Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 691 / Bezoekers Vandaag: 11083
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 virtueel bezetmelders bij perron
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

HansWerner

2 berichten

Geplaatst - 29 jan 2010 :  17:38:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste koplopergebruikers,

Ik ben pas begonnen met weer eens de treinbaan uit te pakken.
Bij het maken van een baanplan wil ik rekening houden met bezetmelders en de kosten.
Koploper lijkt mij het aangewezen programma om via pc te gaan gebruiken.
Bij het aanleggen van een perron wil ik korte en lange treinen netjes voor het perron laten stoppen.
Hiervoor dienen natuurlijk meerdere bezetmelders te komen.
De vraag is nu kunnen dit buiten de inrij en stopsectie hier tussen deze ook virtueele melders zijn?
Wat is het nadeel hiervan.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

grt

Hans

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 29 jan 2010 :  20:20:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Dit kunnen geen virtuele melders zijn. Er zijn dus ook geen nadelen aan verbonden

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 30 jan 2010 :  20:09:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans

Er is een minder elegante manier om dit op te lossen, ik heb dit zelf ook gedaan.
Maakt de stopsectie zolang dat de korste trein midden voor het perron stopt.
Als een langere trein verder langs het perron moet stoppen regel je dit met doorrijden in cm. per trein voor het betreffende blok.
Zo kan je iedere trein late stoppen waar je wilt en heb toch maar 2 bezetmelders nodig voor 1 blok.
Alleen zullen langere treinen langer, het stuk van doorrijden in cm., op de minimale snelheid rijden

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 30 jan 2010 :  20:44:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door prehorst

Hans

Er is een minder elegante manier om dit op te lossen, ik heb dit zelf ook gedaan.
Maakt de stopsectie zolang dat de korste trein midden voor het perron stopt.
Als een langere trein verder langs het perron moet stoppen regel je dit met doorrijden in cm. per trein voor het betreffende blok.
Zo kan je iedere trein late stoppen waar je wilt en heb toch maar 2 bezetmelders nodig voor 1 blok.
Alleen zullen langere treinen langer, het stuk van doorrijden in cm., op de minimale snelheid rijden

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )


Niet echt handig want na een wisseling van wagons (zodat de treinlengte verandert) moet je alles gaan zitten wijzigen.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 31 jan 2010 :  13:34:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,

Dat hoeft geen probleem te zijn omdat je het doorrijden in cm (sec) per treintype kunt instellen. Als je rijtuigen uit je trein haalt, lijkt het mij handig er ook een ander treintype van te maken. Dan is dit probleem in ieder geval opgelost.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina