Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 (of 2) |
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2011 : 16:19:59
|
hoeft niet.Als je een vinkje zet bij alternatieve route (blok 2) dan weet koploper dat hij op je alternatieve route het volgende blok 4 tegenkomt.Je hoeft het dus niet meer te kiezen.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4 |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2011 : 16:47:00
|
Dirk
Wat je omschrijft is wel wat ik bedoel. Ik kon kiezen voor 2 als alternatieve route maar niet 4. Wat je vertelt over wat wel kan is niet aan de orde. 3 volgt uit 1 en 4 volgt uit 2. Het zijn parallel geschakelde sporen waar twee treinen achter elkaar opgesteld kunnen staan.
Johnny
Dus als ik het goed begrijp is alternatief blok 2 als ik eerst 1 gekozen heb als te volgen blok voldoende. Ik moet namelijk deze handeling herhalen voor 5 en 6 naar respectievelijk 7 en 8 maar daar weer opvolgend 9 en 10 met vervolg blokken 11 en 12.
Als dat werkt dan kan ik de gehele schaduw station gebruiken om de boemels door te laten rijden. Is in mijn situatie wel wenselijk.
Bedankt voor jullie inbreng....Ik ben 5 dagen weg voor mijn werk maar ga hier mee verder als ik terug ben.
Marcel
marcel01 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2011 : 19:15:25
|
Marcel, om je boemel over alle schaduwstation sporen te laten rijden heb je helemaal geen vaste routes nodig. Sterker nog je bent beter af zonder gebruik te maken van vaste routes. Zonder vaste routes laat koploper vanzelf al je boemel gebruik maken van alle schaduwstationsporen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 16 apr 2011 : 00:06:29
|
Wim,
Oke...dat zou mooi zijn. Ik kan me nog niet bedenken hoe maar goed dat komt wel goed. ik vermoed met het verbieden om het station (25, 26, 27 en 28) in te rijden behalve de 3 kop sporen (24,29 en 30) en zo via de schaduw station ronden te rijden. Klinkt simpel als ik het zo opschrijf maar zal anders liggen. Belangrijk is dan dat de boemels niet richting het rangeer gebied rijden want ze worden ingesteld als treinstel. Ik weet er duidelijk nog niet genoeg van, maar leer met de dag.
Bedankt
Marcel
marcel01 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 16 apr 2011 : 11:37:56
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door marcel01
Dat kan inderdaad een oplossing bieden. In mijn geval zitten de decoders op de 32VA trafo. Deze spanning is dus maximaal. De wissels schakelen in het test programma wees uit dat ze kort en snel schakelen. Maar goed, kan me voorstellen dat het kan voorkomen dat een aandrijving net even iets meer nodig kan hebben.
VA is volt x amperes.... dat zegt niets over de uitgangsspanning.
32 VA kan zijn : 2V en 16 A, daar gaat geen enkele wissel van om. Bij 32 V en 1 A vliegen ze om. Ik had het over de spanning dat is de uitgang in volt. 16-18-... Amperes zijn bij koploper niet zo belangrijk omdat koploper wissel per wissel schakelt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2011 : 23:47:33
|
Hallo iedereen,
Ik wilde melden dat mijn baan inmiddels afgebroken is. Ben al bezig met de nieuwe en als er onvoorkomenheden zijn dan laat ik het weten. Ook als er geen onvoorkomenheden zijn.
Leek me wijs om dit hier te melden.
groeten,
Marcel
marcel01 |
|
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp |
|