Auteur |
Onderwerp  |
|
treinbeginner
Belgium
10 berichten |
Geplaatst - 25 mrt 2010 : 15:21:05
|
Hallo lotgenoten, Nogmaals bedankt voor dit programma. Nu mijn vraag voor we defenitief een baan plan willen maken, wou ik weten dat dit mogelijk is of niet.Wij zouden en baan maken met Marklin C-rails en een industrie spoor in HOe. Maar het ene is 3Rail en het andere is 2rail. Hier mijn twijfels 1°Is het aan te sturen met één koploper of is dit beter met twee programma's. 2°Een ander voorstel is ESU decoders Multi protocol (in N) de HOe in te plaatsen.
Graag jullie gedacht positieve en negatieve meningen |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2010 : 17:11:10
|
Geen enkel probleem zolang je het maar met dezelfde centrale bediend. Op een apart tabblad je blokken en je sporenplan maken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
 |
|
treinbeginner
Belgium
10 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 08:33:39
|
Bedankt voor de reactie. Maar moeten dan geen 2 aansluitingen aan de pc komen? Nu zitten we met een crosscable in het cs.Of is door lussen een oplossing?
koploper/ Marklin Cs1 upload/s88 |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 10:46:03
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door treinbeginner
Bedankt voor de reactie. Maar moeten dan geen 2 aansluitingen aan de pc komen? Nu zitten we met een crosscable in het cs.Of is door lussen een oplossing?
Ik neem aan dat je met één digitaal systeem wil rijden ? Dan heb je maar één centrale, en maar één aansluiting.... Waarom je dan multiprotocol decoders zou nodig hebben zie ik niet zo direkt.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
treinbeginner
Belgium
10 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:10:14
|
Hallo
HOe is een kleiner locje en deze vullen met en ho decoder is soms niet het ideaal.Hier passen N-decoders beter in maar om dan op marklin te rijden is de multiprotocol toch het beste. Of zijn er ander opties?
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:21:14
|
Hallo
HOe is een kleiner locje en deze vullen met en ho decoder is soms niet het ideaal.Hier passen N-decoders beter in maar om dan op marklin te rijden is de multiprotocol toch het beste. Of zijn er ander opties?
Ik ken de Märklin centrale niet... welke "talen" spreekt die ? Dan moet je een decoder kiezen die één van die talen spreekt, mag multiprotocol maar moet niet.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:30:34
|
Bedankt voor de reactie. Maar moeten dan geen 2 aansluitingen aan de pc komen?
Waarvoor heb je 2 aansluitingen op je PC nodig, je hoeft alleen de Railspanning op je aparte baantje aan te sluiten, den s88 string zo verdelen dat beide van terugmelding voorzien kunnnen worden, waarbij het handig is als je bij de 2 rail baan s88 modules gebruikt met ingebouwde stroomdetectie. En in koploper maakje voor die baan een eigen spinnenweb aan, op een apart tabblad.
Mvg Wim.
|
Bewerkt door Wim Ros op 29 mrt 2010 11:34:47 |
 |
|
treinbeginner
Belgium
10 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:34:46
|
Hallo
De taal is motorola. Maar esu (verbeter mij als ik verkeerd ben) heeft een groot aantal multi protocol decoders en deze werken op de alle systemen. En tot nu toe heb ik nog geen klein(N) decoders in motorola tegen gekomen.Men mag mij altijd deze referentie doorgeven .
Marc
 |
|
treinbeginner
Belgium
10 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:36:54
|
Bedankt wim
Nu is mijn het duidelijk. De knoop is er uit.
Marc koploper/ Marklin Cs1 upload/s88 |
Bewerkt door treinbeginner op 29 mrt 2010 11:44:05 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2010 : 11:38:57
|
Marc, en je CS1 upload spreekt na die uplaod toch ook DCC, of hen ik dat nu mis? Kuehn heeft hele kleine en hele goede multi-protocol decoders ref.: N025 De lokpilot mini is eveneens multi-protocol. Keus te over in multi-protocol decoders.
Mvg Wim.
PS,: Overigens stellen wij het zeer op prijs als de berichten worden ondertekend met je eigen naam.
Alleen de waarheid ligt in het midden |
Bewerkt door Wim Ros op 29 mrt 2010 11:40:24 |
 |
|
|
Onderwerp  |
|