Auteur |
Onderwerp |
|
railfreak
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 19 jan 2011 : 19:33:58
|
Hallo helpers,
Heb alles aangesloten, maar er is een blok dat bezet gemeld wordt, terwijl er niets te melden valt. Aan het begin van het blok is een melder en aan het einde. Alles netjes gedefinieerd en aangesloten, geen fout kunnen ontdekken, terwijl toch het blok blauw (bezet) oplicht. In onderhouden > blokken > eigenschappen: De eerste melder, meldt en de tweede is de bezetmeld sektie. Als ik het vinkje van "bezet bij" uitzet is het probleem verholpen, maar als ik dan met een trein rijd dan licht er helemaal niets meer op. Wat kan hier mis zijn. Jullie weten er vast meer van dan ik, dus graag. m.vr.gr. Izak |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2011 : 19:54:07
|
IZak,
Die bezetmelding heeft niets met instellingen in koploper te maken, de bezetmelding komt vanaf je baan en dus je bezetmelder, op je baan is iets niet juist, of de bezetmelder is defect, verbinding losnemen op de bezetmelder, van het punt wat bezetgemeld wordt, id het dan weg dan zit het probleem in je rails. Blijft het dan zit het probleem in je bezetmelder.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
railfreak
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2011 : 19:57:49
|
Hi Wim,
Heb de bezetmelders ook al los gehad op de melder, probleem blijft bestaan. Zelfs al de rails gedemonteerd gehad, helpt ook niet. Alleen als ik dat vinkje uitzet is het weg, of de bezetmelders uitschakel in koploper. Vind het maar vreemd. |
|
|
railfreak
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2011 : 20:40:43
|
Heb nu de S88 los gehaald, problem solved. Moet dus toch de bezetmelder zijn. We gaan de print maar eens nakijken. Thanx |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2011 : 21:31:34
|
Izak,
Ik vind dat niet zo vreemd.
Als jij het vinkje weg haalt bij (Bezet Bij) dat is er dus ook geen controle meer voor dat blok. De bezetmelder bestaat dus niet meer voor dat blok. Het blauwe lijntje is dus gewoon weg.
Testen van de bezetmelders doe je via het testprogramma van koploper, vind je onder het menu algemeen -> testprogramma en dan tabblad Bezetmelder(s).
Dan test je de bezetmelders los van wat je bij blokken en bezet bij hebt ingevuld.
Meten is weten, Maar testen is testen als je weet wat je test.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|