Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 138 / Bezoekers Vandaag: 2337
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geluid instellen als functie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wijbe

Netherlands
172 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2011 :  18:25:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hallo,

Bij mijn locomotieven heb ik de functie's ingevoerd. Maar ik krijg ze met geen mogenlijkheid te zien bij functie's uitgebreid.

Rara, wie weet wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet,
Wijbe Wouda

Download Attachment: 201112722520.bck
66,85 KB

Bewerkt door wijbe op 06 mrt 2011 13:54:33

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2011 :  19:03:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe,

Dan zul je op het tabblad functies, bij gedrag uitgebreid moeten invullen i.p.v. rijwindow o.i.d

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2011 :  21:16:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt! Het was ooit al eens gelukt, maar kon maar niet meer bedenken hoe het moest! Morgen maar weer even knoeien.

Ik neem aan dat je voor een geluid bij functies uitgebreid de knop toggle moet gebruiken?

Groet,
Wijbe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2011 :  21:33:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe, geen idee bij mij staan de geluiden uit, is lekker rustig.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2011 :  13:56:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hallo,

Nog een vraagje op dit onderwerp.
Nu heb ik bijvoorbeeld een koploper. Als hij stopt op het station zou hij geluid moeten geven.

Maar ik kan met geen mogenlijkheid instellen dat hij aan/uit gaat, als een knop zeg maar. Hij blijft altijd de eerste keer aan, geluid dus. 2e keer op het station doet hij niks. De 3e keer gaat hij weer aan.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2011 :  14:08:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe,

Volgens mij kun je alles invullen wat jij wil.

per blok, per van/naar uit een bepaald blok.

Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is mogelijk.





Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2011 :  14:18:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Wim,

Inmiddels is het volgens mij dat het probleem is, dat ik niet kan instellen dat een functie als een 'knop' gedefinieert word.

Het betreffende treinstel, de koploper van Marklin. Heeft als functie de stationsomroep. Deze gebruik je als een knop. Maar ik krijg het in koploper niet voor elkaar om hem als een knop te defineeren.
Ga naar bovenaan de pagina

DVisser

Netherlands
63 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2011 :  13:29:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wybe,

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als de bedoeling is dat het omroepbericht automatisch te horen is als de trein langs het perron staat dan gaat dat prima met "uitgebreid". Wil je het geluid zelf activeren met een drukknop dan kun je de "knop" functie selecteren. Ik heb zelf 2 locomotieven met omroepberichten en die werken uitstekend via de functie "uitgebreid".

Met vriendelijke groet,
Dick
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2011 :  14:44:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe,

Een knop bij een functie stel je niet in bij uitgebreid, maar gewoon bij de functie zelf.
Is dit dan de bedoeling?

Mvg
Wim.





Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina