Auteur |
Onderwerp |
|
Jaap
Netherlands
89 berichten |
Geplaatst - 21 mrt 2011 : 21:24:01
|
Hallo mede koplopers,
Ik ben al enige tijd aan het bedenken hoe ik iets voorelkaar moet krijgen , maar heb nog niet de oplossing kunnen vinden, vandaar dat ik jullie hulp in roep. Mijn probleem bestaat hieruit, dat ik graag ook mijn 8 opstelsporen met dynamische lengte meting wil schoonmaken, één trein met lux stofzuiger en een andere trein met een railgum. Nu worden sommige sporen zelden tot nooit schoongemaakt. Hierin wil ik graag verandering aanbrengen, maar ik wil wel gebruik blijven maken van variabele treinroute. ( nadat de trein uit de opstelsporen vertrokken is.) treinen komen altijd via het zelfde spoor aan, waarna ze kunnen aftakken naar de sporen 1 t/m 8
Wie o wie herkend dit probleem en heeft een oplossing gevonden.
Alvast bedankt voor de hulp,
Met vreindelijk groet, Jaap.
HO / 2 rail / IB / loconet / draai15 en OM32 |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2011 : 09:14:00
|
vaste route aanmaken (enkel voor de opstelsporen).Bij de overige keuzes die je na elk blok moet invoeren in je vaste route alle alternatieve mogelijkheden aanvinken.Of gewoon telkens een paar blokken verder kiezen.Dus telkens je in de vaste route een opstelspoor gaat inrijden, kies je voor het volgende spoor en daarna gewoon zoals boven beschreven.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4 |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2011 : 15:07:41
|
Jaap,
Vaste route die begint in het blok voor de opstelsporen zal niet werken, Koploper uit verschillende vaste routes laten kiezen gebeurt net zo vrijblijvend als een blok kiezen.
Als je werkelijk wilt dat alle blokken gereinigd worden moet je of een komplete vaste route maken die alles aandoet of werken met logische acties waarin je per blok gaat tellen of die al bereden is en zo je blokken welke al gereinigd zijn uitsluit, totdat alles geweest is en je de tellers reset.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2011 : 22:43:35
|
Hallo Wim,
Ik zal eens kijken of ik er met logische acties en een tel functie er uit kan komen, lijkt mij op dit momnet het mooiste. Zelf nog geen idee van hoe dat er dan moet uit gaan zien, zal wel veel lezen en proberen worden.
Alvast bedankt.
Jaap Post
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2011 : 15:17:32
|
Hoi Wim,
Ik heb de puzzel opgelost en het werkt allemaal erg mooi met telfunctie / logische actie en kleine stukjes vaste route voor elk opstelspoor
Bedankt voor het meedenken welke richting ik op moest denken.
Jaap Post
Bewerkt door Jaap op 24 mrt 2011 22:53:52 |
|
|
vincent
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2011 : 23:03:25
|
Beste Forum vrienden,
Ben ook sinds kort in het bezit van een Lux stofzuiger + slijptrein. Via de Intellibox aan te sturen. Echter: of de stofzuiger werkt of de slijper. Maar deze moeten toch ook gezamenlijk kunnen werken? Dus eerst slijpen en dan stofzuigen, in colonne. Of kan dat niet? De wagons zijn natuurlijk doorverbonden.
Met vriendelijke groet
Vincent |
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 19:29:42
|
Hallo Vincent,
Ik heb een lux stofzuiger met decoder, deze heb ik als stuurstand meerijden met mijn lok, ik heb geen slijper, mnaar volgens mij werkt het( met beiden) als 1 komplete stuurstand rijtuig. Kijk maar even bij onderhouden stuurstandrijtuigen ( staat ook de lux reiniger , zuiger en slijper bij)
MVG, Jaap
Bewerkt door Jaap op 29 mrt 2011 19:31:52 |
|
|
vincent
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2011 : 22:37:00
|
Bedankt Jaap, ga het uitproberen.
Met vriendelijke groet
Vincent |
|
|
vincent
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 31 mrt 2011 : 22:53:37
|
Beste Jaap (en/of anderen),
Het lukt nog niet om beide (stofzuiger + slijper) gelijk te laten werken. Wat heb ik gedaan: 1. stofzuiger + slijper gedefineerd als apart stuurstand rijtuig met eigen decodernummer (= 3) 2. geactiveerd: slijpen + stofzuigen. 3. richting als locomotief. 4. aan locomotief X dit stuurstand rijtuig toegevoegt. 5. geef rijden commando in rijwindow: loc gaat rijden en slijper begint....maar niet de stofzuiger.
Enig idee wat er verkeerd gaat?
Met vriendelijke groet
Vincent
|
|
|
|
Onderwerp |
|