Auteur |
Onderwerp |
|
kuipspoor
Netherlands
59 berichten |
Geplaatst - 08 mrt 2010 : 16:14:59
|
hallo,
Ben bezig met nieuwe baan, daarin zitten 3 stukken "doodspoor", om aan te geven wat ik bedoel, moet je je voorstellen, dat ik vanuit de baan een aftakking maak met daarop 3 aftakkingen, als een soort vork. Vraag: Moet ik dit als Blok aanmerken of moet dit anders, in de Demo staan wel stations aangegeven, maar ik wil eigenlijk naar een soort "opstelspoor"waar ik b.v. locomotieven of wagons kan stallen.
Groet:
Johan Kuipers |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2010 : 17:10:36
|
Johan,
Als het 3 sporen zijn die je wilt gebruiken moet je ze als blok aanmelden. met in ieder geval 1 bezetmelder. Als je 2 rail rijdt kan je de binnenkomst melder op de binnenkomende wissel maken
Grtzz Rob
TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2010 : 20:41:04
|
Hallo Johan,
Als je mogelijk later een lokwissel op deze kopsporen wilt uitvoeren, is het verstandig om sporen in twee blokken te verdelen. Als dan een trein met de lok voorop het kopspoor inrijdt, kun je deze lok op het vervolgblok neerzetten en een nieuwe lok aan het achtereinde van de trein weer laten aankoppelen. Als voorbeeld kun je naar mijn database kijken, die is bijgevoegd.
Download Attachment: RailplanDordtKPL.bck 100,83 KB
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
kuipspoor
Netherlands
59 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2010 : 17:24:30
|
Hallo Rob en Dirk,
Bericht gelezen, zal mijn best doen e.e.a. in de praktijk te brengen, hartelijk dank voor de reacties.
Johan |
|
|
|
Onderwerp |
|