Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 102 / Bezoekers Vandaag: 2252
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 debug tool in koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

piksov

Netherlands
65 berichten

Geplaatst - 10 dec 2010 :  09:55:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat
Hi,

ik was al een tijdje bezig om een aantal extreme keerlus modules modules in mijn baan in te bouwen. Dat is ondertussen gedaan. Ook heb een eental extra sporen in mijn schaduwstation toegevoegd. Nieuwe kabeltjes dus naar nieuwe bezetmelders en dan natuurlijk koploper aanpassen.

Zelfs met maar 3 sporen is dat al best veel werk, maar alles gelukt (dacht ik)

Rijden ... stukje wel, en dan niet verder willen rijden ... zoeken zoeken .. geen idee.

Toen maar eens gaan spelen met vaste routes, die heb ik nodig om goed door mijn keerlussen te komen.

Het maken van een vaste route(s) is een goede manier om je baanbeschrijving (vooral blok gegevens, e.d.) te controlleren.

Heb je namelijk dingen niet goed staan of vergeten, dan laat de vaste route 'wizard' de volgende blokken NIET zien, en weet je dus dat je moet zoeken tussen je laatst toegevoegde blok en het volgende blok.

Ik weet dat ik ondertussen nog e.e.a. te verbeteren heb ...

groet,
Guus Weggemans

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  10:28:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan ook treinen "slepen" , wordt de bestemming niet aanvaard door koploper is er meestal een vinkje "niet" gezet. Of de automatische wisselstraat "erin zit" kun je zo niet controleren ook met een vaste route niet.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  13:02:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Guus,

het gebruik van vaste route's is niet specifiek bedoeld voor een keerlus (het kan heel goed zonder) of voor het gebruik voor onderhouden blokken. IN principe is een vaste route slechts een beperking op onderhouden blokken, en ga je dingen verbieden die je eerder toegekend hebt.

De rijmogelijkheden in blokken kan je ook naar excel trekken of controleren in je wisselstraten.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  16:23:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Walter,

Guus, heeft op een zeer speciale manier zijn keerlus probleem opgelost, komt ervan als je baan te klein is of je treinen te lang zijn. Ik denk zo maar dat het zonder die vaste routes helemaal niet zal werken.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  16:27:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Guus,

Als een trein niet verder wil rijden tijdens normaal automatisch bedrijf, dan ben je vergeten om alle tabbladen van een blok in te vullen, gevolg daarvan is dat er geen vervolg route beschikbaar is, en de trein op handmatig gezet wordt. De basis moet dus eerst 100% in orde zijn, voor je ook maar begint te denken aan bijvoorbeeld vaste routes.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

piksov

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  19:13:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat
All,

en dat is nu net mijn 'ontdekking': door een vaste route te maken / uit te breiden kan ik dus direkt zien of mijn blok/tabbladen info volledig is.

Dat ging bij mij veel sneller dan door het echte rijden.

Ga naar bovenaan de pagina

piksov

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  19:17:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat
@Walter & Wim,

die vaste routes heb ik inderdaad nodig om van 'ovaaltjes' baan een 'hondebot' baan te maken.

Ik slinger dus met die vaste route vaker door hetzelfde blok, en moet soms linksaf en soms rechtsaf.

Enne Wim,

die keerlus modules zijn echt goed!

groet,
Guus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 dec 2010 :  20:37:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Guus,

je homepage heeft mij bijna overtuigd van de noodzaak van de vaste route vanwege het uitrijden uit het ingenieuze schaduwstation. Vergeet niet de link in dit forum aan te passen, want er staat een komma in waar een punt hoort te staan.

Uiteraard is de manier waarop jij je problemen betreft missende vinkjes hebt opgelost persoonlijk, want naar mijn mening moet een beginnende koploper nooit aan vaste route's beginnen, zonder de basis van koploper op een juiste manier gelegd te hebben.

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina