Auteur |
Onderwerp |
|
jfbron
Netherlands
2 berichten |
Geplaatst - 21 feb 2011 : 18:43:55
|
Als knutselaar heb ik een modelbaan met allerlei hardware. Net als by Dinamo gebruik ik een bloksysteem zonder locdecoders. Alle apparatuur wordt aangestuurd via een seriele poort.
Om een actie aan te sturen, gebruikt Koploper diverse voorgeprogrammeerde hardware systemen. Ik wil echter in een tabel aangeven welk commando er moet worden gegeven,
voorbeeld Snelheid aanstuten wordt dan <cmd speed> <interface msb> <interface lsb> <Snelheid> <vertraging>
een wissel aansturing <Cmd puls> <interface msb> <interfave lsb> <poort nummer> <Duur puls>
Ik ben dus op zoek naar de interface specificaties, en hoe ik daar zelf nieuwe apparaten, decoders etc aab kan toevoegen
Ook wil ik natuurlijk zaken als RS232 snelheid en formaat aampassen in mijn geval 19k2, 8, no parity iedere commando wordt beeindigd met een CRC byte (specificatie aanpassen protocol layer)
Dit soort acties zitten natuurlijk ergens in tabellen verstopt. Is er ergens documentatie hoe dit soort
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2011 : 19:16:28
|
Jos,
Je zal verder moeten knutselen. In Koploper is dit niet mogelijk, je zal of software moeten zoeken die dat wel toestaat of zelf software moeten gaan schrijven.
Het enige wat misschien mogelijk is dat je commando's gebruik die ondersteund worden door bijvoorbeeld loconet, Lenz, IB etc. Dan doe je namelijk dat na en Koploper weet niet dat je andere hardware hebt.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
jfbron
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2011 : 20:29:24
|
Ik denk dat het makkelijker is om een klein programmatje te maken dat de commando's converteert, net als bij dinamo, waarbij de commando's eerst binnenkomen en dan na aanpassing worden doorgestuurd naar de diverse schakelingen. best te doen, maar waar vind ik de volledige specificatie van alle commando's ? |
Bewerkt door jfbron op 21 feb 2011 20:30:02 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 22 feb 2011 : 13:34:10
|
quote: Goh, weer iemand bezig het wiel uit tevinden.
En het vreemde is ze zijn allemaal rond. Of zou dat toch de beste manier zijn.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
|
Onderwerp |
|