Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 151 / Bezoekers Vandaag: 9049
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Overigen
 Overige
 Even geen antwoorden/hulp van mijn kant...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

PaHaSOFT

3413 berichten

Geplaatst - 21 feb 2010 :  16:34:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Iedereen,

Geen vakantie, maar ik voordat ik weer ga helpen wacht ik eerst op antwoord van de forumbeheerder. Dit heb ik nog steeds niet. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,
Paul.

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 21 feb 2010 :  22:17:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Hoi Paul,

Je wacht op een antwoord van mij?

Heb ik iets gemist? plaats even hier het probleem. Is er iets met het forum? werkt er iets niet?



Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 feb 2010 :  06:53:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Erwin,

Ik heb al 2x een mail gestuurd naar info @ .... Niets vernomen. Mijn probleem ga ik hier niet bekendmaken. Trouwens ik denk wel dat het wel bekend zal zijn aan de goede opletter.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 23 feb 2010 :  20:40:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij de goede opletters is het bekend.

Met vriendelijke groet,
Hub

Bewerkt door pa1_hub op 23 feb 2010 20:40:53
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 feb 2010 :  12:59:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

En nog steeds niets vernomen van de administrator. Helaas van mijn kant nog steeds geen support en er zijn al wat foutieve antwoorden / aannames gestrooid...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 feb 2010 :  22:55:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Inmiddels wel contact maar niet met het gewenste resultaat. Support wordt van mijn kant alleen gegeven via email en niet meer via dit forum.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

PietMB

11 Posts

Geplaatst - 27 feb 2010 :  12:06:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Helaas het onkruid is weer opgekomen ik heb begrip voor je besluit om geen support meer te geven helaas, maar als iemand vindt dat hij koploper beter kan ondersteunen dan de maker zelf kan ik het volledig met je besluit eens zijn.
Inmiddels reageert hij bijna op elk draadje met zijn "deskundigheid".
Er zullen wel weer zakelijke belangen een rol spelen of hij is bij andere forums niet meer welkom.

Piet

De waarheid is hard maar niet anders.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 27 feb 2010 :  13:34:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja Piet, zo is het, erg jammer dat het zo loopt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 27 feb 2010 :  14:42:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PietMB


Piet

De waarheid is hard maar niet anders.



Piet, en zoals je hierboven schrijft de waarheid is hard.

Ik ben namelijk van mening als je wel via de achterdeur gebruik maakt van iemands kennis en bereidwilligheid, dan kun je dat ook in het openbaar. Zo nu ook weer, eerst op het forum plaatsen dat je even niet reageert, en een paar tellen later een mail sturen, waarin je hem bedankt voor het testen van de laatste aanpassing t.b.v. de draaischijf. Een beetje schijnheilig is dat wel.
Verder heb ik geen zakelijke belangen bij Koploper, alle hulp en alle adviezen worden belangeloos gegeven. het enigste wat ik daarvoor hoef te hebben is een klein beetje respect en waardering, meer is echt niet nodig.

Mvg
Wim.



Alleen de waarheid ligt in het midden

Bewerkt door Wim Ros op 27 feb 2010 14:45:38
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 27 feb 2010 :  16:40:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Allen,

erg jammer wat hier gebeurd , en zeker spijtig dat er geen goede definitieve oplossing voor dit probleem is gevonden .

met vriendelijke groet,

Walter



Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

PietMB

11 Posts

Geplaatst - 27 feb 2010 :  22:27:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik bedoel geen zakelijke belangen met Koploper. Als je inderdaad een goede verstandhouding zou hebben met Paul vindt ik het vreemd dat je via wensen een probleem voorlegt met de vraag om een oplossing voor de Rocomuis en Rocomultimuis.
Regelmatig kom ik op divers forums links tegen naar je eigen site Rosoft, dat bedoel ik met zakelijke belangen.
Wim ik kan je alleen adviseren om je te onthouden van adviezen op dit forum dan komt Paul hopelijk op zijn besluit terug.
Ik ben van mening dat Paul de beste support kan geven op zijn eigen programma.
Als je ziet wat er nu allemaal mogelijk is met Koploper dan dient hij veel respect en waardering te krijgen. En jij bent niet de enige die hardware voor hem test er zijn er vele die dat doen, ik niet, maar die mensen vragen niet om waardering en respect.
Dit forum is om elkaar te helpen om problemen op te lossen en laten we dat zo houden ik zal mij verder van commentaar onthouden ik hoop dat mijn mening duidelijk is.

Piet

En bijzonder tevreden Loconet fan

Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  00:10:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Ik ben namelijk van mening als je wel via de achterdeur gebruik maakt van iemands kennis en bereidwilligheid, dan kun je dat ook in het openbaar. Zo nu ook weer, eerst op het forum plaatsen dat je even niet reageert, en een paar tellen later een mail sturen, waarin je hem bedankt voor het testen van de laatste aanpassing t.b.v. de draaischijf. Een beetje schijnheilig is dat wel.



Wel een beetje merkwaardig te noemen als ik je goed begrijp en deze informatie ook juist is.

Paul zet hier een paar 'vage' reacties op het forum, iedereen meteen weer in rep en roer en ondertussen is er geen echte duidelijkheid, wordt jij als 'boeman' aan gezien, maar via de achterdeur wordt je wel geraadpleegd door Paul?

Wat is dan Paul's echte probleem, en waarom geeft hij DAT dan niet aan i.p.v. een echt inhoudelijk onduidelijke reactie te geven richting de forumgebruikers, waarna het ineens weer zo over komt dat jij de 'boeman' bent!?

Of mis ik hier een steek? Als dit echt het geval is, vindt ik deze manier van handelen niet helemaal fair zowel richting de gebruikers als richting jou Wim.

Gr. Dave


Bewerkt door davevdlocht op 28 feb 2010 00:18:06
Ga naar bovenaan de pagina

lok1614

Netherlands
14 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  10:36:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lok1614  Reageer met citaat
Beste alle...

Ik merk uit de opmerkingen hier dat er weer een bepaald persoon aangewezen wordt als zondebok voor het niet antwoorden door Paul. Ik denk dat de forumbeheerder juist de zondebok is. Paul heeft in het verleden al meerder malen aangegeven dat hij de rubriek wensen wil zien verdwijnen, dit is al eens eerder reden geweest voor een radiostilte van Paul. Wim trekt wel gelijk het boetekleed aan maar Paul maakt wel gebruik van Wim, lijkt me dus dat daar de schoen niet wringt. Als je Paul en Wim's antwoorden leest zijn ze beide "stijfkoppig" (met alle respect en niet negatief bedoeld) om zoiets niet te doen.
Ik hoop dat als ik gelijk heb de forumbeheerder eens goed naar de wens van Paul luistert, want wie weet nou meer van koploper dan de maker?

Gr Peter
Ga naar bovenaan de pagina

sjongele

36 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  10:45:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Het probleem dat hier naar boven komt is niet nieuw of vaag. Zie bijvoorbeeld ook: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=532.

Kijk ook eens naar Paul's mail van 10 jan 2007 binnen het genoemde draadje.

Ik denk dat als je de oude Yahoo list afzoekt je ook nog wel wat vindt.

Het lijkt duidelijk dat Paul en Wim elkaars kennis en bijdrage aan de modelspoorhobby respecteren, maar in wijze van communiceren verschillen. Het leek daarmee inmiddels helaas ook duidelijk dat samen op een forum rond Paul's Koploper niet zo'n goed idee is.

Ik hoop dat de forum administrator / moderator snel laat weten of er in de achtergrond nog gesproken wordt, of dat de huidige "oplossing" definitief is. Zolang er moelijk nog iets loopt kunnen we hier beter geen olie op een toch al moeilijk te blussen vuur gooien.

Groeten,

Sander
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  11:31:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Dat het probleem wat nu weer naar boven komt niet nieuw is, is me bekend... Loop al langer mee dan vandaag.

Maar de manier waarop dit nu gebeurd vindt ik wel een beetje merkwaardig te noemen. Zoals het over komt op de gebruikers vindt ik dit gewoon niet fair tegenover Wim en wordt er weer e.a. geroepen over zakelijke belangen e.d., en wordt Wim als de boeman gezien omdat hij zich hier weer laat zien en Paul zich wederom terug trekt.

Jammer... Maargoed, ik wilde toch mijn mening daarover even kwijt. Puur omdat ik het toch niet helemaal fair vindt tegenover Wim.

En nee, ik heb geen enkele zakelijke belangen bij Wim.

Gr. Dave
Ga naar bovenaan de pagina

piksov

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  13:29:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat
Ik denk dat het forum moet oppassen om zich niet door Paul te laten gijzelen.

Ik ben hierdoor ook blij dat de beheerders blijkbaar een koers durven varen die niet perse overeenkomt met de koers van Paul.

Of je doet mee via dit forum of je doet het niet. Je kunt op bepaalde topics reageren of niet.

Paul doet op dit moment niet meer mee, jammer, niet meer niet minder. Maar ik heb goede hoop voor de toekomst: kijk maar eens hoe vaak Paul in het verleden weg is gegaan, ik hoop dat hij binnenkort weer mee doet.

Maar er zijn meer mensen met koploper kennis dan Paul alleen. En je hoeft heus niet de beschikking te hebben over de programmacode om adviezen te kunnen geven.
Kijk eens om je heen hoeveel fora er zijn voor bijvoorbeeld microsoft windows zaken. Ik denk dat niemand van de mensen die daar reageren de beschikking hebben over de programma code.

En er zullen ook wel eens foute adviezen komen, dat heb je niet alleen via fora maar ook wel eens via betaalde support. Ook dat is geen probleem, iedereen leert ervan, ook als er fouten gemaakt worden. Gelukkig hebben we het hier over software, dus echt kapot maken zul je dingen niet gauw.

Bovenstaande klinkt misschien allemaal wat negatief, dat is zeker niet persoonlijk bedoelt. Kijk eens met een frisse blik om je heen.

Doe wat je leuk vind...

Ik ga gauw weer verder met mijn modebaan .. en met koploper: een geweldige stuk software


Bewerkt door piksov op 28 feb 2010 13:41:17
Ga naar bovenaan de pagina

Sander Lageveen

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  14:41:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat het tijd wordt dat iemand opstaat en eens komt met een goede vervanger voor Koploper. Dan kunnen we eens stoppen met dit geneuzel.

mvg,
Sander
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  14:51:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat is er mis met Koploper? Heb je de illusie dat er ook iets Reibungslos kan gebeuren

Grtzz Rob


TC + 2 X Power 4 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - 3 x S88LN + 15 S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal

Bewerkt door Rob Fongers op 28 feb 2010 14:52:45
Ga naar bovenaan de pagina

project oN the rail

Netherlands
33 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  16:45:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Tja,

Enkele dagen geleden toen ik de berichten zag, dacht ik al: daar gaan we weer... Zonder een oordeel te vellen over het conflict tussen de heren vind ik dit erg jammer en is dit ook verloren weer energie voor de betrokkenen. koploper is en blijft een prachtig programma.

in ieder geval, zie de site van Paul. http://www.pahasoft.nl/ Het lijkt erop dat hij ermee gaat stoppen na de volgende versie.

