Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 133 / Bezoekers Vandaag: 4189
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 444
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Doorkomen wijzigingen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

shoven

Netherlands
13 berichten

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  14:53:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Vanmorgen had ik een irritant dingetje in Koploper. Ik had een blok met 2 bezetmelders, zeg nr 65.1 en 65.2 (in die volgorde - mijn blokken worden in 1 richting bereden). Op een gegeven moment merkte ik dat het niet goed werkte, en het bleek dat ik ze verkeerd om had ingevoerd. Dus dat hersteld, volgorde gewijzigd in 65.2 en dan 65.1.

Vervolgens zag Koploper de trein niet het volgende blok inrijden. Na enig zoeken bleek dat Koploper niet de 1e melder van het volgende blok verwachtte, maar melder 65.2, de binnenkomstmelder van het huidige blok! Het omdraaien van de volgorde was dus niet doorgekomen.
Om dit te verhelpen heb ik eerst beide bezetmelders weer verwijderd bij het betreffende blok, opgeslagen, daarna het blok opnieuw bewerkt met de bezetmelders in de goede volgorde. Daarna ging het wel goed.

Is dit een bug of heb ik iets niet goed begrepen? (zal dat laatste wel zijn... )

grtzz
Steven


________________________
N-spoorder, MM met S88XPressNetLI, bezig zijn spullen en zijn hoofd om te zetten van analoog naar digitaal

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  16:05:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Steven, ik denk het laatste, veranderingen en wijzigingen, worden perfect door koploper uitgevoerd. Je zult zelf iets anders hebben gedaan, dan de bedoeling is/was.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina

shoven

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  16:45:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Wie weet. Maar er stond toch echt de genoemde volgorde van de bezetmelders, en hij verwachtte toch echt de binnenkomstmelder. Na het weghalen van de ingevoerde bezetmelders en ze weer opnieuw invoeren gedraagt Koploper zich ineens anders. Als ik van situatie X naar situatie X ga en verder niets wijzig en het programma doet andere dingen denk ik toch echt aan een bug hoor.

grtz
Steven

________________________
N-spoorder, MM met S88XPressNetLI, bezig zijn spullen en zijn hoofd om te zetten van analoog naar digitaal
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2010 :  17:00:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Steven,

een backup van je database uploaden, en even aangeven waar je denkt dat het fout gaat. Ik denk wat jij hebt zitten doen door een leger van koploper gebruikers gedaan wordt of is, dus een insect is niet zo voor de hand liggend.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina