Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 06 mrt 2011 : 10:53:55
|
Beste forumleden,
In de handleiding van versie 7.2 staat op blz. 327 dat je een ontkoppelrail ook als schakelaar kunt definiëren in Koploper. Hij kan dan langer worden bekrachtigd. Maar ik snap niet het hoe en waarom, kan iemand mij dat eens uitleggen?
Mvg,
Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; experimenterend rijder op MDF |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2011 : 14:02:09
|
Wim, dit snap ik. Iets dergelijks heb ik ook in mijn eigen database zitten voor omlopen en voor lok wisselen. Maar ik gebruik daar een ontkoppelrail voor en geen schakelaar. Mijn vraag is dus: welke voordelen heeft het om in Koploper een schakelaar te kiezen i.p.v. een ontkoppelrail? Volgens de handleiding van Koploper zou je een schakelaar langer kunnen laten werken, maar ik zie niet hoe.
Mvg,
Henk
Bewerkt door Eenerspoor op 06 mrt 2011 14:13:57 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2011 : 14:19:32
|
Henk,
De tijd wordt bepaald tussen de momenten dat de trein weer gaat rijden (gewenst)(schakelaar aan) en het moment dat hij in het volgende binnenkomt (schakelaar uit).
De tijd die dat duurt is de tijd van de bekrachtiging. Of anders gezegd de aan tijd.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 06 mrt 2011 : 14:46:15
|
Wim,
Okay, dat snap ik en ik heb het terug gevonden in de database die je hebt ingestuurd. Hier is "schakelaar uit" gekoppeld aan het binnenrijden van blok 5. Kan ik dat ook koppelen aan bijv. het bezet worden van een melder? en hoe doe je dat dan?
Mvg,
Henk
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|