Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 77 / Bezoekers Vandaag: 1187
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 621
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Koploper in combinatie met Windows7?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Rieske

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 24 mrt 2011 :  16:09:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb gezocht maar weet of vind nergens het antwoord.
Werkt Koploper in combinatie met Windows7?

Alvast bedankt, Rieske

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2011 :  16:12:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2011 :  21:33:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rieske,

Zoals Wim zegt werkt dat en uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen. Het werkt perfect. Je moet wel het Microsoft Patch programma Windows6.1-KB917607 voor de helpfunctie downloaden, anders werkt in Koploper de helpfunctie niet.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 24 mrt 2011 21:36:00
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 24 mrt 2011 :  22:40:57  Toon profiel  Reageer met citaat
volgens de laatste geruchten zou in de volgende versie van windows Delphi niet meer werken wegens geen verdere ontwikkeling van deze "taal".
Maar dat is pas voor volgend jaar.

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2011 :  00:03:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan kopen we toch gewoon een Mac

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

willem22

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2011 :  00:29:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van willem22  Reageer met citaat
Met Mac meer mans.

wil.

Bewerkt door willem22 op 25 mrt 2011 00:30:37
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2011 :  10:39:41  Toon profiel  Reageer met citaat
gewoon een aparte PC voor koploper met XP PRO op.Nooit geen problemen.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

bartjemestrom

Netherlands
50 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2011 :  11:33:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bartjemestrom  Reageer met citaat
Ik heb gewoon een laptop met Windows 7 64-bits waar het prima op werkt. Geen problemen.

Met vriendelijke groet,

Bart Mestrom
Ga naar bovenaan de pagina

Seb

Netherlands
251 Posts

Geplaatst - 05 apr 2011 :  16:13:03  Toon profiel  Reageer met citaat
PC met XP erop..... no problems anymore !!!

Greetz Seb

Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind !
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 apr 2011 :  16:25:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Seb,

Het werkt gewoon met Windows 7, het terug verwijzen naar andere windowsversies heeft niet zoveel nut. De vraag is en was werkt het met windows 7, het antwoord daarop is JA, dat werkt en wel zonder problemen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 05 apr 2011 :  20:03:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Seb,

Het werkt gewoon met Windows 7, het terug verwijzen naar andere windowsversies heeft niet zoveel nut. De vraag is en was werkt het met windows 7, het antwoord daarop is JA, dat werkt en wel zonder problemen.

Mvg
Wim.



Ik wil daar toch een kanttekening bij maken. Bij mij werkte het prima totdat ik een back-up ging maken en weer ging terug zetten.
Bij het opnieuw opstarten van koploper kreeg ik een oude versie van mijn baan te zien.
Hierna moest ik met administrator rechten koploper opstarten. Dit werkt overigens prima. Ook het back-uppen en restoren. Ik werk met windows 7 64 bits.

Meine

http://waldende.mariskadijkstra.nl
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 06 apr 2011 :  19:42:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Daarover is al eerder een draadje op dit forum geweest. Vanaf Windows Vista wil meneer Gates eigenlijk niet meer dat we op de C:-schijf in de Programs map werken. Normaal gesproken stond daar, zeker bij de oude Koploperversies, nog wel de database. Als je die in C:/Documents and Settings of persoonlijk vind ik dat nog beter, op de D:-schijf zet, is het probleem weg.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 06 apr 2011 19:43:51
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 06 apr 2011 :  20:25:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Meine,

Daarover is al eerder een draadje op dit forum geweest. Vanaf Windows Vista wil meneer Gates eigenlijk niet meer dat we op de C:-schijf in de Programs map werken. Normaal gesproken stond daar, zeker bij de oude Koploperversies, nog wel de database. Als je die in C:/Documents and Settings of persoonlijk vind ik dat nog beter, op de D:-schijf zet, is het probleem weg.



Ik dacht altijd dat het te maken had met de verborgen bestanden van windows. bv c:\Users\Meine\AppData\Roaming\pahasoft\koploper\database
Hierin staat blijkbaar het origineel?? van mijn database.

Ik begrijp er niet veel van. Op zich niet erg. Met het opstarten als administrator gaat alles prima!!

Meine



http://waldende.mariskadijkstra.nl
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 08 apr 2011 :  16:46:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Meine,

Het heeft met gebruiksrechten op de C:-schijf te maken. Totaan Windows Vista kon elke gebruiker alle bestanden op de C:-schijf veranderen. Vanaf Vista is dat recht behoorlijk ingeperkt en mag alleen de Administrator dat nog. Vandaar dat het wel werkt als je je als administrator aanmeldt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina