Auteur |
Onderwerp |
|
Rieske
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 24 mrt 2011 : 16:09:46
|
Ik heb gezocht maar weet of vind nergens het antwoord. Werkt Koploper in combinatie met Windows7?
Alvast bedankt, Rieske |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2011 : 21:33:34
|
Hallo Rieske,
Zoals Wim zegt werkt dat en uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen. Het werkt perfect. Je moet wel het Microsoft Patch programma Windows6.1-KB917607 voor de helpfunctie downloaden, anders werkt in Koploper de helpfunctie niet.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 24 mrt 2011 21:36:00 |
|
|
Dirk
Belgium
159 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2011 : 22:40:57
|
volgens de laatste geruchten zou in de volgende versie van windows Delphi niet meer werken wegens geen verdere ontwikkeling van deze "taal". Maar dat is pas voor volgend jaar.
mvg
Dirk |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2011 : 00:29:21
|
Met Mac meer mans.
wil. |
Bewerkt door willem22 op 25 mrt 2011 00:30:37 |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2011 : 10:39:41
|
gewoon een aparte PC voor koploper met XP PRO op.Nooit geen problemen.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4 |
|
|
bartjemestrom
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2011 : 11:33:29
|
Ik heb gewoon een laptop met Windows 7 64-bits waar het prima op werkt. Geen problemen.
Met vriendelijke groet,
Bart Mestrom |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2011 : 16:13:03
|
PC met XP erop..... no problems anymore !!!
Greetz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind ! |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2011 : 16:25:53
|
Seb,
Het werkt gewoon met Windows 7, het terug verwijzen naar andere windowsversies heeft niet zoveel nut. De vraag is en was werkt het met windows 7, het antwoord daarop is JA, dat werkt en wel zonder problemen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2011 : 20:03:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Seb,
Het werkt gewoon met Windows 7, het terug verwijzen naar andere windowsversies heeft niet zoveel nut. De vraag is en was werkt het met windows 7, het antwoord daarop is JA, dat werkt en wel zonder problemen.
Mvg Wim.
Ik wil daar toch een kanttekening bij maken. Bij mij werkte het prima totdat ik een back-up ging maken en weer ging terug zetten. Bij het opnieuw opstarten van koploper kreeg ik een oude versie van mijn baan te zien. Hierna moest ik met administrator rechten koploper opstarten. Dit werkt overigens prima. Ook het back-uppen en restoren. Ik werk met windows 7 64 bits.
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 06 apr 2011 : 19:42:33
|
Hallo Meine,
Daarover is al eerder een draadje op dit forum geweest. Vanaf Windows Vista wil meneer Gates eigenlijk niet meer dat we op de C:-schijf in de Programs map werken. Normaal gesproken stond daar, zeker bij de oude Koploperversies, nog wel de database. Als je die in C:/Documents and Settings of persoonlijk vind ik dat nog beter, op de D:-schijf zet, is het probleem weg.
Bewerkt door phdirk op 06 apr 2011 19:43:51 |
|
|
Dieky
Netherlands
104 Posts |
Geplaatst - 06 apr 2011 : 20:25:02
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door phdirk
Hallo Meine,
Daarover is al eerder een draadje op dit forum geweest. Vanaf Windows Vista wil meneer Gates eigenlijk niet meer dat we op de C:-schijf in de Programs map werken. Normaal gesproken stond daar, zeker bij de oude Koploperversies, nog wel de database. Als je die in C:/Documents and Settings of persoonlijk vind ik dat nog beter, op de D:-schijf zet, is het probleem weg.
Ik dacht altijd dat het te maken had met de verborgen bestanden van windows. bv c:\Users\Meine\AppData\Roaming\pahasoft\koploper\database Hierin staat blijkbaar het origineel?? van mijn database.
Ik begrijp er niet veel van. Op zich niet erg. Met het opstarten als administrator gaat alles prima!!
Meine
http://waldende.mariskadijkstra.nl |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2011 : 16:46:50
|
Hallo Meine,
Het heeft met gebruiksrechten op de C:-schijf te maken. Totaan Windows Vista kon elke gebruiker alle bestanden op de C:-schijf veranderen. Vanaf Vista is dat recht behoorlijk ingeperkt en mag alleen de Administrator dat nog. Vandaar dat het wel werkt als je je als administrator aanmeldt.
|
|
|
Onderwerp |
|