Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 232 / Bezoekers Vandaag: 13974
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Logboek wissels zoekgeraakt?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dbotop

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 26 aug 2010 :  20:46:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Na de overschakeling op Koploper 7.0 / 7.1 ben ik mijn logboek voor de magneetartikelen (wissels en seinen) kwijt. Omdat de baan een paar maanden stil heeft gelegen, kan / zal de oorzaak ook buiten koploper liggen. Merkwaardig is, dat de nummers van de magneetartikelen nog wel in het logboek staan; alleen de aantekeningen zijn weg. Weet iemand hoe / waar dit kogboek opgeslagen wordt? Terugplaatsen van oude backup files in Koploper 7 en zelfs oudere 6 versies brengen niets terug. Hopelijk weet iemand raad, want vooral bij Märklin C wissels komt er (helaas) de nodige info beschikbaar!

Groeten,
Douwe

remunj

Netherlands
1096 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  16:15:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Douwe,

Wat bedoel je met logboek?
Koploper heeft geen logboek functie. Of je bedoelt iets heel anders of het is iets dat je zelf bijhoudt.
Als je zelf iets bijhoudt zul je zelf moeten zorgen dat je dat op een plek opslaat die je terug kunt vinden, dat zal koploper niet voor je doen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 28 aug 2010 :  16:46:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Dat vermoeden had ik al. Ik ben ze nu stuk voor stuk aan het doorlopen om te zien of er nog back-ups zijn waar de wissels info nog inzit. Gelukkig had ik nog een hele partij oudere back-ups bewaard, dus er is nog hoop.

Bedankt en groeten,
Douwe

PS.
Eric,
Koploper kan bij de wissels (rechts klikken op een wissel of sein) een kort logboek bijhouden. Daarnaast heeft koploper nog de mogelijkheid communicatielogging te doen. Zie voor deze functies verder het handboek.
Ga naar bovenaan de pagina

dbotop

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 29 aug 2010 :  14:40:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Op 3Rail forum kom ik het volgende citaat tegen, dat bij de introductie van Koploper 7.1 op de site van Paul Haagsma gestaan zou hebben. Kan het nu echter niet meer vinden. Zou hier de oorzaak liggen, van mijn "zoekgeraakte" logboeken?

Eindelijk weer eens wijzigingen die ik zelf wil.
Wat is er gewijzigd in deze versie:

Blokgroepen (Bezetting)
- Nieuwe optie: Altijd vertrekken

Onderhouden baanontwerp: teksteigenschappen
- Er kan nu ook uitkomst telfunctie of wachttijd blokgroep worden getoond.
- Tevens zelf de plaats van de variabele tekst worden bepaald door een @.
- Er kan voor variabele tekst een 'default' waarde worden opgegeven.

Opgeloste fouten:
Naast de opgeloste fouten in 7.0 buld 1 tot 4
- Het maken van een back-up neemt nu ook de teksten van blokken en logboek mee.
- Wanneer tijdens automatische lengtemeting een noodstop wordt gegeven vanuit het rijwindow, kon de lengte na het opheffen van de noodstop veel te lang worden.


Had gelukking de aantekeningen van mijn wissels ook nog op(ouderwets) papier staan. Zo zie je maar weer wie schrijft die blijft. Ben dus maar opgehouden te zoeken in mijn oude back-ups.

Groeten,
Douwe
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina