Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 344 / Bezoekers Vandaag: 13607
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 massoth wisseldecoders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hgd

7 berichten

Geplaatst - 27 aug 2010 :  18:19:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Als beginner heb ik de eerste drie wissels aangesloten op een massoth wisseldecoder met drie uitgangen. Uitgangen gecodeerd als 1,2 en 3. Dit werkt prima. Koploper geeft zelf als adres 1 en van nr 1 t/m nr.4
De tweede decoder geprogrammeerd als uitgang 5 t/m 8. Koploper geeft als adres 2 en van nr 5 t/m nr 8.
Maar koploper herkent de tweede decoder niet en dus alleen wissels 1 t/m 3 kan ik aansturen 5 t/m 8 herkent hij niet. Wie kan mij vertellen hoe het wel moet of wat ik fout doe.

remunj

Netherlands
1096 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  16:17:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo onbekende,

Heb je bij digitale onderdelen wel die tweede decoder gedefinieerd?
Zoniet dan heeft koploper geen weet van die decoder en zal je die niet kunnen aansturen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

hgd

7 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  18:27:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja hoor, ik heb de tweede en ook de derde decoder met als uitgangen resp. 5 t/m 8 en 9 t/m 12 met als adres 2 en 3 ingevoerd.

Huub Graus.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  18:43:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hi,

Als nu gewoon als aantal 0 (nul) ingeeft, dat heb je de volledige adres reeks in ene keer tot je beschikking en hoef je daar nooit meer naar om te kijken. Dan heb je de wisseladressen tot en met 2048.

En koploper herkend verder niets, die zend alleen maar naar de centrale,ken het Massoth systeem verder niet, maar moet je daar misschien iets aanmelden wat betreft adressen?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hgd

7 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  18:53:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,

Ook dat heb ik al geprobeerd want leek me logisch...alle 2048 ineens maar helaas....dan doet geen enkele wissel het meer.....
Bedankt voor het meedenken!
Huub
Ga naar bovenaan de pagina

boerremk

2 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  21:22:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Huub,

Heb je bij baanontwerp-wisseleigenschappen wel de wissels een adres gegeven corresponderend met de adressen die je aan de uitgangen van de Massoth wisseldecoder hebt gegeven (vooral na de aanpassing om alle 2048 adressen beschikbaar te krijgen)?

Ik gebruik zelf ook een Massoth-centrale en Massoth wisseldecoders en dat werkt zonder problemen.

Kan je je database even toevoegen en kan je CV 31 t/m 36 van de massoth wisseldecoder doorgeven (als het een 4-uitgangs versie is, dan CV 31 t/m 38)?

Remko
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  23:54:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door hgd

Beste Wim,

Ook dat heb ik al geprobeerd want leek me logisch...alle 2048 ineens maar helaas....dan doet geen enkele wissel het meer.....



Dan zal ik het probleem zoeken in de configuratie van de decoders zelf, en het decodernummer opgegeven bij de wissels komt dat overeen met de aansluiting op je decoder?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hgd

7 Posts

Geplaatst - 29 aug 2010 :  00:23:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Mensen,
Het probleem is al opgelost!
Rood van schaamte moet ik bekennen dat ik, wat ik bij de eerste drie wissel netjes had gedaan (wisselnummer ingeven) bij de andere gewoon vergeten was........

Bedankt voor jullie meedenken! Tegen zoveel domheid zijn jullie niet opgewassen....

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 29 aug 2010 :  02:07:08  Toon profiel  Reageer met citaat
wat ik regelmatig doe in koploper is een excell file exporteren als ik een probleem vaststel.Dan zie ik alles netjes afgedrukt staan.Is makkelijker om foutjes te zoeken.Ik heb trouwens Exell bladen gemaakt met verband tussen blokken/decoder/SM en RM.Ook prints in Wintrack waar ik alles op aanduid.Zo heb ik een farde met alles netjes overzichtelijk.Gemakkelijk te doen : export zowel via file menu als met het printertje bovenaan.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina