Auteur |
Onderwerp  |
|
mercedes250
Netherlands
201 berichten |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 18:15:37
|
Hallo, Hoe zijn de blokken nu ingedeeld? Eerst een lange sectie en dan een korte? Ik heb nu een korte sectie en dan een lange. De treinen stoppen bij mij niet voor het station.
m.v.groet fred van der lely |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 18:57:21
|
Hallo Fred,
normaal gesproken heb je aan het einde van een blok een stopsectie nodig van een cm. of 36 (Spoor Ho) Het is de bedoeling dat de voorkant van de trein hierin stilstaat. De remsectie aan het begin van het blok kan doorlopen tot de stopsectie. Het is dus helaas precies andersom, dus eerst de lange remsectie, gevolgd door de korte stopsectie,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 19:11:49
|
Fred, wat bedoel je precies treinen stoppen niet voor het station, stoppen ze helemaal niet of stoppen ze voorbij het perron, in het laatste geval heeft koploper daar een oplossing voor, en dat noemen we alternatieve stopplaatsen, en het werkt als volgt, je verdeeld je stationspoor(blok) in meerdere korte meldpunten, en je laat je trein op basis van lengte spoor en lengte trein op de juiste plaats voor je perron stoppen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
mercedes250
Netherlands
201 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 19:33:54
|
Hallo Wim,
Ze stoppen juist te vroeg. Ik zou het mooier vinden als ze op een vaste plaats stoppen voor het station. Ik heb via de multimuis al de rem weg verlengt, maar ze stoppen na een tijdje toch weer wat vroeger.
m.v.groet fred van der lely |
 |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 20:10:43
|
zoals Walter zegt : lange inritsectie en korte ( 40 cm) stopsectie.Werkt perfekt bij blokken in 1 richting.Bij blokken in 2 richtingen : 40 cm - rest blok - 40 cm.Waarbij de beide 40 cm stopsecties zijn en het tussen stuk remsecties.Je hebt dan wel 3 melders nodig maar de treinen remmen fijner.Zou ook de blokken niet langer dan 3 meter maken.Komt ten goede aan de doorstromingssnelheid.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + boosters-P4 |
 |
|
mercedes250
Netherlands
201 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2010 : 20:47:33
|
oke,
dan ga ik eerst dat veranderen. bedankt allemaal voor de info.
m.v.groet fred van der lely |
 |
|
phdirk
Netherlands
2601 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2010 : 20:42:25
|
Hallo Fred,
Ik zelf werk met het systeem [bezetmelder van ca. 40 cm]==[vrij stuk blok (via de diodeschakeling rechtstreeks op de digitale spanning)]==[bezetmelder van ca 40 cm]. Daarmee is goed tweerichtingenverkeer te organiseren. Vervolgens heb ik met [doorrijden in cm] onder [Aanvulling blokeigenschappen] bij [Onderhouden] de doorrijafstanden zo ingesteld dat de treinen netjes stoppen op vaste plaatsen. Je kunt dat per loc of trein instellen en ook afhankelijk van het blok, waaruit de trein komt. Zo stoppen mijn treinen bijvoorbeeld keurig voor de stootblokken. Succes met het verder uitwerken.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
 |
|
mercedes250
Netherlands
201 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2010 : 19:21:06
|
werkt nu beter. 2 lange tengtes. Alleen gaat de ene lok eerder in langzame snelheid dan de andere. Is dat zo omdat iedere lok nog moet leren remmen?
m.v.groet fred van der lely |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp  |
|