Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 204 / Bezoekers Vandaag: 13376
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Spoorspiraal
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bemo Boy

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 25 mei 2010 :  15:04:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers.
Ik ben op het ogenblik,een spoorspiraal aan het bouwen van 3 lagen,
is ongeveer 9 meter rails,nu is mijn vraag kan ik hier 1 blok van maken, of moet ik hem verdelen in div blokken.
Alvast bedankt

M.V.grt. W.Broere.

W Broere

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  15:55:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dat is helemaal jouw feestje zullen we maar zeggen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  15:56:25  Toon profiel  Reageer met citaat
mijn klimspiraal is 12 meter lang.Ik heb er 1 blok van gemaakt.Kwestie dat de loc dan niet hoeft te remmen of stoppen in de stijgende of dalende lijn.Ik rijd wel met treinen van 2.20 meter lang.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  18:26:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb mijn klimspiraal verdeeld in blokken van 2 à 2,5m net als de rest van mijn baan.
Het is wel handig dat nu te doen, want later is het moeilijk veranderen met solderen en rails zagen tussen die lagen. De draadjes kun je dan nog verbinden zoals je wil zodat het nu één lang blok is.
Je gaat waarschijnlijk toch niet één voedingspunt maken voor die 9 meter ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 25 mei 2010 :  20:44:48  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bemo Boy

Hallo koplopers.
Ik ben op het ogenblik,een spoorspiraal aan het bouwen van 3 lagen,
is ongeveer 9 meter rails,nu is mijn vraag kan ik hier 1 blok van maken, of moet ik hem verdelen in div blokken.
Alvast bedankt

M.V.grt. W.Broere.

W Broere



W,

Als je een blok van 9 meter maakt kan daar ook maar 1 trein in. Je zou een onderscheid kunnen maken in stijgende en dalende rails. Ik zou die 9 meter in drie blokken bij dalend verkeer van 2,5 a 3 meter verdelen (bij H0) dan kunnen er drie treinen in en heb je minder wachttijd en een snellere afwerking. Bij stijgend verkeer is het risico in de praktijk dat treinen op een stijgend spoor soms niet op gang komen. In de praktijk valt dit mee overigens als de radius groot genoeg is en de stijging niet te extreem, maar dat is een kwestie van de inrichting van je spiraal. Ik werk zelf met crails en een stijging van 11 cm per omwenteling. De hoogvermogenlocs trekken dan na een stop de boel wel verder omhoog. Ik heb ook wat treinen moeten verkorten. Maar als dat kan kun je die drie blokken ook maken. Dat is dan een kwestie van uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina