Auteur |
Onderwerp |
|
Bemo Boy
Netherlands
8 berichten |
Geplaatst - 25 mei 2010 : 15:04:39
|
Hallo koplopers. Ik ben op het ogenblik,een spoorspiraal aan het bouwen van 3 lagen, is ongeveer 9 meter rails,nu is mijn vraag kan ik hier 1 blok van maken, of moet ik hem verdelen in div blokken. Alvast bedankt
M.V.grt. W.Broere.
W Broere |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 mei 2010 : 15:55:08
|
Dat is helemaal jouw feestje zullen we maar zeggen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 25 mei 2010 : 15:56:25
|
mijn klimspiraal is 12 meter lang.Ik heb er 1 blok van gemaakt.Kwestie dat de loc dan niet hoeft te remmen of stoppen in de stijgende of dalende lijn.Ik rijd wel met treinen van 2.20 meter lang.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 mei 2010 : 18:26:57
|
Ik heb mijn klimspiraal verdeeld in blokken van 2 à 2,5m net als de rest van mijn baan. Het is wel handig dat nu te doen, want later is het moeilijk veranderen met solderen en rails zagen tussen die lagen. De draadjes kun je dan nog verbinden zoals je wil zodat het nu één lang blok is. Je gaat waarschijnlijk toch niet één voedingspunt maken voor die 9 meter ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
tomprins
Netherlands
538 Posts |
Geplaatst - 25 mei 2010 : 20:44:48
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Bemo Boy
Hallo koplopers. Ik ben op het ogenblik,een spoorspiraal aan het bouwen van 3 lagen, is ongeveer 9 meter rails,nu is mijn vraag kan ik hier 1 blok van maken, of moet ik hem verdelen in div blokken. Alvast bedankt
M.V.grt. W.Broere.
W Broere
W,
Als je een blok van 9 meter maakt kan daar ook maar 1 trein in. Je zou een onderscheid kunnen maken in stijgende en dalende rails. Ik zou die 9 meter in drie blokken bij dalend verkeer van 2,5 a 3 meter verdelen (bij H0) dan kunnen er drie treinen in en heb je minder wachttijd en een snellere afwerking. Bij stijgend verkeer is het risico in de praktijk dat treinen op een stijgend spoor soms niet op gang komen. In de praktijk valt dit mee overigens als de radius groot genoeg is en de stijging niet te extreem, maar dat is een kwestie van de inrichting van je spiraal. Ik werk zelf met crails en een stijging van 11 cm per omwenteling. De hoogvermogenlocs trekken dan na een stop de boel wel verder omhoog. Ik heb ook wat treinen moeten verkorten. Maar als dat kan kun je die drie blokken ook maken. Dat is dan een kwestie van uitproberen.
Met vriendelijke groet,
Tom Prins Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
|
|
|
|
Onderwerp |
|