Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 152 / Bezoekers Vandaag: 2407
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Verlichting uit na opheffen noodstop
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

John22

3 berichten

Geplaatst - 03 feb 2011 :  17:53:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte medekoplopers

Zodra ik de noodstop ophef (om wat voor reden deze dan ook geactiveerd mag zijn) zet koploper de verlichting van al mijn locomotieven uit, en moet ik elke locomotief langs om de verlichting weer aan te zetten, Nu staat het vinkje in het rijvenster nog wel steeds aan, Deze moet ik dus aanzetten en weer uit en dan weer aan en dan doet de verlichting het weer, Wie weet wat ik verkeerd doe of wat er aan de hand is?

Ondegaande mijn database...

Download Attachment: JenJTreinbaan.bck
105,68 KB

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 03 feb 2011 :  21:54:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John,

Wat jij beschrijft, komt bij mij ook incidenteel voor. Voor zover ik me kan herinneren, want ik heb het niet goed vastgelegd, gebeurt het, als er met de noodstop iets mis gaat. Ik ben dan ook de vinkjes bij duw/trek combinatie kwijt, de instellingen van de stuurstandrijtuigen en de richtingsafhankelijk im/uitschakeling van de locseinen (bv alleen vooruit). Als het zich weer voordoet, zal ik er eens dieper induiken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 04 feb 2011 :  10:43:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John en Dirk,

Dat uitzetten doet KL niet, maar de centrale. Ik weet niet, welke centrale jullie hebben. Ik gebruik een CS1 reloaded, dus met ESU software en heb hier ook last van. Bij mij blijven de lichten in KL ook gewoon aangevinkt en ik moet de lichten in de centrale weer aanzetten. Ik ben er inmiddels zo aan gewend, dat ik het niet eens meer merk. Misschien is er iemand, die weet hoe je dit euvel kunt verhelpen. Voor zover ik kan nagaan niet in KL.


Mvrgr
Carel

Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 04 feb 2011 :  15:50:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel en John,

Ik gebruik een TwinCenter. De zaken die bij verdwijnen zitten overigens wel in Koploper en dan specifiek in het rijwindow. Daar is Koploper allerlei zaken kwijt, zoals eerder beschreven. Het TC heeft nergens last van. Ik denk daarom eerder aan het niet netjes afsluiten van een databestand, waardoor een en ander niet is terug te lezen en je dus weer leeg begint. Met databestanden van andere software treedt dat ook wel eens op, als die om wat voor reden dan ook niet goed worden afgesloten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 04 feb 2011 15:52:44
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 04 feb 2011 :  18:47:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Bij mij zit het licht echt niet in KL. Wel gebeurt het herhaaldelijk, dat ik functies, die ik met de centrale wel kan aansturen met KL niet kan aansturen. Piepende remmen bijvoorbeeld werkt bij geen enkele loc in KL. Ook het aansturen van bijv. het tyfoongeluid bij vertrek uit een blok e.d. gaat heel vaak niet goed. Ik heb de moed zo langzamerhand opgegeven om nog te proberen dat voor elkaar te krijgen.

Hebben meer mensen hier last van?

Mvrgr Carel
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 04 feb 2011 :  19:49:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Carel,

Over het synchroniseren van (rem)geluiden zijn als diverse draadjes op dit forum geweest. Hieronder een paar voorbeelden:

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2112&SearchTerms=remgeluid

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2113&SearchTerms=remgeluid

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2042&SearchTerms=remgeluid

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1661&SearchTerms=remgeluid


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 06 feb 2011 :  11:08:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Bedankt voor de tip. Deze draadjes zijn van vóór mijn tijd, dwz voordat ik mij met enige regelmaat op dit forum begaf. Daarom was ik van het bestaan niet op de hoogte. Ik ga aan de slag met de hierin aangetroffen aanwijzingen en hopelijk lukt het mij dan ook.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 06 feb 2011 :  11:25:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Carel,

als je bij stop in blok gelijk het geluid van de loc uitzet zal je de piepende remmen niet horen. Zelf heb ik de rijgeluiden van de loc altijd opgenomen als uitgebreide extra functie. En stop de geluiden pas na 6 seconde bij verplichte stop. De remgeluiden zijn hierdoor wel hoorbaar.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 06 feb 2011 :  12:08:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Weer bedankt voor deze aanwijzing. Ik houd er rekening mee.

Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina