Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 3361
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 399
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 variable route getrokken / locomotieven die wel gaan keren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wijbe

Netherlands
172 berichten

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:18:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Betekend de optie getrokken bij een variable route ook dat de trein niet mag keren? Zo niet, kan je dit ergens instellen?

Mvg, Wijbe

Bewerkt door wijbe op 29 nov 2010 21:06:40

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:27:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe,

Getrokken betekend dat het een getrokken trein is, dus geen treinstel en ook geen trekduwtrein.

Getrokkentreinen hebben over het algemeen niets te zoeken in kopstations, en op uithaalsporen dus op een rangeerterrein, en zijn dus trein die niet kunnen en mogen keren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:33:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Geweldig, dit lost dus mijn ingewikkelde route's op. Weer wat geleerd, ooit zal alles perfect zijn op mijn baan

ps. Met nadruk op ooit
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:46:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe, die ene route uit mijn database lost dat soort problemen dus op, die stond er niet voor niets in als voorbeeld.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  20:57:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hey Wim,

Die route heb ik ook overgenomen, alleen heb ik blok 8 ook uitgesloten, want als ze keren, kunnen ze nooit terugkeren

Maar nu een probleem, 2 locomotieven keren wel (de br86, en de tenderloc) De v100 heb ik ingesteld als treinstel, om de weg naar 'boven' te testen.

Nu is de vraag, hoe kunnen die locomotieven wel keren terwijl het niet hoord te kunnen?

Mvg, Wijbe

Bewerkt door wijbe op 29 nov 2010 21:06:03
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:00:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat


Download Attachment: 20101129972_WijbeWR.bck
54,93 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:29:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe,

Treinstellen die mogen keren, dus als je twee kanten op mag rijden in een blok zal een treinstel daar kunnen keren. Getrokkentreinen zullen daar nooit keren. Dus wat is nu je probleem, of is er geen probleem en doet koploper precies datgene wat hij moet doen.
Alleen als jij de verkeerde treinen als treinstel hebt benoemd gebeurd dit.

Verder is er bij de blokken 1,2,3 aangevinkt bij aanvullende blokeigenschappen dat ALLE treinen mogen keren. Wil je dat niet dan moet je dat vinkje daar weghalen en dan zullen daar de getrokkentreinen zeker te weten niet meer keren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 29 nov 2010 21:33:41
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:34:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hey Wim,

Het probleem is juist dat de br86 en de tenderloc op het station hebben gekeerd, terwijl het toch getrokken treinen zijn? Hoe is dit te verklaren?

MVg, Wijbe
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:38:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe, heb je gelezen wat ik je in bovenstaand bericht heb geschreven? Vinkjes weghalen bij aanvullende blokeigenschappen en je probleem is opgelost.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:42:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
oeps niet goed gelezen! Sorry!

Bedankt voor de tips!
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:47:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Een ietsje verwarrend is het wel...

Koploper spreekt over "getrokken treinen" maar daar wordt het ineens "alle locomotieven mogen keren".
Misschien zou alle treinen mogen keren een betere tekst zijn ?

Alhoewel het blijft een probleem: alle alleen rijdende locomotieven (LL) zijn eigenlijk treinstelletjes, want zij mogen beide kanten op, alleen met wagens erachter niet meer.
Hoe ik dat gedrag kan nabootsen weet ik ook niet.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  21:55:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ik wel, maar ga ik je hier en nu niet vertellen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:03:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Naja in iedergeval, lijkt het nu opgelost te zijn. Dat ik die vinkjes ooit heb aangeklikt, kan het me niet herinneren. Nu weer testen, en tot nu toe gaat het goed!

Treinen rijden nu zelfs beide kanten op over de 2 stukken spoor
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:05:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wijbe, het zijn in ieder geval je eigen vinkjes.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:10:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Klopt,

maar geweldig dat u er bent! Anders ging het me niet lukken

In opzichte, heb ik maar een paar regeltjes nodig om mijn baan leuk en goed te besturen. Voor de kopsporen komt later (eerst de bezetmelders maar eens aansluiten...)
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:45:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
update-

Geen fouten/storingen gehad sinds 22:10, werkt geweldig nu. Nu weer meer gaan spelen met andere optie's!
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  22:47:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Yep, kun je het weer in de war schoppen

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 29 nov 2010 :  23:00:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Haha,

juist, daar leer je juist van!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina