Auteur |
Onderwerp  |
|
plmtsbda
Netherlands
87 berichten |
Geplaatst - 06 nov 2010 : 19:53:30
|
Beste koplopers,
Ik had onlangs om te testen een 2e (geleende) monitor aangesloten op mijn syteem om meer ruimte te krijgen voor mijn rijwindows binnen Koploper. Tegelijkertijd ben ik gebruik gaan maken van "bewaar positie window bij afsluiten". Nu staat mij bij dat het toen zo was, dat bij het opstarten alle 8 eerder gebruikte rijwindows automatisch weer op dezelfde positie zichtbaar werden.
Op dit moment werk ik met Koploper versie 7.1 Ik weet niet meer of ik getest heb met deze versie of een oudere versie.
Vervolgens heb ik zelf 2 breedbeeld monitoren gekocht. Nu lukt het me niet meer de rijvensters automatisch zichtbaar te krijge bij opstarten. De positie van de vensters wordt wel onthouden, maar ik moet ze wel stuk voor stuk openen. Daarom heb ik 3 vragen.
1. Kunnen de rijvensters wel/niet automatisch worden geopend bij opstarten (of herinner ik me dat foutief)?
2. Kan het zo zijn dat de software voor deze optie geen breedbeeldschermen aan kan?
3. Kan het aan de versie van Koploper liggen?
Vriendelijke groeten, Bart van Veen
versie 7.1 Ik weet niet o
bvv |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2010 : 20:06:03
|
Hallo Bart,
open de locvensters,en klik met de muis op de linker bovenhoek van het locvenster (koplopersymbooltje) Nu krijg je een menu te zien, ga dan naar positie venster, vink aan opslaan bij afsluiten. Je krijgt nu bij een nieuwe opstart dat de locwindows op hun plek blijvan staan.
Het antwoord op je vraag 1 is dus Ja, de loc windows blijven staan.
Het antwoord op de vragen 2 en 3 is nee, dus niet van toepassing.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
plmtsbda
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2010 : 20:12:16
|
Dag Walter,
Wat jij zegt, is wat ik tijdens het testen deed en nu weer heb gedaan. Maar de positie van de vensters wordt nu wel onthouden, maar de vensters worden niet automatisch geopend bij opnieuw opstarten.
Bart
bvv |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2010 : 20:30:57
|
simpel : globale instellingen : vinkje plaatsen bij rijwindow(s) heropenen
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + boosters-P4 |
 |
|
plmtsbda
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 06 nov 2010 : 20:38:50
|
Bedankt Johnny, dat is de oplossing.
Mvg Bart
bvv |
 |
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2010 : 13:51:20
|
Het is in zijn algemeenheid goed om alle opties die Koploper heeft een keer door te lopen. Gewoon de opties aanklikken en de toelichting lezen. Zeker als je al een tijdje met Koploper werkt, is het goed om het te doen. Simpelweg omdat je in het begin wel eens niet weet waar het over gaat. Als je eens alles nagelopen had, zou je deze optie ook niet over het hoofd hebben gezien, hij is vrij essentieel in het gebruik met rijwindows en veel Koplopergebruikers passen deze mogelijkheid met graagte toe,
Er zit meer in Koploper dan je denkt, het is goed dit zo snel mogelijk te weten.
mvrgr
Tom Prins
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 12 nov 2010 : 22:20:00
|
Hallo Tom, allen,
misschien wel goed om te weten wat de mogelijkheden in Koploper zijn, maar ben wel huiverig dat gelijk alle registers en instellingen in Koploper worden opengetrokken zonder dat met echt weet waarvoor iets dient.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
|
Onderwerp  |
|