Auteur |
Onderwerp |
|
HansK
40 berichten |
Geplaatst - 27 feb 2011 : 21:11:08
|
Hallo,
Na een hele tijd niets doen ben ik weer eens verder gegaan. Seintjes die al geruime tijd klaar lagen geplaatst en aangesloten op de nieuwe OM32's. In principe werkt alles, ik kan via testen de juiste seinbeelden maken op de seinen op de baan. Het probleem doet zich voor met de uitrijseinen+voorsein die naar meerdere blokken wijzen. Het hoofdsein doet het goed, alleen het voorsein blijft 2x geel geven, ook al staat het VOLGENDE hoofdsein op groen. Ik kan in Koploper ook niet opgeven naar welk volgend sein gekeken moet worden.
http://www.xs4all.nl/~hkleton/misc/railroad/zw3/zw3.bck de backup file van koploper. Volgens mij moet het toch gewoon kunnen wat ik wil?
Alvast bedankt! Hans
Ecos, Koploper, 2rail.
Edit: Het sein bij blok 64 (bij 9.15 op plaatje) naar 63-67 doet het wel goed. |
Bewerkt door HansK op 27 feb 2011 21:38:23 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 27 feb 2011 : 22:06:51
|
Hallo Hans,
het komt door mijn mening dat jij een snelheidsbeperking hebt meegegeven in onderhouden wisselstraten, uit die beperking komt het gele seinbeeld.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 27 feb 2011 : 22:20:42
|
Hoi Hans,
Je hebt bij onderhouden wisselstraten niet altijd het volgende sein opgegeven. Dit is bijvoorbeeld bij de wisselstraten van 103 naar 41, 104 naar 41, 105 naar 41, enz. Als je dit aanpast, zal je probleem vermoedelijk opgelost zijn.
groet, Huub |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 28 feb 2011 : 08:12:34
|
Walter, Hubertus,
Vanavond zal ik er een blik op werpen. Walter, de snelheidsbeperking moet gelden voor het uitrijsein,(dus die geeft groen/geel), het voorsein wat nu fout lijkt te gaan geld voor het volgende hoofdsein. Ik laat van me horen! Groet, Hans
Ecos, Koploper, 2rail. |
|
|
HansK
40 Posts |
Geplaatst - 28 feb 2011 : 14:16:09
|
Hoi,
Net even getest hier op de laptop op de zaak. Hubertus heeft gelijk, ik heb daar over heen gekeken! Bedankt! Vanavond dus even aanpassen op de echte database.
GR, Hans
Ecos, Koploper, 2rail. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|