Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 635 / Bezoekers Vandaag: 17758
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 blokken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mercedes250

Netherlands
164 berichten

Geplaatst - 10 nov 2010 :  18:15:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Hoe zijn de blokken nu ingedeeld?
Eerst een lange sectie en dan een korte?
Ik heb nu een korte sectie en dan een lange.
De treinen stoppen bij mij niet voor het station.

m.v.groet
fred van der lely

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 nov 2010 :  18:57:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Fred,

normaal gesproken heb je aan het einde van een blok een stopsectie nodig van een cm. of 36 (Spoor Ho) Het is de bedoeling dat de voorkant van de trein hierin stilstaat. De remsectie aan het begin van het blok kan doorlopen tot de stopsectie. Het is dus helaas precies andersom, dus eerst de lange remsectie, gevolgd door de korte stopsectie,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 10 nov 2010 :  19:11:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Fred, wat bedoel je precies treinen stoppen niet voor het station, stoppen ze helemaal niet of stoppen ze voorbij het perron, in het laatste geval heeft koploper daar een oplossing voor, en dat noemen we alternatieve stopplaatsen, en het werkt als volgt, je verdeeld je stationspoor(blok) in meerdere korte meldpunten, en je laat je trein op basis van lengte spoor en lengte trein op de juiste plaats voor je perron stoppen.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
164 Posts

Geplaatst - 10 nov 2010 :  19:33:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Ze stoppen juist te vroeg.
Ik zou het mooier vinden als ze op een vaste plaats stoppen voor het station.
Ik heb via de multimuis al de rem weg verlengt, maar ze stoppen na een tijdje toch weer wat vroeger.

m.v.groet
fred van der lely
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 10 nov 2010 :  20:10:43  Toon profiel  Reageer met citaat
zoals Walter zegt : lange inritsectie en korte ( 40 cm) stopsectie.Werkt perfekt bij blokken in 1 richting.Bij blokken in 2 richtingen : 40 cm - rest blok - 40 cm.Waarbij de beide 40 cm stopsecties zijn en het tussen stuk remsecties.Je hebt dan wel 3 melders nodig maar de treinen remmen fijner.Zou ook de blokken niet langer dan 3 meter maken.Komt ten goede aan de doorstromingssnelheid.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + boosters-P4
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
164 Posts

Geplaatst - 10 nov 2010 :  20:47:33  Toon profiel  Reageer met citaat
oke,

dan ga ik eerst dat veranderen.
bedankt allemaal voor de info.

m.v.groet
fred van der lely
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 11 nov 2010 :  20:42:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Fred,

Ik zelf werk met het systeem [bezetmelder van ca. 40 cm]==[vrij stuk blok (via de diodeschakeling rechtstreeks op de digitale spanning)]==[bezetmelder van ca 40 cm]. Daarmee is goed tweerichtingenverkeer te organiseren. Vervolgens heb ik met [doorrijden in cm] onder [Aanvulling blokeigenschappen] bij [Onderhouden] de doorrijafstanden zo ingesteld dat de treinen netjes stoppen op vaste plaatsen. Je kunt dat per loc of trein instellen en ook afhankelijk van het blok, waaruit de trein komt. Zo stoppen mijn treinen bijvoorbeeld keurig voor de stootblokken. Succes met het verder uitwerken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

mercedes250

Netherlands
164 Posts

Geplaatst - 12 nov 2010 :  19:21:06  Toon profiel  Reageer met citaat
werkt nu beter.
2 lange tengtes.
Alleen gaat de ene lok eerder in langzame snelheid dan de andere.
Is dat zo omdat iedere lok nog moet leren remmen?

m.v.groet
fred van der lely
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 nov 2010 :  20:12:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Fred, ja daar komt dat door.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina