Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 134 / Bezoekers Vandaag: 2324
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelders wel en niet
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 25 jan 2011 :  03:06:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Laat ik mij eerst even voorstellen, mijn naam is Loet Schartman en ik rijd al een aantal jaren met Koploper op een Marklin baan met een IB en een mengsel van LDT bezetmelders en Marklin S88. Dit is altijd goed gegaan.
Nu heb ik echter mijn baan uitgebreid en daarbij een HSI 88 geinstalleerd via een USB-- RS 232 converter.
Nu doet zich het vreemde verschijnsel voor dat als ik het testprogramma in Koploper open, ik wel zie dat de bezetmelders die aangesloten zijn op alle Marklin S88's reageren (van kleur veranderen) maar die op de LDT's geen van alle reageren.
Een streng van de HSI-88 heeft alleen LDT bezetmelders, als ik daar een verbindingskabel express verkeerd verbind, dan gaan alle bezetmelders op het scherm aan.
Is er iemend die mij kan vertellen wat ik verkeerd gedaan heb?

Met vriendelijke groet

Loet Schartman

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 25 jan 2011 :  11:06:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Loet,

Even mijn glazenbol geraadpleegd, maar daar zag ik alleen een s88LN in en geen HSI88.

Ergens een kabelbreuk misschien in de geweldige LDT verbindingskabels?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden