Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 481 / Bezoekers Vandaag: 781
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 775
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 handregelaar slaat stappen over
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartT

Netherlands
135 berichten

Geplaatst - 06 nov 2010 :  17:04:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb een handregelaar gebouwd en aangesloten op bezetmelders. Volgens de handleiding zou iedere druk op de snelheidsknop de snelheid 1 stap verhogen. Wonderbaarlijk verhoogt bij mij de snelheid bij iedere druk 2 stappen (vergeleken met de ijktabel en afgelezen in het rijwindow). Het begrens max snelheidsknopje heeft hier geen invloed op. Weet iemand waar dit wel aan kan liggen?

mvg,

Bart

DB 1980 - 1983

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  00:24:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wat heeft dit met koploper te maken. Vraag het aan de ontwerper bedenker.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  09:30:13  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Wat heeft dit met koploper te maken. Vraag het aan de ontwerper bedenker.




De handregelaar die werkt via 4 of 5 bezetmeldpoorten lijkt mij "wel" een koploper probleem.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  12:08:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Theo,

Los jij het probleem dat even op.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  12:47:49  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

Theo,

Los jij het probleem dat even op.





???? verkeerd been uit bed gestapt ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  13:02:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Bart,

Ik denk dat Theo 'wel' met zijn verkeerde been uit bed gestapt is. Maar dat bleek ook al uit zijn eerste reactie.

Het is geen koploper probleem, het is een probleem van de pulsgever, dus de kwaliteit van je drukknopje. Ik denk dus dat je last hebt van contactdender. Je oplossing zou ik in die hoek zoeken.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  19:37:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Dus bij jullie werkt het wel goed?
Het is bij mij zo reproduceerbaar dat het niet op kontaktdender lijkt.

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  19:43:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bart, ik maak geen gebruik van deze mogelijkheid, zal niet weten of het uberhaupt goed werkt. Het lijkt mij een logische verklaring voor je probleem, meer niet. Koploper doet wat hij via de bezetmelding krijgt opgedragen, in dat kader zal het niet aan koploper liggen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  19:45:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Bart,

dat is simpel te testen toch, zet in koploper het testprogramma aan en kijk hoeveel meldingen er op de betreffende melders binnenkomen.

Het is heel goed mogelijk dat als je het contact indrukt een melding krijgt en op het moment dat je het contact los laat de 2 e melding krijgt, dit is dus simpel te zien in het testprogramma.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 07 nov 2010 :  22:52:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bart,

Je schrijft dat het willekeurig fout gaat, dus het gaat ook weleens goed begrijp ik hier uit.

Is het misschien dan afhankelijk van de tijdsduur dat jij op het knopje drukt?

Dus zeg bij een halve seconde 1 stap, en bij 1 seconde 2 stappen, en als je het knopje langer vasthoud dat hij volgens de ingestelde remvertraging optrekt of afremt. Zou het zoiets zijn misschien?

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 08 nov 2010 :  20:48:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bart,

Is het zo dat je als je op de handregelaar rijdt, dan ook handmatig rijdt. In dat geval is het logisch, want bij handmatig rijden worden alleen snelheden in eenheden van vijf km/uur gereden. Koploper zoekt dan de geijkte snelheid, die er het dichtst bij ligt. Als je rijstappen klein zijn, kan het dus zijn dat er twee stappen tegelijk worden genomen om op de volgende snelheid te komen.
Verder zou ik nog veel kunnen zeggen over het proces in deze posting, maar daar is dit medium naar mijn mening niet geschikt voor.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 08 nov 2010 :  21:13:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor het meedenken.
Vreemd genoeg reageert de handregelaar vandaag anders dan voorheen zonder dat ik een reden kan bedenken. De knop welke per druk de snelheid met 1 stap moet verhogen, verhoogt de snelheid nu automatisch van 0 naar max na slechts 1 druk (iets dat eigenlijk in combinatie met shift zou moeten gebeuren.) Tevens zie ik telkens als ik op een knop druk dat de verlichting op dat moment op halve sterkte brandt. Ik denk dat ik ergens een aansluitfout gemaakt heb (Massa fout gekozen of zo). Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak van het vreemde gedrag. Ik zal nog eens puzzelen.
Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina