Auteur |
Onderwerp |
|
robstuart
Netherlands
240 berichten |
Geplaatst - 23 apr 2010 : 13:20:17
|
Beste KL'ers ik heb een vreemd verschijnsel in KL waar ik nog geen verklaring voor heb.
Was gisteren wederom met logisch acties aan de gang. Ik verwijderde een tweetal logische acties. Nadat ze correct uit mijn lijst waren verdwenen bleven de acties gewoon doorwerken in KL. Alsof ze er nog steeds inzaten.
Pas nadat ik KL opnieuw had opgestart waren ze niet meer actief. Wat gaat hier fout? Het enige wat ik een week eerder had gedaan was KL versie 111 installeren. Met KL versie 108 heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
mvrgr, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002. |
Bewerkt door robstuart op 23 apr 2010 23:43:56 |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 23 apr 2010 : 14:35:42
|
Ik denk zo dat dat een normaal iets is. Bij de meeste software moet je die even opnieuw opstarten voordat een wijziging doorgevoerd wordt.
Dus een probleem dat er niet is. Heeft niets met een bug te maken en hoef je ook geen verklaring achter te zoeken.
Gr. Eric |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 23 apr 2010 : 14:50:48
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door robstuart
Ik verwijderde een tweetal logische acties. Nadat ze correct uit mijn lijst waren verdwenen bleven de acties gewoon doorwerken in KL. Alsof ze er nog steeds inzaten.
Ik herinner mij iets vergelijkbaar met een vaste route. Wanneer je die wegwerpt, terwijl een lokomotief die route rijdt, dan gaat de lok soms ook door tot het einde van de route. Het lijkt alsof bepaalde programmalijnen volledig "opgeladen" worden uit de database en dan uitgevoerd, ook al zijn ze ondertussen verdwenen uit de database. Misschien hangt het af van het soort logische actie..
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 23 apr 2010 : 15:16:03
|
Hi Eric,
Of dit een normaal iets is ben ik niet met je eens.
Ik merkte dat ook wijzigingen in de logische acties niet meteen werden doorgevoerd. Pas als ik KL opnieuw opstartte kwamen de wijziging in de logische acties wel goed door. Dat is heel frustrerend want het effect van wijzigingen is hierdoor moeilijk meetbaar. Zoals geschreven in mijn bericht heb ik dit nog niet eerde meegemaakt.
Ik ga versie 108 eens terug zetten en kijken of er een verbetering is. Gelukkig Heb ik nog een back-up
mvrgr, Rob
N-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 -- Notebook: Toshiba Satellite 1800 1.1Ghz Celeron, 512MB -- XP(SP0?) home edition 2002. |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2010 : 10:58:18
|
Beste Klérs,
Probleem is opgelost. Dankzij een zeer ervaren KL ér ben ik gewezen op een fout in mijn handelen. Ik verzuimde na elke wijziging in de logische acties of speciale acties twee bevestigingen te geven: 1. je hebt een onderdeel uit het menu baanontwerp gewijzigd; pas na opnieuw opbouw zijn de wijzigingen actief. klik JA 2. Het baanoverzicht opnieuw opbouwen. klik JA Vooral deze laatste associeerde ik met een baan ontwerp en klikte dus altijd op nee. Dat was het probleem.
Rob
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2010 : 12:33:20
|
Ik verzuimde na elke wijziging in de logische acties of speciale acties twee bevestigingen te geven: 1. je hebt een onderdeel uit het menu baanontwerp gewijzigd; pas na opnieuw opbouw zijn de wijzigingen actief. klik JA 2. Het baanoverzicht opnieuw opbouwen. klik JA
Ik heb over die twee termen ook altijd ??? gehad. Soms is het de tekening en soms is het de logica die erachter hangt, bv. wisselstraten, maar wat is wat. Is baanontwerp de "tekening" of is baanoverzicht de "tekening" ? En logische acties "onderhoudt je niet via menu onderhouden>baanontwerp.
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2010 : 14:34:14
|
Theo,
In Globale instellingen het vinkje 'automatisch opbouwen aanzetten' dan hoef je geen twee keer meer te bevestigen. Logische en speciale acties kun je dan sneller opbouwen en direct in je baanontwerp (lees niet de layout maar het KL systeemontwerp) opnemen.
mvrrg, Rob
Bewerkt door robstuart op 25 apr 2010 14:35:14 |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2010 : 17:47:49
|
Logische en speciale acties kun je dan sneller opbouwen en direct in je baanontwerp (lees niet de layout maar het KL systeemontwerp) opnemen.
Dat laatste vindt ik "een beetje krom" omdat je logische opdrachten nu eenmaal niet via het menu onderhouden baanontwerp bewerkt. Je hebt dus eigenlijk geen onderdeel van baanontwerp "aangeraakt" als het ware, maar ja , ik kan er me leven...
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2010 : 23:40:58
|
Je hebt geen keuze
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 26 apr 2010 : 23:43:38
|
en wat bedoel je nu Theo?
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 27 apr 2010 : 09:33:44
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Rob Fongers
en wat bedoel je nu Theo?
verkeerd geklickt....
|