Auteur |
Onderwerp |
|
Teun Molenaar
Netherlands
16 berichten |
Geplaatst - 26 nov 2010 : 13:30:57
|
Beste forum collega's Een aantal maanden geleden kon ik na 6.7 versie koploper in de test selectie gebruikt te hebben niet meer terug naar de directe aansturing en de PC gaf de foutmelding "de service ZLPortIO is niet gestart" We hebben toen van alles geprobeerd maar kregen geen koppeling meer waarna we een nieuwe database met de complete baan aangemaakt hebben. Toen werkte alles weer normaal dwz we hebben de selectie test niet meer gebruikt. Nu heb ik de 7.1 versie en we hebben test opnieuw geselecteerd en nu hebben we weer hetzelfde probleem dus bovengenoemde foutmelding en geen koppeling meer mogelijk . Wie zou er een goed advies kunnen geven om dit probleem op te lossen??
groet Pieter en Teun |
Bewerkt door Teun Molenaar op 26 nov 2010 15:14:28 |
|
KoosLeiderdorp
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2010 : 17:20:49
|
Hallo Teun
Misschien sla ik de plank mis maar gebruik jij een USB Serial adapter? Als dat zo is zou het mogelijk kunnen zijn dat er een conflict is met de driver. Als je geen adapter gebruikt sla ik nu de plank mis !!
Hele groeten van een Half 0-ler
Koos |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Teun Molenaar
Netherlands
16 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2010 : 18:22:58
|
Download Attachment: DeBaan1.bck 86,27 KB
Hallo Wim, Hierbij de database van onze baan. Misschien helpt dit
Hartelijke groet Teun en Pieter |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2010 : 19:40:55
|
Teun,
ZLPortIO is een stukje freeware software bestemd voor Delphi, de programmeertaal waar Koploper mee geschreven is, die verantwoordelijk is voor het direct toegankelijk maken van de Seriële poorten en de LPT poort onder alle versies van windows. Het lijkt er dus op dat op jouw PC koploper niet goed is geinstalleerd. Mijn vermoede iets heeft te maken met de OM32, voor je seinen. Daar zie ik verder geen compoort voor benoemd in je database en ik zie ook geen configuratie bestand.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 26 nov 2010 19:47:23 |
|
|
Teun Molenaar
Netherlands
16 Posts |
Geplaatst - 26 nov 2010 : 20:44:22
|
Hallo Wim, Wij zijn nu zover dat we de seinen testen in de test stand van koploper.We hebben in test weer het een en ander veeranderd en zo hebben we vastgesteld dat we 13 seinen met 3 lichten willen en 11 met 2 omdat ze in de test niet geel worden.We hebben nu natuurlijk wel ingevuld bij seineigenschappen dat de seinen aangestuurd worden met de OM 32 (wordt bij ons OC 32)In werkelijkheid zijn er nog geen OC 32 's aangesloten en wij hebben de PC ook verder nog niet geconfigureerd voor de OC 32 dus als leek denk ik dat je heel goed gelijk zou kunnen hebben. Wat bedoel je met "configuratie bestand?" Hartelijk dank voor je hulp MvG Pieter en Teun |
|
|
Teun Molenaar
Netherlands
16 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2010 : 10:55:09
|
Hallo Koos, Leuk dat je gereageerd hebt. Ik begrijp wat je bedoelt en ik gebruik inderdaad een USB serial adapter maar dat is nog niet aangesloten en we hebben alleen maar in test gedraaid en krijgen koploper nu niet meer gekoppeld aan de baan . Je zal inmiddels het verhaal van Wim Rs ook wel gelezen hebben en ik denk dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben. Dus we gaan nu proberen om de OC 32 in koploper op te nemen (te configureren) zo heet dat toch? Ik moet dat eerst even goed bestuderen ook in de papieren van Leon van Perlo. Hartelijke groet Pieter en Teun |
|
|
Spoor1
104 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2010 : 17:41:33
|
Teun,
Het aansturen van de OC32 gaat via de TX lijn. Koploper ziet niet of er daadwerkelijk een OC32 aangesloten is omdat deze geen terugmelding van de OC32 krijgt. Dus om het daar te gaan zoeken.
Groetjes Robby |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2010 : 18:04:22
|
Teun,
ZLPortIO wordt binnen koploper alleen gebruikt voor parallel63, dus voor de LPT poort. Er is dus iets mis bij jouw met je installatie. Hier werkt je database zonder problemen, ik denk dat je het probleem op of in je PC moet zoeken. Het enigste wat daar naar verwijst instellingen per database, op het tabbald Parallel63/OM32/Plaatjes/Auto Het vinkkje bij LPT-Poort bij Window NT/2000/XP rechtstreeks aansturen.
Haal dit vinkje eens weg, misschien lost dat je probleem op.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Teun Molenaar
Netherlands
16 Posts |
Geplaatst - 30 nov 2010 : 15:37:45
|
Hallo Wim,
Wij hadden in menu digitale onderdelen, de parallel63 ingevuld. Want we dachten in het begin dat we die gingen gebruiken. Maar we hebben die nu verwijderd en alles doet het weer. Alleen klopt het config bestand nog niet. Daar moeten we nog even naar kijken.
Zeer hartelijk bedankt,
Teun en Pieter |
|
|
Linden2
Netherlands
1 Posts |
Geplaatst - 29 dec 2014 : 23:26:26
|
Bedankt, hiermee heb ik weer een oplossing gevonden!
Luc
|
Bewerkt door Linden2 op 29 dec 2014 23:27:01 |
|
|
|
Onderwerp |
|