Auteur |
Onderwerp  |
Pagina: 1 2 (of 2) |
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 16 mrt 2010 : 22:43:02
|
Hallo Henk,
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Eenerspoor
Maar hoe geef je in Koploper aan dat een wissel(straat) gedetecteerd is? Want zo'n melder hoort niet bij een blok, je kunt hem alleen aangeven als te passeren melder op de weg van het ene blok naar het volgende. Of kan het nog anders?
In Baanontwerp kies je tool "Wissel, waar in bezet" Kies je bezetmelderuitgang en klik de betreffende wissel(s) aan. Ik doe zelf maar een wissel per melder, dat is de wissel die altijd gebruikt wordt bij betreffende straat, omdat andere wissels anders ook mee kleuren indien er een andere route gevolgd wordt. Daarna in Tool vast leggen wisselstraten, na het vastleggen van de wisselstraat onderin "vrijgave wisselstraat" kiezen en betreffende bezetmelder(s) aanvinken van de betreffende wissels. Dit werkt echter alleen indien treinen volledig gedetecteerd zijn.
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
 |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2010 : 09:33:54
|
@ Marcel: Sorry! Overheen gekeken.
@ Rob: Dank je voor de uitleg. Ik ga dat in zeker 1 wisselstraat toepassen. Kost wel een melder , maar scheelt een hoop problemen en misschien schade.
Toch snap ik iets niet:
1. Als ik in "wissel, waar in bezet" de wissel aanklik nadat ik een bezetmelder heb gekozen, zie ik niets gebeuren. 
2. In "vrijgave wisselstraat" heb je rechts een vakje met allemaal bezetmelders en links 2 kolommen "vrij bij bereiken bezetmeldpunt". Waar moet ik nu die bezetmelder van de wissel aangeven?
Mvg,
Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenterend MDF-rijder; |
Bewerkt door Eenerspoor op 17 mrt 2010 09:43:49 |
 |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2010 : 13:06:27
|
Henk,
@1 bezetmelder kiezen, naar wissel gaan en met rechter muisknop wissel aan klikken, dan volgt geselecteerd en deze selecteren. Indien dat goed gebeurd is wordt de wisselstand rood.
@2 Bezetmelder welke bij wissel hoort selecteren in de lijst "vrijgave na bezetmelding" rechter kolom.
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
 |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 17 mrt 2010 : 17:08:39
|
Rob,
Dankjewel voor deze nadere uitleg.
Mvg,
Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter; LocoNet; MRDirect; experimenterend MDF-rijder; |
 |
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp  |
|