "blokkeuze op basis van optimale lengte" kijkt, zie je ook nog een mogelijkheid die interessant kan zijn.
Huub |
|
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 12:10:00
|
beste Huub
bedankt voor de snelle reactie, maar hoe kom ik bij de helpfile mvg ralph |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 13:00:01
|
forum leden bedankt voor de reactie ik zat te zoeken op het forum naar de helpfile ik ga het even bestuderen, als ik nog vragen heb kom ik graag terug mvg ralph |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 13:50:04
|
Dynamisch blok nooit in het zicht gebruiken! Alleen verdekte opstelsporen.
Mvg, Paul. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 16:09:29
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door ralph
forum leden
ik zat te zoeken op het forum naar de helpfile
Die helpfile (+- 350 blz) hangt op de site waar je Koploper kan downloaden. Zowel in Pdf als Word formaat, best handig met zijn zoekfunkties.
Je kan hem dan rustig open laten staan terwijl je in koploper werkt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 10 jul 2011 16:11:02 |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 10 jul 2011 : 21:19:41
|
Hoi Ralph,
Als je een Vista of Windows7 systeem hebt moet je nog wel een programmaatje downloaden om de helpfunctie te kunnen gebruiken. Dat is te vinden op de Microsoft website. Het "helpfile" waar Dentheo het over heeft is de manual. Die is weer wat uitgebreider dan de helpfile in het programma. Beide zijn wel heel handig om bij de hand te hebben. Ik heb de manual als pdf-file op de Koploper-PC's staan, zodat ik er in kan kijken, wanneer ik wil.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|