Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 188 / Bezoekers Vandaag: 14201
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 aanvullende blokgegevens niet naar min. snelheid
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

albertus

Netherlands
74 berichten

Geplaatst - 02 apr 2010 :  17:26:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

In het menu aanvullende blokgegevens kun je per blok aangeven wat de snelheid in dat blok moet zijn. Nu heb ik bij 2 korte blokken aangegeven dat hij op min. snelheid voor decoderstappen moet. Maar op een of andere wijze werkt dat niet. Mijn treinen rijden hier allemaal op de gemiddelde snelheid. en als hij bij de stopmelder komt gaat het naar nul toe.
Aangezien dit erg korte blokken zijn, schiet dus vaak de trein door. Moet ik misschien nog ergens anders iets invullen ???

Of kan ik het op een andere wijze veranderen ??


Groeten

Albertus

Wim Romijn

Netherlands
990 Posts

Geplaatst - 02 apr 2010 :  17:46:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Albertus,

Als het een erg kort blok is dan vraag ik mij af of de trein het wel haalt om naar de minimum snelheid te komen.

Je kan de lengte veranderen door een wisselstraat aan te maken tussen het vorige en dat korte blok en een wisselstraat beperking in laten gaan op een melder van het vorige blok.
Als er geen wissel aanwezig is neem je een lijn op dan werkt het ook als een wisselstraat.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 - IB - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 02 apr 2010 :  19:14:42  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door albertus


Aangezien dit erg korte blokken zijn, schiet dus vaak de trein door. Moet ik misschien nog ergens anders iets invullen ???

Of kan ik het op een andere wijze veranderen ??




Minimum snelheid treintype aanpassen naar beneden...
Maar rij jij eigenlijk op snelheid, dus geijkt, of op decoderstappen ???

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2549 Posts

Geplaatst - 02 apr 2010 :  20:48:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albertus,

Heb je al eens geprobeerd een extra blok vooruit te kijken. Je kunt dit instellen bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]. Koploper gaat dan een blok extra vooruitkijken (2 ipv 1), waardoor al rekening wordt gehouden met de lage snelheid in de blokken. Ik heb hetzelfde probleem gehad met kopsporen. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 02 apr 2010 :  22:44:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

dat heeft er niets mee te maken. Trein gaat pas afremmen in het blok waar die moet stoppen of wordt gedwongen snelheid te verlagen door een wisselstraat beperking en dan gaat de snelheid in het blok vooraf gaand aan de wisselstraat omlaag.
Wat je wel moet doen is ook de snelheid in het blok verlagen. naar bvb 40 kmh gelijk aan de wisselstraat

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2549 Posts

Geplaatst - 03 apr 2010 :  17:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Toch maakt één blok of twee blokken vooruit kijken bij mij wel degelijk verschil.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 03 apr 2010 :  17:40:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Yep, dat klopt helemaal het verschil is 1 blok.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 03 apr 2010 :  21:17:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Optisch bedrog Dirk

Tenzij je er een virtuele melder bijplaatst met Rijden 0, dan zal die reageren op binnenkomst van de stopmelder van het voorgaande blok.

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 03 apr 2010 21:20:20
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2549 Posts

Geplaatst - 04 apr 2010 :  15:28:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Ik gebruik geen virtuele melders. Daar kan het niet aan liggen. In ieder geval lopen de treinen niet meer tegen de stootblokken aan, omdat ze nu met de goede snelheid het kopspoor binnenkomen. Dat is optisch gezien, inderdaad fraaier.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 04 apr 2010 :  16:18:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar dat heeft dus niets te maken met 2 blokken vooruit kijken omdat hij in het blok voor het stootblok blok pas gaat afremmen indien daar een wisselstraat of snelheids beperking in zit.

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2549 Posts

Geplaatst - 05 apr 2010 :  20:25:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Deze duscussie wordt een herhaling van zetten. Dat wordt dus remise. Discussie gesloten wat mij betreft.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina