Auteur |
Onderwerp |
|
iser
Netherlands
17 berichten |
Geplaatst - 12 mrt 2011 : 19:10:56
|
Beste koplopers.
Als de armsein op groen springt en de lok is voor de helft voorbij(lok rijd dan het volgende blok binnen) dan springt de armsein alweer op rood.
Nu is mijn vraag; heeft koploper een optie de armsein later op rood te laten springen?
Mvg,
Patrick |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
iser
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2011 : 00:42:14
|
Hoi Wim.
Omdat vroeger de armseinen handmatig werd bedient ga ik er van uit dat er ook later werd op gereageerd.
Mvg,
Patrick. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
iser
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2011 : 20:36:07
|
Okee Wim ik begrijp het.
mvg,
Patrick. |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2011 : 20:51:58
|
Hoi Patrick,
Het is zoals Wim zegt. Mogelijk is er met speciale acties nog iets te doen om het sein later op rood te krijgen. Het is maar een suggestie, want zelf ben ik nog niet uitgecheckt op de seinen, laat staan de armseinen. Je kunt door speciale en logische acties ook wissels recht of afgebogen laten staan, dus mijn gevoel zegt dat je op die manier ook iets met seinen zou moeten kunnen doen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Pecro
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2011 : 21:05:01
|
Hallo Patrick,
Bij speciale acties onder de kop "actie" is het mogelijk om een vertraging op te geven. Misschien kun je daar iets mee.
PeterC |
|
|
Modelspoorkelder
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 18 mrt 2011 : 18:13:28
|
Hoi Patrick,
Ik heb zo gauw geen idee of en hoe je met Koploper een sein wat later op onveilig zou kunnen laten zetten. Wel is het zo, dat het helemaal niet ongewoon is dat een (arm)sein pas later weer in de stand Stop gebracht wordt. Ik heb talloze filmpjes gezien, waarbij een trein vaak al in zijn geheel een sein gepasseerd was, voordat het sein op onveilig gezet werd. Vooral vroeger, op grotere bedienposten en op plaatsen waar het zicht wat beperkt was voor de treindienstleider, kwam dit regelmatig voor. Maar ook nu nog zie je op grotere stations (waarschijnlijk met oudere type beveiliging, maar wel met lichtseinen) nog wel dat een sein pas weer op rood komt nadat het het voorgaande blok volledig verlaten heeft. Ik heb het hier dan over het Duitse seinstelsel. In het huidige Nederlandse seinstelsel worden seinen automatisch "afgereden" na het passeren ervan en springt het weer in de stand stop, zoals dat heet. Gr, Daan
Märklin C en K rails, Central Station. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 7.1 build 2). |
Bewerkt door Modelspoorkelder op 18 mrt 2011 23:56:56 |
|
|
|
Onderwerp |
|