Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 702 / Bezoekers Vandaag: 15171
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein(gegevens) vasthouden na verlaten blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Barry

Netherlands
126 berichten

Geplaatst - 19 apr 2010 :  15:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Ik loop tegen iets aan, dat ik (ondanks het nodige zoekwerk en raadplegen van de Handleiding) niet kan oplossen.

Ik heb baan zo ver opgebouwd, dat ik kan gaan (proef)rijden (mijn *.bck is bijgevoegd). Alles werkt naar behoren, met één uitzondering:
als een loc blok 23 heeft verlaten, houdt KL vast, dat de loc nog steeds in blok 23 staat / rijdt. Ook al is de loc al doorgereden naar het volgende blok. In het baanscherm blijft het nummer van de loc in blok 23 staan. Welke loc het is, maakt niet uit.

Daarna gaat het uiteraard fout, want voor KL bevindt de loc zich nog steeds in blok 23 en gaat niet verder de route voorbereiden en wissels schakelen. De loc rijdt echter vrolijk verder, met alle gevolgen van dien.

Als ik bij "Instellingen per database", onder "Algemeen 2", bij "meld ten onrechte stilstaande locs na:" de tijd op 15 sec zet, krijg ik daadwerkelijk de melding, dat de loc ten onrechte stilstaat.

Zover ik kan nagaan, werken beide bezetmelders naar behoren en zijn goed aangesloten: als ik er een loc over laat rijden, lichten de gele punten van de bezetmelders (met het juiste nummer) keurig op. Ook het scherm van mijn ECoS geeft dezelfde nummers op.

In mijn beleving heb ik blok 23 op dezelfde wijze ingesteld als de andere blokken op mijn baan.

Iemand suggesties, in welke richting ik moet zoeken, om dit op te lossen??

Groeten,

Barry

Download Attachment: Barry52.bck
130,65 KB

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living

Bewerkt door Barry op 19 apr 2010 15:29:04

remunj

Netherlands
1096 Posts

Geplaatst - 19 apr 2010 :  16:10:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Heel simpel. Koploper verwacht na blok 23 1 of meer meldpunten die blijkbaar niet doorkomen.
Gebeurd het in voor beide richtingen die je na blok 23 op kan (blok 24 of 36).
Even checken of je de juiste bezetmeldpunten geselecteerd hebt in je vervolgblokken en of die bij het testen ook echt reageren.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Henny

Netherlands
102 Posts

Geplaatst - 19 apr 2010 :  16:27:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Barry,

het klint als dat de bezetmelder die aangesproken zou moeten worden niet bereden wordt door de trein.

Henny Noordhoek (Duiven gld)
IB-H0m-LTD-Koploper
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 19 apr 2010 :  19:22:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Had ik nog niet naar gekeken, maar ik ga zoeken.
Het gebeurt in combinatie met het rijden naar blok 36.

Ga ik testen.Kan even duren.
Deze week een paar dagen weg.

GRoeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 30 apr 2010 :  17:12:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Jullie denkrichting was correct: in het volgende blok stond een verkeerde bezetmelder aangegeven. Logisch dus, dat KL de loc kwijt is.

GRoeten,

Barry

N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina