Auteur |
Onderwerp |
|
johangeorge
Netherlands
143 berichten |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 12:38:56
|
goede middag allemaal vraagje kan je multie track rijden met ib box samen in het progamma koploper?
johan |
|
C_Jabaaij
217 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 13:17:42
|
Ja,
Zoek in de helpfile op Multietractie
Download Attachment: Multitractie.jpg 440,06 KB
Koos Jabaaij. |
|
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 13:36:58
|
oke jaap bedankt voor je reactie scheelt mij weer een hoop discussie met mijn maatje wij zijn namelijk uit aan het zoeken om een baan te gaan bedienen met ib box met koploper en de heele mikmak wat een heel uitgezoek is maar goed ook dat hoort bij de hobby
mvg johan |
|
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 13:39:02
|
sorry jaap ik bedoel koos grt johan |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 14:48:15
|
hallo wim wij zijn bijvoorbeeld uit aan het zoeken welk merk ,type 10 mensen 10 verschillende menige wij willen er voor waken om niet te inpulsief , zomaar een bezetmelder of terug melder aan te schafen de een zweerd bij loconet de ander dcc weer ander viesmann om maar even een voorbeeld te geven vandaar het word uitzoeken
grt johan |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2011 : 15:49:25
|
ik vind het moeilijk om als beginner een keuze te maken allemaal vertellen ze wat en ik ga er vanuit dat men niet de kluit belazert de prys zal ook wel meespelen met het maken van een beslising denk ik maar het is niet goedkoop dus wil er voor waken dat we iets verkeerd kopen grt johan |
|
|
mijnmodelbaan
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2011 : 21:56:07
|
Johangeorge,
Voor mij heb je helemaal gelijk; als beginner is het lastig door de bomen het bos te zien en de (voor jullie) juiste keuzes te maken, maar de eerste (belangrijke) keuze hebben jullie al gemaakt (digitaal versus analoog). Mijn advies: probeer zoveel mogelijk te lezen, spit de diverse fora door, kijk of er misschien een forum is speciaal voor de schaal/het merk dat je wilt gaan rijden (of al rijdt) en bouw een proefbaantje - plaatje MDF, wat rails, wissels, draad en een paar locs. Hoeft echt niet veel te kosten (Marktplaats, Houten) maar je doet er wel een heleboel ervaring mee op; vergeet niet iedere stap die je doet (iedere draad die je trekt en elke wijziging die je dan weer aanbrengt) te documenteren - kan je een hoop tijd en ellende besparen! Veel succes met de bouw en als je het niet weet, vraag, vraag, vraag (je weet het toch, er zijn geen domme vragen...)
Mvg, Willem
- schaal N - dinamo 3.x - koploper/iTrain/rocrail - Zell im Wiesental - tijdperk III - |
|
|
johangeorge
Netherlands
143 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2011 : 22:46:08
|
hallo willem bedankt voor de opsteker we zijn er voor een groot deel uit wij rijden allebei [mijn maatje en ik] hoofdzakelijk allebei met roco ,fleischmann,en een paar rivarossi lilliput plus de nodige rijtuigen ho alles digitaal tydperk 1tm 3 voornamelijk stoom zowel met als zonder geluid en hebben allebij een baan niks groot of zo maar toch nu zijn wij op de club [dmv] bezig een groote baan te bouwen wel groot maar niet te ingewikkeld omschrijving hiervan station 5 sporig 2,5 mtr lang +locdepo en bij elkaar 25 mtr dubbelspoor dit wille wij dus gaan progameren digitaal rijd het al maar nu de blokken en stopsecties en wissel en sein schakelingen kortom een hoop te doen mvg johan |
|
|
|
Onderwerp |
|