Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 144 / Bezoekers Vandaag: 8966
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Seinen aansturen (seinbeelden)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Ronald81

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 28 dec 2010 :  19:49:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Dag allemaal,

Ik heb een vraag over de aansturing van een armsein 4502 (Viessmann)op m'n baan. Deze word d.m.v. een Viessmann 5212 magneetartikeldecoder aangestuurd.
Alles werkt naar behoren, en ik kan ieder seinbeeld (Hp0, Hp1 en Hp2) tonen. Echter, Koploper geeft altijd Hp0 (rood) óf Hp2 (oranje). Is het mogelijk om het programma zó in te stellen, dat een rijdende trein oranje krijgt, en langzaam kan doorrijden, en dat een trein die moest stoppen voor rood daarna ook echt groen kan krijgen? Het lijkt me namelijk meer overeenkomen met de werkelijkheid. Het sein bevat de mogelijkheden (dubbele aandrijving) om alle 3 de beelden te tonen.

Alvast bedankt!

Groet,

Ronald

Je rolt van het één in het ander....

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 28 dec 2010 :  20:00:17  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ronald, volgens mij is dit meer een vraag voor in de categorie beginners.

Maar de juiste seinbeelden worden getoond als er meerdere seinen op de baan aanwezig zijn en als de seinen op de juiste manier aan blokken en eventuele wisseltraten zijn gekoppeld.

Backup van de Database uploaden, dan kunnen we de vinger op het probleem leggen voor je.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Ronald81

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 29 dec 2010 :  11:59:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Ronald81  Reageer met citaat
Ik heb de vraag opnieuw gesteld.

http://koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3147

Groet,

Ronald


Je rolt van het één in het ander....
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina