Auteur |
Onderwerp |
|
Joeppe
Netherlands
12 berichten |
Geplaatst - 13 jun 2011 : 10:18:50
|
Beste Lieden. Onlangs nieuwe marklin MFX loc aangeschaft. De loc ( of koploper ) onthoudt niet de richting bij het afsluiten van koploper. Als koploper is opgestart zal de loc altijd eerts vooruit rijden, ook als de loc in zijn achteruitrijstand is afgesloten. Is dit euvel bij iemand bekend en is er ook een oplossing voor. Bij voorbaat dank. |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2011 : 19:44:34
|
Hallo Joeppe,
Van oude Märklin decoders is bekend dat ze hun rijrichting niet vasthouden. Van MFX-decoders heb ik dat nog niet gehoord. Hoe sluit je Koploper af. Mogelijk gaat daar iets mis.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Joeppe
Netherlands
12 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2011 : 22:00:44
|
Dag Dirk, fijn dat je reageert. Koploper afsluiten doe ik als volgt : "EERST NIET RIJDEN" ( F6 ) en daarna "STOP COMMUNICATIE" ( F5 ) vervolgens verlaat ik het programma met "EINDE". De overige decoders ( niet van marklin ) functioneren prima. Hopelijk heb je hier wat aan. Gr. Joeppe |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 15 jun 2011 : 21:49:37
|
Hoi Joeppe,
Aan het afsluiten van Koploper kan het niet liggen, als ik lees hoe je dat doet. Dat is conform procedure. Zelf heb ik helaas geen MFX-decoder, dus ik kan er even verder niet induiken. Wellicht een van de andere Koploperisten.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2011 : 07:19:02
|
Hallo Joeppe,
de Mfx decoder heeft geen voorkeursrijrichting, maw deze onthoudt de rijrichting zelf. Bovendien kan je bij het CS1/Ecos bij instellingen tabblad 1 zelf je locs opslaan met huidige snelheid en rijrichting behouden. Misschien goed om even aan te geven met welke centrale je rijdt.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
Joeppe
Netherlands
12 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2011 : 16:56:45
|
Dag Walter, Ja, dat was wel handig geweest als ik erbij had vermeld welke centrale ik gebruik. Het is de Intellibox Basic van Uhlenbrock. Hopelijk weet jij hiermee tot een oplossing te komen. Bij voorbaat dank,
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2011 : 17:29:08
|
Joeppe,
MFX wordt door de Intellibox-Basic niet ondersteund, voor de Intellibox is het een Motorola New (format) decoder, heb je die als zodanig aangemeld in de Intellibox-Basic of is hij aangemeld als een Motorola Old (format) decoder?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Spoor1
104 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2011 : 19:43:40
|
Joeppe,
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Joeppe Onlangs nieuwe marklin MFX loc aangeschaft. De loc ( of koploper ) onthoudt niet de richting bij het afsluiten van koploper. Als koploper is opgestart zal de loc altijd eerts vooruit rijden, ook als de loc in zijn achteruitrijstand is afgesloten. Is dit euvel bij iemand bekend en is er ook een oplossing voor.
Het heeft niets met Koploper of je IB Basic te maken. Het komt wel eens voor dat een MFX-decoder, zeker voor Sinusmotoren, na enige tijd stil gestaan te hebben zijn rijrichtingsinformatie kwijt is. Heb je garantie, dan er mee terug. Groetjes Robby |
|
|
Joeppe
Netherlands
12 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2011 : 22:23:58
|
Hier nog wat extra info. Wanneer koploper is afgesloten en weer opgestart wordt onthoudt de loc zijn richting. Als ik ook de IB-box uitschakel gaat het mis. Wim gaf een goede hint. De loc was gelockt op Motorola-oud. Ik heb hem verandert naar Nieuw en even snel een test gedaan. Loc onthoudt zijn richting. Maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Van de week nog een paar keer testen. Hopelijk is het verholpen. Allen bedankt voor de medewerking. |
|
|
|
Onderwerp |
|