Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 93 / Bezoekers Vandaag: 1947
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 koploper vergeet plaats van treinen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartT

Netherlands
135 berichten

Geplaatst - 23 dec 2010 :  22:36:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Als ik mijn spoorbaan een tijdje (ca langer dan 1 week) niet gebruikt heb is koploper de positie van alle treinen vergeten (alles is leeg). Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Bedankt,

Bart

DB 1980 - 1983

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 23 dec 2010 :  23:23:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb dat alleen als ik koploper geforceerd heb moeten afsluiten.
bv. tegen USB gelopen en "communicatie error vensters" over heel het scherm.

Maar dan zegt koploper het ook bij de opstart... wil je vermoedelijke enz.. en dan staan alle locs ook op stop.

Vergeten op basis van tijd is mij nooit opgevallen .

Ik neem aan dat jij steeds netjes stopt, d.w.z. bij rode pannenkoek ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 23 dec 2010 :  23:28:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BartT

Hallo,

Als ik mijn spoorbaan een tijdje (ca langer dan 1 week) niet gebruikt heb is koploper de positie van alle treinen vergeten (alles is leeg). Weet iemand waar dat aan kan liggen?



Koploper niet op de juiste manier afgesloten beëindigd dus. Eigen schuld dikke bult.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  12:14:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat is weer zo'n "kort door de bocht"-reactie, Wim. Getuigt weer van weinig respect. Misschien is de PC gecrashed of is er inderdaad iets niet in orde. Zou toch kunnen?

Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  12:33:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor alle veiligheid heb ik bij globale instellingen de vinkjes aangezet in automatische backup.Dan slaat koploper bij normaal afsluiten steeds de volledige database op.Daar kan je dan ook makkelijk je eigen gemaakte directory ingeven.Bij mij staat die op de D-schijf.Als ik dan ooit een crash heb op de C-schijf ,ben ik tenminste niet alles kwijt.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  13:10:13  Toon profiel  Reageer met citaat

hallo,

Een probleem van fout afsluiten is het niet. Althans, ik sluit nooit af voordat ik het rode symbooltje zie verschijnen. Ik heb ook geen opstart foutmeldingen. Voor een korte periode gaat het goed, alleen langere inactieve periodes geven problemen. Alsof zaken binnen de PC vastgehouden worden. Met de PC zelf heb ik geen overige problemen. De laatste tip van de automatische backup is een goeie. Worden daarin ook de treinposities bewaard?

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  14:14:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je dat aanvinkt wel (wat ik aanbeveel)

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 24 dec 2010 :  21:53:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Doet het probleem zich alleen maar na verloop van tijd voor of altijd. Over dat laatste probleem zijn op dit forum wel eerder draadjes geweest. Het had vaak iets te maken met de beveiligingen van Vista/Windows 7. Meneer Gates wil namelijk niet meer dat we nog in C:/Program Files map werken.
Als je database daar staat, gaat het niet goed. Je kunt je databases het beste op de D:-schijf zetten, die is wel vrij toegankelijk.
Als het pas na verloop van tijd gebeurt, verdenk ik de PC. Je zou eens een andere PC kunnen proberen en kijken wat er dan gebeurt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 24 dec 2010 21:54:36
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 25 dec 2010 :  06:23:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Dirk,

Het is alleen na verloop van tijd. En daarbij gebruik ik XP. Omdat jullie dit probleem onbekend voorkomt verdenk ik inderdaad mijn PC. Een alternatief heb ik zo even niet. Ik zal me dan maar behelpen met back uppen en tussentijds even aanzetten.
Bedankt voor de reacties

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 25 dec 2010 :  09:06:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Koploper vergeet niet vanzelf na verloop van tijd de plaats van de treinen, dit wordt direct opgeslagen, of je moet koploper steeds hard afsluiten terwijl je de rode pollepel nog niet hebt ingedrukt, dus de treinen moeten eerst gestopt zijn. In dit geval als je koploper opstart leest deze de vermoedelijk laatste stand in.

Ik neem niet aan dat je iedere keer je eigen backup weer inleest als je koploper opstart?

Misschien heb je een dubbele installatie van Koploper of iets dergelijks, of heb je meerdere accounts op je XP pc?

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 25 dec 2010 :  16:55:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Ik zal nu in ieder geval zeer zorgvuldig afsluiten iedere keer, mocht ik dat ooit niet gedaan hebben. Ik kan mij wel herinneren dat ik wel eens meldingen kreeg dat ik de vorige keer niet goed afgesloten zou hebben. Echter na de vermoedelijke laatste stand gekozen te hebben was alles OK. Nee, als alle treinenstanden vergeten zijn, krijg ik zelfs geen vraag vooraf om de vermoedelijke stand terug te lezen. Heel vreemd


Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 25 dec 2010 :  21:07:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Als je in de buurt van Dordrecht woont, kunnen we wel een wisseltruc organiseren. Laat maar even weten wat je wilt.



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 26 dec 2010 :  12:35:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Bedankt voor het aanbod, ik woon in het verre zuiden. Ik zal eerst eens koploper herinstalleren. Als dan nog een wisseltruc nodig is dan kan ik dat hier ook wel ergens organiseren.
Groeten,

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 26 dec 2010 :  20:40:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Succes met de verder zoektocht. Als het weer vragen oplevert, proberen we je op het forum weer verder te helpen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina