Auteur |
Onderwerp |
|
Nick Schreurs
Netherlands
11 berichten |
Geplaatst - 25 feb 2011 : 18:22:53
|
Ik heb voor wat te testen tijdelijk het digitaalsysteem, de compoort en baudrate gewijzigd. Deze heb ik teruggezet op Loconet, Com1 en een baudrate van 57600. De compoort is ook gechecked, geeft dezelfde waardes, de locobuffer werkt (met LocoHDL en dezelfde instellingen), ik krijg echter absoluut geen verbinding. Hoe kan dit? |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 25 feb 2011 : 21:24:11
|
Hallo Nick,
Staat Koploper wellicht nog op "testen"?
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2011 : 00:21:15
|
Denk het niet Dirk, want dan krijg je die melding niet.
Geen communicatie wil zeggen dat er tegen de verkeerde compoort wordt aangesproken, of wel tegen de juiste compoort, maar met de verkeerde baudrate, of dat er voor een verkeerd digital systeem is gekozen.
Anders gezegd verkeerde instellingen in koploper.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Nick Schreurs
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2011 : 09:54:50
|
Helaas, gechecked, gechecked en nog eens gechecked. Ik zou eerder zeggen dat er een bug in koploper zit met betrekking tot Loconet. Zoals reeds gezegd, verbinding loopt via een locobuffer, het programma LocoHDL loopt met dezelfde instellingen via die Locobuffer wél. Dus nogmaals waar ligt dit aan? |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Nick Schreurs
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2011 : 12:02:17
|
Wim,
Bugs blijven voorkomen. In dit geval blijkt echter mijn Intellibox kapot. Deze moet helaas weer naar Bottrop. Toch bedankt.
Groeten, Nick |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 feb 2011 : 12:22:51
|
Nick,
Natuurlijk blijven bugs voorkomen, net zoals instel fouten door de gebruikers. Als je nu de enigste was, die met LocoNet werkt dan zou ik zeggen je maakt een kans een bug ontdekt te hebben, maar denk je dat jij de enigste bent? In het test team zat iemand met een LocoBuffer van HDL, denk je dat er dan nog een bug in zit?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|