Auteur |
Onderwerp  |
|
henkst1100
21 berichten |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 10:44:18
|
Beste forum leden
Is het mogelijk om een treintype van automaisch rijden over te laten schakelen naar handregeling. Ik wil het volgende Mijn goederentreinen die als die als enige in blok 15 komen en via variabele route rijden wil ik uit het automatisch rijden hebben als ze in blok 15 stoppen. Wil ze daarna met de hand richting A rijden voorbij het wissel en daarna achteruit rangeren richting 1 en 2 . Als ik daarna de trein weer in blok 15 rijdt wil ik hem weer opnemen in automatisch rijden. Heb al e.e.a. geprobeerd met speciale actie maar kom er niet uit is zo iets mogelijk.
Als bijlage een schema bestandje
Download Attachment: baanplan.jpg 167,64 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 11:39:13
|
Henk, kijk eens handmatige treinroutes en bij vaste treinroutes.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
 |
|
henkst1100
21 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 12:48:21
|
Hallo Wim
Bedoel je bij vaste route,s na laatste blok "stop automatisch rijden" activeren ? Mvg Henk |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 12:51:28
|
Henk, bijvoorbeeld.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
 |
|
henkst1100
21 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 13:26:46
|
Wim Bedankt ga dit uitproberen Mvg Henk |
 |
|
henkst1100
21 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 17:55:16
|
Hallo Wim De optie "stop automatisch rijden" werkt na behoren ,is het nog zinvol om een handregelaar aan te maken en die te activeren via speciale actie en zo ja waarom. Handregelaar zou de IB zijn of is het raadzaam om in de IB het adres van de betreffende lok te selecteren. Mvg Henk |
 |
|
Wim Romijn
Netherlands
1098 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 19:24:16
|
Henk en Wim,
Jullie zouden ook eens kunnen kijken bij speciale acties.
Daar kan je onder gedefinieerde voorwaarden een lok automatisch op de handregelaar zetten of van de handregelaar op automatisch over laten gaan.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
 |
|
henkst1100
21 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2010 : 19:38:56
|
Dag Wim Romijn Ben al wel bezig geweest om onder speciale actie de trein over te laten schakelen naar handregelaar dat lukt. Als de handregelaar is ingeschakeld wil de trein toch automatisch verder rijden. Hoeveel speciale actie,s kun je in een blok starten in de handleiding kan ik daar weinig over terug vinden kan natuurlijk ook verkeerd zoeken Mvg Henk |
 |
|
Wim Romijn
Netherlands
1098 Posts |
Geplaatst - 27 mrt 2010 : 11:32:28
|
Henk,
Volgens mij onbeperkt. Ze moeten natuurlijk niet tegenstrijdig zijn.
Bijvoorbeeld: 1e Speciale actie. Bezetmelder 1 = waar (bezetmelder 1 wordt geactiveerd) Actie: Zet adres 128 recht. 2e speciale actie. Bezetmelder 1 = waar (bezetmelder 1 wordt geactiveerd) Actie: Zet adres 128 afbuigend.
Dit is vragen om problemen want wat moet er gebeuren? Als jij hier geen antwoord op kan geven hoe zou de computer dat dan wel kunnen geven.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
 |
|
|
Onderwerp  |
|