Mvg, Jeroen

Spoor N (III/IV/V),ECoS
Ga naar bovenaan de pagina

Arnoud

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  20:14:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Arnoud  Reageer met citaat
Ik hoop niet dat Paul er daadwerkelijk mee gaat stoppen. Andere software werkt niet met mijn centrale (HCCM-TCK digitaal). Bovendien wordt het voor het analoge bloksysteem van HCCM helemaal een drama zonder Koploper.

Met vriendelijke groet,
Arnoud

Bewerkt door Arnoud op 28 feb 2010 20:15:41
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 28 feb 2010 :  22:30:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik snap wel dat Paul het bijltje er bij neer wil gooien, gezien zijn eerdere reacties, als je eens een meer of mindere kritische vraag of kanttekening plaatst over Koploper. Blijkbaar voelt hij zich gauw aangevallen, terwijl men hem juist niet wil aanvallen. Je merkt dat al gauw aan de niet altijd even vriendelijke toon van Paul's reacties. Vooral als het even niet over Koploper gaat, maar andere software. Ook Wim is niet altijd de gemakkelijkste, maar ik vind wel dat we respect moeten hebben voor elkaar. Paul en Wim hebben allebei het beste voor, maar het ontbreekt hun wel eens aan de nuances in hun reacties, waardoor er al gauw irritatie ontstaat. (zie ook andere fora)
Het komt niet altijd even volwassen over. Laten we alsjeblieft dit soort zaken oplossen en gewoon met respect voor elkaar verder gaan. Niet iedereen heeft nu eenmaal dezelfde mening over iets.

Een beetje flauw om, als iemand zijn zin niet krijgt, er maar mee te stoppen.


Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Ga naar bovenaan de pagina

teunstreinen

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  08:16:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen

De problemen met Paul stammen al van een ver verleden.
Ben al een aantal jaren geleden gestopt met het gebruiken van Koploper als besturingssoftware.
En wel om 2 redenen, dat was omdat Koploper op een PC draaide en de onzekerheden van het wel/niet steunen van Koploper door de maker ervan.
Heb hier nooit spijt van gehad.
Alhoewel koploper een mooi programma is en (te) veel kan.

Groeten van Teunis

Marklin 6021, 6050 zelfbouw edits boosters, koploper besturing
Ga naar bovenaan de pagina

gwijnholds

Netherlands
25 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  12:20:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,het is jammer dat zo loopt,het is een pracht programma,
waar ik Paul heel hartelijk voor wil bedanken,
je kunt misschien wel zeggen dat Paul onder gaat van zijn eigen succes.
Het forum is heel groot geworden en Koploper wordt heelveel gebruikt.

Ik zou wel van de forumbeheerder wel willen horen,hoe het
zogekomen is? mvg Gerhard
Ga naar bovenaan de pagina

administrator

Netherlands
345 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  13:08:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van administrator  Reageer met citaat
Ik denk niet dat je bij moet zijn met deze vraag waarom.

Deze kan je beter aan Paul Haagsma zelf stellen.

Deze site is puur uit hobby door mij opgezet voor Paul en de gebruikers omdat het toenmalige yahoo listing gestopt was.

Met vriendelijke groet
Erwin
Ga naar bovenaan de pagina

Arnoud

Netherlands
4 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  13:29:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Arnoud  Reageer met citaat
quote:
Hallo ,

Het is niet alleen de persoon die jij noemt. Er zijn de ook irritaties geweest ook met andere personen. Het is zeker niet eerlijk als je hem alles in de schoenen zou schuiven. Ik noem verder geen namen, want daar schieten we niets mee op.

Mijn besluit staat echt vast (mocht dit nog niet duidelijk zijn).

Mvg,
Paul.



Dit heeft paul onlangs gepost op het 3railforum. Mijn analyse gaat daarmee de prullebak in.

Met vriendelijke groet,
Arnoud

Bewerkt door Arnoud op 01 mrt 2010 16:02:58
Ga naar bovenaan de pagina

Ron21

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2010 :  14:01:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is zo jammer

Groeten

Ron

Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina