Op mijn baan heb ik een vaste route over een aantal blokken geprogrammeerd. Kort na vertrek uit het startblok krijg ik in het daarop volgende blok steeds de melding: Staat ten onrechte stil in blok en is Koploper zijn vaste route kwijt. Wie kan mij zeggen wat er fout gaat?
Grote kans dat je een verkeerde volgorde van de bezetmelders bij onderhouden blokken hebt opgegeven, maar zonder database blijft dat een beetje gissen. Werkt het zonder vaste route wel goed?
Met één lok ( nr 62 ) vandaag automatisch gereden. Op zich werkt dat goed maar toch opnieuw in diverse blokken de melding "Staat ten onrechte stil in blok 'zoveel' zal ik maar zeggen. Het is niet steeds hetzelfde bloknummer waarbij de melding voorkomt. Na de foutmelding vervolgt de lok wel zijn automatische route. Wat gaat of is er fout? Alvast dank voor het meedenken en de tip voor een oplossing. Database bijgevoegd.
Het lijkt er op dat je treinen er gewoon wat langer over doen om een volgende melder te bereiken, langer dan de 30 seconden waarin dit bij je huidige instellingen moet gebeuren. Je zou bij instellingen per database -> tab algemeen-2 de waarde bij "Meld ten onrechte stilstaande locs na" wat kunnen verhogen.
Huub
p.s. in de wisselstraten van en naar blok 12 wordt soms een wissel te veel geselecteerd. Is dit bewust gedaan of een foutje?
Dank voor de snelle reactie, zal ik ook even naar kijken. Tegelijkertijd constateerde ik dat enkele seinstanden moeten worden aangepast. Prettige jaarwisseling.