Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 364 / Bezoekers Vandaag: 4854
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Onthoudt rijrichting niet.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Joeppe

Netherlands
12 berichten

Geplaatst - 13 jun 2011 :  10:18:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Lieden. Onlangs nieuwe marklin MFX loc aangeschaft. De loc ( of koploper ) onthoudt niet de richting bij het afsluiten van koploper. Als koploper is opgestart zal de loc altijd eerts vooruit rijden, ook als de loc in zijn achteruitrijstand is afgesloten.
Is dit euvel bij iemand bekend en is er ook een oplossing voor.
Bij voorbaat dank.

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 13 jun 2011 :  19:44:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Joeppe,

Van oude Märklin decoders is bekend dat ze hun rijrichting niet vasthouden. Van MFX-decoders heb ik dat nog niet gehoord. Hoe sluit je Koploper af. Mogelijk gaat daar iets mis.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Joeppe

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 13 jun 2011 :  22:00:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Dirk, fijn dat je reageert.
Koploper afsluiten doe ik als volgt : "EERST NIET RIJDEN" ( F6 ) en daarna "STOP COMMUNICATIE" ( F5 ) vervolgens verlaat ik het programma met "EINDE". De overige decoders ( niet van marklin ) functioneren prima. Hopelijk heb je hier wat aan.
Gr. Joeppe
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 15 jun 2011 :  21:49:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Joeppe,

Aan het afsluiten van Koploper kan het niet liggen, als ik lees hoe je dat doet. Dat is conform procedure. Zelf heb ik helaas geen MFX-decoder, dus ik kan er even verder niet induiken. Wellicht een van de andere Koploperisten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 17 jun 2011 :  07:19:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Joeppe,

de Mfx decoder heeft geen voorkeursrijrichting, maw deze onthoudt de rijrichting zelf. Bovendien kan je bij het CS1/Ecos bij instellingen tabblad 1 zelf je locs opslaan met huidige snelheid en rijrichting behouden. Misschien goed om even aan te geven met welke centrale je rijdt.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Joeppe

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 17 jun 2011 :  16:56:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Walter,
Ja, dat was wel handig geweest als ik erbij had vermeld welke centrale ik gebruik. Het is de Intellibox Basic van Uhlenbrock.
Hopelijk weet jij hiermee tot een oplossing te komen.
Bij voorbaat dank,
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 17 jun 2011 :  17:29:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Joeppe,

MFX wordt door de Intellibox-Basic niet ondersteund, voor de Intellibox is het een Motorola New (format) decoder, heb je die als zodanig aangemeld in de Intellibox-Basic of is hij aangemeld als een Motorola Old (format) decoder?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Spoor1

104 Posts

Geplaatst - 17 jun 2011 :  19:43:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Joeppe,

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeppe
Onlangs nieuwe marklin MFX loc aangeschaft. De loc ( of koploper ) onthoudt niet de richting bij het afsluiten van koploper. Als koploper is opgestart zal de loc altijd eerts vooruit rijden, ook als de loc in zijn achteruitrijstand is afgesloten.
Is dit euvel bij iemand bekend en is er ook een oplossing voor.
Het heeft niets met Koploper of je IB Basic te maken. Het komt wel eens voor dat een MFX-decoder, zeker voor Sinusmotoren, na enige tijd stil gestaan te hebben zijn rijrichtingsinformatie kwijt is. Heb je garantie, dan er mee terug.

Groetjes Robby
Ga naar bovenaan de pagina

Joeppe

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 17 jun 2011 :  22:23:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hier nog wat extra info. Wanneer koploper is afgesloten en weer opgestart wordt onthoudt de loc zijn richting. Als ik ook de IB-box uitschakel gaat het mis. Wim gaf een goede hint. De loc was gelockt op Motorola-oud. Ik heb hem verandert naar Nieuw en even snel een test gedaan. Loc onthoudt zijn richting. Maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Van de week nog een paar keer testen. Hopelijk is het verholpen. Allen bedankt voor de medewerking.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina