Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 424 / Bezoekers Vandaag: 5311
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Digitale onderdelen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Veroen

Netherlands
237 berichten

Geplaatst - 12 mei 2011 :  17:37:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumlezer(s),
Voor een hobbyvriend zijn wij bezig zijn baan naar gebruik koploper te installeren en we hebben een probleem met de S88 uitgang van de Ecos2.

Bij digitale onderdelen hebben we bij type onderdeel : "bezetmelder" ingevoerd. Er zijn 12 Littfinski RS8 bezet- terugmelddecoders geinstalleerd. Koploper geeft voor de adressen nu i.p.v. 8. 16 onderliggende adressen/uitgangen per decoder aan. Omdat ik zelf met lenz rij weet ik niet hoe ik dit kan wijzigen. Er zijn n.m.l. problemen met de terugmelding!

Ik zie in het rijtje bij type onderdelen ook HSI88 Littfinski staan. Als ik deze instelling gebruik hou ik het probleem van de 16 adressen?

Wat doen we fout?

Coen.

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 12 mei 2011 :  17:49:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Gewoon het aantal terugmelders binnen koploper op het maximum zetten. Klaar is klare en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.
Voor de systemen met een vast bereik is dit een onnodige instelling binnen koploper. Zelfde geldt voor de wisseladressen ook gewoon op het maximum zetten.

Alleen voor Selectrix en Lenz is het van belang dit in te stellen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 12 mei 2011 :  22:43:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Coen,

Volgens mij heeft een standaard S88 16 uitgangen, vandaar dat dat ook standaard op 16 adressen staat. Ik ken de Litfinsky bezetmelders niet, maar bij bijvoorbeeld de Viessmann 5233 bezetmelders heb je ook maar 8 aansluitingen per unit. Eén unit is dus eigenlijk maar een halve S88, zodat je ze altijd per paar moet aansluiten om weer op 16 adressen te komen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 12 mei 2011 :  22:50:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Veroen

Beste forumlezer(s),
Voor een hobbyvriend zijn wij bezig zijn baan naar gebruik koploper te installeren en we hebben een probleem met de S88 uitgang van de Ecos2.

Bij digitale onderdelen hebben we bij type onderdeel : "bezetmelder" ingevoerd. Er zijn 12 Littfinski RS8 bezet- terugmelddecoders geinstalleerd.



Coen, overigens is een RS8 geen s88 compatibele melder, en die kun je ook helemaal niet aansluiten op een s88 aansluiting.

12/2 = 6 dus heb je 6 s88 melders.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Veroen

Netherlands
237 Posts

Geplaatst - 13 mei 2011 :  02:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
Mijn fout.Voor het Lenz systeem is het type: RS 8, voor een centrale met een S88 uitgang is het type: RM-GB-8-N
Maar de werking van beiden is identiek en beide decoders hebben 8 uitgangen.
Groet,
Coen.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina